از خواص آب انار چه می دانید ؟

[ad_1]

 درباره ی خواص آب انار, معرفی خواص آب انار

دوستی با خواص آب انار

دوستی با خواص آب انار برای سلامتی

مطالعات نشان داده می باشد که آب انار مزایای زیادی برای بدن شما داشته باشد، احیاناً خطر ابتلا به بیماری های مختلف را کاهش می دهد. در ادامه با فواید آب انار آشنا شوید.

خواص انار و آب انار:

انار از جمله میوه های سالم روی زمین می باشد.

آنها حاوی طیف وسیعی از ترکیبات گیاهی مفید هستند که توسط سایر مواد غذایی بی نظیر هستند.

در ادامه خواص انار برای سلامتی مبتنی بر شواهد آورده شده می باشد.

انارها دارای خواص مغذی چشمگیری هستند. یک فنجان آب انار (174 گرم) حاوی :

فیبر: 7 گرم

پروتئین: 3 گرم

ویتامین C: 30٪ از RDI

ویتامین K: 36٪ از RDI

فولات: 16٪ از RDI

پتاسیم: 12٪ از RDI

دانه های انار نیز بینهایت شیرین هستند ، با یک فنجان حاوی 24 گرم قند و 144 کالری.

با این حال، انارها واقعاً از نظر ترکیبات گیاهی قدرتمندی که برخی از آنها دارای خواص دارویی زورمند هستند، می درخشند.

آنتی اکسیدان ها

دانه های انار رنگ قرمز زنده خود را از پلی فنول ها بدست می آورند. این مواد شیمیایی آنتی اکسیدان های زورمند هستند.

آب انار نسبت به سایر آب میوه ها دارای مقادیر بیشتری آنتی اکسیدان می باشد. همچنین دارای سه مساوی آنتی اکسیدان بیشتر از شراب قرمز و چای سبز می باشد. آنتی اکسیدان های موجود در آب انار می توانند به حذف رادیکال های آزاد، محافظت از سلول ها در مساوی صدمه و کاهش التهاب کمک کنند.

به کاهش التهاب کمک می کند

آب انار به دلیل غلظت بالای آنتی اکسیدان، خلاف التهاب قدرتمندی می باشد. این می تواند کمک به کاهش التهاب در سراسر بدن و پیشگیری اکسیداتیو استرس و صدمه می باشد. با رادیکال های آزاد بدن که می تواند به سلول های بدن شما صدمه برساند مبارزه می کند.

این امر به همه چیز از جوان سازی پوست تا دفع بیماری های مزمن از جمله اختلال شناختی مرتبط می باشد.

خواص آب انار,آشنایی با خواص آب انار

آب انار دارای آنتی اکسیدان های بسیار می باشد

ویتامین C

آب یک انار تنها بیش از 40 درصد نیاز روزانه شما به ویتامین C را دارد. ویتامین C هنگام پاستوریزه شدن می تواند تجزیه شود، بنابراین برای استفاده بیشتر از مواد مغذی، آب انار خانگی یا تازه را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:  فهرست موادغذایی با طبع گرم

پیشگیری از سرطان

آب انار اخیراً هنگامی که محققان دریافتند که ممکن می باشد به پیشگیری از رشد سلول های سرطانی پروستات کمک کند، سر و صدا ایجاد کرد. با وجود مطالعات گوناگون در مورد اثرات آب میوه بر سرطان پروستات ، نتایج هنوز مقدماتی می باشد.

در حالی که مطالعات طولانی مدت بر روی انسان انجام نشده می باشد که تغییرناپذیر کند آب انار از سرطان پیشگیری می کند یا خطر را کاهش می دهد ، مطمئناً افزودن آن به رژیم غذایی شما نمی تواند آسیب ای بیندازد. در مطالعات تاکنون نتایج امیدوار کننده ای وجود داشته می باشد و اکنون مطالعات بزرگتری نیز انجام شده می باشد .

انار همچنین می تواند در مساوی سرطان پستان مفید باشد

سرطان پستان یکی از رایج ترین انواع سرطان در زنان می باشد. عصاره انار ممکن می باشد از تولید مثل سلول های سرطانی پستان پیشگیری کند، حتی برخی از آنها را از بین می برد.

با این حال، شواهد در حال حاضر به مطالعات آزمایشگاهی محدود شده می باشد. قبل از ادعای آن، تحقیقات بیشتری لازم می باشد.

خاصیت آب انار, فایده های آب انار

آب انار از بیماری سرطان پیشگیری می کند

محافظت از بیماری آلزایمر

عقیده بر این می باشد که آنتی اکسیدان های موجود در آب و غلظت زیاد آنها سبب پیشرفت روند بیماری آلزایمر شده و حافظه را محافظت می کند.

هضم غذا

آب انار می تواند التهاب روده را کاهش دهد و هضم غذا را تندرستی بخشد. این ممکن می باشد برای افراد گرفتار به بیماری کرون ، کولیت اولسراتیو یا کولیک روده و سایر بیماری های التهابی روده مفید باشد.

در حالی که عقاید و تحقیقات متناقضی در مورد اینکه آب انار به اسهال کمک می کند یا سبب بدتر شدن آن می شود، وجود دارد، اکثر پزشکان توصیه می کنند تا زمانی که حس بهبودی نکنید و علائم شما کاهش یابد، از آن اجتناب کنید.

آرتروز

فلاونول های موجود در آب انار ممکن می باشد به انسداد التهاب کمک کننده در آرتروز و صدمه غضروف کمک کند. این آب میوه در حال حاضر به دلیل تأثیرات احتمالی آن بر پوکی استخوان، آرتریت روماتوئید یا روماتیسم مفصلی و سایر انواع آرتروز و التهاب مفصل در حال بررسی می باشد.

بیشتر بخوانید:  خرما اکسیر بازیافت انرژی و جوانی

بیماری قلبی

آب انار به عنوان سالم ترین آب برای قلب شناخته شده می باشد. به نظر می رسد از قلب و عروق محافظت می کند.

مطالعات کوچک نشان داده می باشد که آب میوه انار جریان خون را تندرستی می بخشد و از سفت و قطور شدن عروق پیشگیری می کند. همچنین ممکن می باشد رشد پلاک و تجمع کلسترول در رگ ها را کند کند. اما انار ممکن می باشد با داروهای فشار خون و کلسترول مشابه استاتین ها واکنش منفی نشان دهد.

قطعاً قبل از مصرف آب یا مصرف مکمل عصاره انار، با پزشک خود گفت‌وگو کنید.

فواید آب انار چیست,همه چیز درباره ی آب انار

از فواید آب انار می توان به کاهش التهاب روده اشاره کرد

فشار خون

نوشیدن روزانه آب انار ممکن می باشد به کاهش فشار خون سیستولیک کمک کند. در یک بررسی فراگیر از آزمایشات کنترل شده تصادفی شرح شده می باشد که استفاده روزانه آب انار برای سلامت قلب مفید می باشد.

خلاف ویروس

بین ویتامین C و سایر مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن مشابه ویتامین E ، آب انار می تواند از بیماری عفونت پیشگیری کند. همچنین در آزمایشات آزمایشگاهی نشان داده شده می باشد که انار خلاف باکتری و خلاف ویروس می باشد. آنها در حال بررسی اثرات آنها بر عفونت ها و ویروس های رایج هستند.

غنی از ویتامین

علاوه بر ویتامین C و ویتامین E ، آب انار منبع خوبی از فولات، پتاسیم و ویتامین K می باشد.

اگر تصمیم دارید انار را به رژیم روزانه خود افزایش کنید یا هر از چند گاهی تنها آن را میل کنید، برچسب آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید 100 درصد آب انار خالص و بدون قند باشد. یا آن را تازه آب بگیرید.

حافظه

بر اساس مطالعه اخیر، نوشیدن 8 اونس آب انار در روز ممکن می باشد یادگیری و حافظه را تندرستی بخشد.

عملکرد جنسی و باروری

غلظت آنتی اکسیدان های آب انار و توانایی اثر آن بر استرس اکسیداتیو، آن را به عنوان یک کمک بالقوه برای باروری تبدیل کرده می باشد. تغییرناپذیر شده استرس اکسیداتیو سبب اختلال در عملکرد اسپرم و کاهش باروری در زنان شود.

بیشتر بخوانید:  خواص ژل آلوئه ورا + روش های استفاده از ژل آلوئه ورا برای پوست

همچنین نشان داده شده می باشد که این آب میوه به کاهش استرس اکسیداتیو در جفت کمک می کند. اما محققان هنوز از مزایای دقیق این کار نمی دانند. نوشیدن آب انار همچنین می تواند سطح تستوسترون را در مردان و زنان، یکی از اصلی ترین هورمون های جنسی، افزایش دهد.

معرفی خواص آب انار, خواص آب انار چیست

افزایش سطح تستوسترون از خاصیت آب انار می باشد

پایداری و عملکرد ورزشی

انار سرشار از نیترات های غذایی می باشد، که نشان داده شده می باشد که سبب تندرستی عملکرد ورزش می شود. انار به عنوان یک منبع غنی از نیترات، ممکن می باشد با افزایش جریان خون، عملکرد ورزشی را تندرستی بخشد.

آب انار ممکن می باشد تقویت کننده جدید عملکرد ورزشی باشد. این آب ممکن می باشد به کاهش درد و تندرستی قدرت کمک کند. همچنین صدمه اکسیداتیو ناشی از ورزش را کاهش می دهد.

دیابت

از انار به طور سنتی به عنوان درمانی برای دیابت در خاورمیانه و هند استفاده می شد. اگرچه هنوز اطلاعات زیادی در مورد اثرات انار بر دیابت ناشناخته می باشد، اما ممکن می باشد به کاهش مقاومت به انسولین و کاهش قند خون کمک کند.

به خواب خوب کمک می کند

در حالی که هر روزگار از روز از فواید آب انار بهره مند می شوید، مقدار منیزیم آن ( 17 میلی گرم در وعده ) آن را به یک نوشیدنی مخصوص قبل از خواب تبدیل می کند زیرا منیزیم با تقویت خواب خوب ارتباط دارد.

آب انار دارای پتاسیم می باشد

یک وعده آب انار دارای 214 میلی گرم پتاسیم می باشد، بخشی از 3500 میلی گرم که می خواهید روزانه دریافت کنید. پتاسیم یک ماده مغذی مهم برای سلامت قلب می باشد که به کاهش خطر بیماری های قلبی و سکته مغزی مرتبط می باشد. همچنین به متعادل نگه داشتن سطح سدیم کمک می کند.

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

پلانتین چیست؟ خواص و مضرات پلانتین

[ad_1] میوه پلانتین پلانتین چیست و اختلاف پلانتین با موز پلانتین یا موز پختنی از …