آزمون تلک زبان آلمانی

در این مقاله، سعی داریم به بررسی موضوع  “ آزمون تلک زبان آلمانی” بپردازیم.

چنان چه شما از علاقمندان به این موضوع می باشید،

با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

موارد مورد بحث در این مقاله:

  • پیش گفتار
  • آزمون telc چیست؟
  • سطوح مختلف آزمون telc
  • سخن پایانی

پیش گفتار

امروزه، با توجه به افزایش تقاضای افراد، برای مهاجرت به کشور آلمان، بازار شرکت در آزمون های بین المللی بسیار رونق یافته است.

دلیل این امر، آن است که، نه تنها کشور آلمان، بلکه بسیاری از کشورهای اروپایی، شرط داشتن مدارک بین المللی زبان را، از شرایط مهم برای افرادی که تمایل به مهاجرت کاری و یا تحصیلی به این کشورها دارند، در سرلوحه کار خود قرار داده اند.

در بین سایر کشورهای اتحادیه اروپا، شرایط مهاجرت به کشور آلمان، بسیار متفاوت می باشد. در میان سایر آزمون های زبان بین المللی، آزمون تلک، یکی از نام های نا آشنا، در میان سایر آزمون های بین المللی به شمار می رود.

لازم به ذکر است که آزمون تلک، یکی از شرایط اصلی برای کار و یا ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور آلمان و شرکت های این کشور، می باشد. در دست داشتن مدرک آزمون تلک، برای دوره های پیش آمادگی که اصطلاحاً به آن، PSP گفته می شود، الزامی می باشد.

این دوره، یک دوره اجباری برای گروه های خاص می باشد. دوره PSP به دو بخش زبان آلمانی تخصصی که 65 درصد آن را تشکیل می دهد و مابقی موضوعات فرهنگی را شامل می گردد. لذا، برای کار و یا تحصیل در کشور آلمان، داشتن مدرک تلک، بسیار حیاتی می باشد.

لازم به ذکر است که، شرکت الست گروپ، دارای نمایندگی آزمون تلک در ایران می باشد و آمادگی ارائه هرگونه مشاوره را، به عزیزان علاقمند به ادامه زندگی در کشور آلمان را، دارد.

آزمون telc چیست؟

از جمله آزمون های بین المللی و مورد قبول کشور آلمان، که برای تعیین سطح متقاضیان مهاجرت به این کشور، برگزار می گردد، آزمون تلک می باشد.

کشور آلمان، برای برگزاری آزمون تلک در تمامی کشورهای جهان، در حال حاضر بیشتر از 3000 مرکز را در نظر گرفته است. آزمون تلک، بیشتر به کسانی توصیه می شود که قصد کار و یا تحصیل را در کشور آلمان دارند.

بیشتر بخوانید:  نهنگ ولگرد نیمی از کره زمین را شنا کرد!

شما در حال خواندن مقاله ای در ارتباط با آزمون تلک زبان آلمانی می باشید.

اگر شما از متقاضیان کار و یا تحصیل در کشور آلمان می باشید،

برای رسیدن به هدف خود، می بایست، مدرک تلک را به همراه داشته باشید.

با توجه به این امر که، شرکت الست گروپ، دارای نمایندگی برگزاری آزمون تلک در ایران می باشد،

در صورت هرگونه سوال و یا ابهامی در ارتباط با این آزمون،

با مشاوران مجرب شرکت الست گروپ، مشورت نمایید.

از شما دعوت می کنیم تا با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

لازم است بدانیم که، دفتر مرکزی تمامی مراکز آزمون تلک، در شهر فرانکفورت می باشد. این مدرک، مدرکی کاملاً معتبر، در تمامی دانشگاه های کشور آلمان و نیز شرکت های این کشور می باشد.

این آزمون دارای چهار بخش می باشد. مهارت هایی که در این آزمون مورد بررسی قرار می گیرند، شامل موارد زیر می باشد:

سنجش مهارت در خواندن/Reading

این بخش خود شامل سه دسته از سوالات می شود:

  • سؤلات چهار گزینه ای
  • یافتن 10 کلمه صحیح از 15 کلمه صحیح در متن
  • سؤالات مرتبط با کلمات و گرامر

سنجش مهارت در نوشتن/ Writing

این بخش تنها شامل یک قسمت است. به فرد متقاضی، دو موضوع متفاوت داده می شود و فرد می تواند یکی از موضوعات را انتخاب کند و درباره آن بنویسد. نوشته می بایست به صورت نامه رسمی باشد که می تواند برای موضوعات شکایت، درخواست و یا استعلام، باشد.

سنجش مهارت در مکالمه/ Speaking

این بخش، به صورت مکالمه چند نفره می باشد. در این بخش، دو یا سه شرکت کننده در آزمون، با هم شروع به مکالمه می کنند و بر اساس میزان تسلط هر یک، به ایشان امتیاز داده می شود.

سنجش مهارت در شنیدن/  Listening

این بخش، از سه قسمت تشکیل شده است:

  • فهم کلی متن
  • فهم جزئیات متن
  • گوش کردن به متن و پاسخ به سؤالات مرتبط با آن
بیشتر بخوانید:  بررسی عمل ایمپلنت بدون جراحی

سطوح مختلف آزمون telc

آزمون تلک، در چندین سطح مختلف، برگزار می گردد. این دسته بندی ها، به صورت زیر می باشند:

آزمون تلک در سطح A1

این سطح، ساده ترین سطح آزمون تلک می باشد. در این سطح، به افراد طرز برقراری ارتباطات روزمره، نظیر خرید کردن، آموزش داده می شود. برای شرکت در این سطح از آزمون تلک، فرد می بایست حداقل 100 تا 150 جلسه 45 دقیقه ای را گذرانده باشد.

این آزمون در دو رده سنی، کودکان 12 الی 13 ساله و بزرگسالان برگزار می گردد. برای کودکان در این سن، گذراندن 2 سال آموزش به صورت هفته ای دو روز، اجباری می باشد. اسامی این دو آزمون به صورت ذیل می باشد:

  • telc Deutsch fur Zuwanderer
  • telc Deutsch A1 Junior

شما در حال خواندن مقاله ای در ارتباط با ” آزمون تلک زبان آلمانی ” می باشید.

چنان چه تا به اینجای مطلب برای شما، خواندنی بوده است،

ما را تا انتهای آن همراهی کنید.

 

آزمون تلک در سطح A2

گذراندن این آزمون، عموماً به افرادی توصیه می شود که قصد کار در کشور آلمان را دارند. سطح A2 به هدف بالا بردن سطح زبان افراد در ارتباط با دیگران، در مورد موضوعات غیرتخصصی می باشد.  افرادی که در این سطح از زبان آلمانی می باشند، می توانند در زمینه های مختلف، صحبت کنند.

این آزمون نیز برای دو سطح بزرگسالان و دانش آموزان 14 الی 16 ساله، برگزار می شود. در این مرحله، بیشتر مهارت های گفتاری فرد در محیط کاری، مورد سنجش قرار می گیرد.

آزمون تلک در سطح B1

برای افرادی که قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارند، داشتن این سطح از زبان در آزمون تلک، اجباری می باشد. برای دانشجویان این آزمون در دو سطح B1 که برای دانشجویانی در نظر گرفته می شود که آگاهی کمی از زبان آلمانی دارند و B1 پلاس، برای موارد تخصصی تر، برگزار می شود.

شرکت الست گروپ، نماینده رسمی برگزاری آزمون تلک زبان آلمانی می باشد.

لذا در صورت اطلاع از زمان برگزاری، نحوه برگزاری و هزینه های مرتبط با آن، با مشاوران شرکت الست گروپ، تماس حاصل نمایید.

بیشتر بخوانید:  اسم مستعار برای پروفایل دخترانه

آزمون تلک در سطح B2

برای شرکت در آزمون تلک در این سطح، هیچ گونه محدودیت سنی وجود ندارد. در این سطح، مهارت های فرد در زمینه زبان آلمانی، در هر چهار مهارت، مورد بررسی قرار می گیرد.

این مرحله، سطحی به نسبت پیشرفته تر به نسبت سایر سطوح ذکر شده، دارد. ارائه مدرک تلک، برای پرستاران و نیز پزشکانی که قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارند، ضروری می باشد.

آزمون تلک در سطح C1

افرادی که قصد اقامت دائم و ویزای مهاجرتی را دارند، می بایست به این سطح از آزمون تلک رسیده باشند. لازم به ذکر است که دو سطح C1 و سطح C2 جزو سطوح بسیار پیشرفته و مورد تایید کشور آلمان می باشند.

این مقاله در ارتباط با موضوع ” آزمون تلک زبان آلمانی ” نگاشته شده است.

با ما هم چنان تا پایان این مقاله، همراه شوید.

آزمون تلک در سطح C2

افرادی که این مدرک را ارائه می کنند، می توانند به زبان آلمانی، همچون زبان اصلی خود، صحبت نمایند. این افراد، هیچ گونه مشکلی در فهم مقالات علمی و پروهش ها و مطالب تخصصی ندارند. دارند این مدرک، از شرایط بسیار مطلوبی در کشور آلمان، می تواند برخوردار شود.

سخن پایانی

با توجه به اهمیت آزمون تلک برای کشور آلمان، کلیه افراد متقاضی مهاجرت به این کشور، می بایست در این آزمون شرکت نموده و سطح زبان خود را مشخص نمایند.

با توجه به این مهم که، شرکت الست گروپ، نماینده رسمی برگزار آزمون تلک در ایران می باشد، در صورت داشتن هرگونه سؤال و یا نکته مبهمی در ارتباط با آزمون تلک، با مشاوران شرکت الست گروپ، تماس حاصل نموده و از راهنمایی های ایشان، بهره مند گردید.

در این مقاله سعی کردیم، موضوع ” آزمون تلک زبان آلمانی ” را مورد بررسی قرار دهیم.

امید است که اطلاعات آمده در این مقاله،

برای عزیزان علاقمند به مهاجرت، تحصیل و یا کار در کشور آلمان،

مفید واقع شده باشد.

مطلب پیشنهادی

بهترین آرایشگاه زنانه خوب در زعفرانیه تهران چه ویژگی های دارد

یک آرایشگاه زنانه خوب در زعفرانیه تهران چه ویژگی هایی دارد؟ این سوال از جمله …