از بین بردن بوی دوده و دود از لباس، فرش و لوازم داخلی

[ad_1]

 روش های تمیز کردن دوده از فرش, نحوه تمیز کردن دوده از فرش,راهنمای تمیز کردن دوده از لباس

روش های پاک کردن دوده و بوی دود از لباس

چگونه بوی دود را از روی وسایل از بین ببریم؟

احتمالا برای خیلی ها پیش آمده باشد که خاکستر زغال روی لباس و یا فرش ریخته باشد و سبب سیاه شده و حتی بوی دود گرفتن آن شود. پاک کردن آن مشکل می باشد به همین دلیل در این مطلب قصد داریم راه هایی را برای پاک کردن آنها برایتان بیاوریم، پس با ما همراه باشید.

آنها می توانند به دلیل یک بلا طبیعی یا حتی آتش سوزی کوچک آشپزخانه که لکه های دوده و بوی ماندگاری روی لباس، فرش و تودوزی ایجاد می کند، اتفاق بیفتند.

حتی اگر پارچه ها نسوخته اند و دوده ای هستند، ممکن می باشد صدمه ببیند. اگر خاکستر و یا زغال داغ سطح پارچه را لمس کند، ممکن می باشد سوراخ های کوچکی بعد از شستشو آشکار شوند. قبل از پاک کردن مطمئن شوید که هر بخت را به تمرکزفکر بررسی کنید تا مطمئن شوید که آن کالا بها نگهداری را دارد.

از بین بردن بوی دود از پارچه های قابل شستشو

برای لباس ها یا پارچه هایی که نقاط سیاه یا لکه دوده دارند، ابتدا باید، آن را بیرون ببرید و دوده اضافی را از بین ببرید. همانطور که روی برچسب مراقبت توصیه می شود، با استفاده از مواد شوینده سنگین (دارای مارک های عالی)، یک فنجان سرکه سفید مقطر و نصف فنجان اکسیژن سفید کننده برای پایان پارچه ها بشویید. همانطور که روی برچسب مراقبت توصیه شده می باشد از دمای آب مناسب پارچه استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  موثرترین راهها برای تمیز کردن قابلمه و سینی های پخت

قبل از قرار دادن در خشک کن، هر مورد را از نظر لکه های باقی مانده بررسی کنید. در صورت باقی ماندن لکه ها، چرخه ی شستشو را دوباره‌کاری کنید. همچنین، سوراخ ها را بررسی کنید. خشک کردن در معرض هوای آزاد، برای همه ی پارچه ها توصیه می شود تا هم به از بین بردن بوها کمک کند و هم از بزرگتر شدن سوراخ ها پیشگیری کند.

اگر لکه ای وجود ندارد تنها بوی دود را از آن، از بین ببرید، ماشین لباسشویی را با آب خنک پر کنید و یک فنجان جوش شیرین افزایش کنید. پارچه های دودی را کاملاً در آب غرق کنید و اجازه بدهید لااقل دو ساعت یا یک شب خیس بخورند. مواد شوینده را افزایش کنید و طبق معمول بشویید اما یک فنجان جوش شیرین به چرخه شستشو افزایش کنید.

ممکن می باشد سه یا چهار بار شستشو با جوش شیرین طول بکشد تا بوی دود کاملا از بین برود. اگر بوی دوده ها زیاد بود می توانید از مواد شستشوی مناسب حذف بو استفاده کنید.

تمیز کردن دوده از فرش, مراحل تمیز کردن دوده از روی فرش, راهنمای تمیز کردن دود و دوده از روی فرش و لباس

روش های پاک کردن لکه های دود از پارچه

حذف بوی دود از پارچه هایی با برچسب های پاک کردن خشک

اگر برچسب های پاک کردن خشک روی لباس می باشد، هرگونه دوده اضافی را از بین ببرید. در اسرع وقت آن را به خشکشویی ببرید. لکه ها و پاک کننده های شغل ای خود را بررسی کنید. اگر یک پاک کننده شغل ای و متخصص در پاک کردن آتش انتخاب کنید، بهترین عاقبت را خواهید داشت.

بیشتر بخوانید:  روش های نگهداری سیب

برای مواردی که تنها بوی دود کمی دارند، می توانید از کیت خشک کن خانگی برای تازه سازی پارچه ها استفاده کنید. دستورالعمل های بسته را دنبال کنید و سپس لباس ها را بیرون بیاویزید تا هوای تازه بگیرند.

از بین بردن بوی دود از فرش

برای از بین بردن بوی شدید دود و لکه های دوده از فرش بهتر می باشد آن را به افراد شغل ای سپرد. آنها تجهیزات و مواد شیمیایی مناسب را برای پاک کردن دارند.

برای لکه گیری دوده سبک از شومینه، از جارو برقی های خشک و مرطوب صنعتی استفاده کنید تا حد ممکن گرد و خاک دوده را پاک کنید. از جاروبرقی های خانگی استفاده نکنید زیرا برس غلتکی می تواند دوده را پخش کرده و آن را به اعماق الیاف فرش هدایت کند.

برای پاک کردن لکه های کوچک، 1 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی و 2 فنجان آب گرم را مخلوط کنید. یک برس موی نرم را به محلول آغشته کنید و لکه ی دوده را از بیرون به سمت مرکز آن پاک کنید (برای پیشگیری از پخش شدن)، محلول را در لکه کار کنید. محلول را با پارچه ای خشک و سفید یا حوله کاغذی از روی فرش خشک کنید. تا زمانی که دیگر نم منتقل نشود، مکان را با پاک کردن با پارچه ای آغشته به آب آسان بشویید. این مهم می باشد زیرا بقیه صابون یا مواد شوینده در الیاف سبب جذب بیشتر خاک می شود.

بیشتر بخوانید:  آموزش میوه آرایی شب یلدا

اجازه بدهید فرش در هوای آزاد خشک شود و سپس جاروبرقی بکشید تا پرزهای آن بازگردند.

برای بوی دود سبک، روی کل فرش را جوش شیرین بریزید. با استفاده از یک اسفنج مرطوب، روی آن بکشید. اجازه دهید جوش شیرین خشک شود و لااقل دو ساعت روی فرش بماند. جارو برقی بکشید و در صورت لزوم این کار را دوباره‌کاری کنید.

نحوه تمیز کردن دوده از فرش, روش های تمیز کردن دوده از لباس, نحوه ی تمیز کردن دوده از لباس های سفید

نحوه ی پاک کردن دوده از روی فرش

از بین بردن بوی دود از اثاثه یا لوازم داخلی

از همان روش های پاک کردن و راه حل های توصیه شده برای فرش ها می توان برای روفرشی نیز استفاده کرد.

اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهید و از خیس شدن بیش از حد پارچه خودداری کنید زیرا این امر سبب ایجاد کپک در کوسن ها و الیاف آن ها می شود و کپک در آن پخش می شود.

اگر رنگ آمیزی زیاد می باشد یا پارچه ابریشمی گرانبها یا پارچه ی مصنوعی می باشد، برای پاک کردن آن با یک تمیزکار شغل ای مشورت کنید.

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

دلایل بوی بد کولر آبی چیست و چگونه میتوان آن را برطرف کرد؟

[ad_1] بوی بد کولر آبی چگونه از بوی بد کولر آبی خلاص شویم؟ به وجود …