با خواص بی نظیر ویتامین سی برای پوست آشنا شوید

یکی از ویتامین های ضروری برای بدن ما ویتامین سی است. اگر بخواهیم یکی از مهم ترین خواص این ویتامین را برشمریم می توانیم به تامین انرژی خوب برای سوخت و ساز بدن و شادابی اشاره کنیم. هنگامی که سرما می خوریم نوشیدن یک لیوان آب پرتقال یا لیمو شیرین ما را سرحال تر می کند. این چه دلیلی دارد؟ مشخص است. این ویتامین به ویتامین جوانی و شادابی معروف است. علاوه بر تامین انرژی برای سیستم ایمنی بدن و دیگر اعضا ما را سرحال می کند. تا به حال شده که خسته از کاری باز گشته باشید و با نوشیدن یک لیوان آب هویج احساس کنید خستگی تان از بین رفته است؟ همه این ها به خاطر ویتامین سی فراوانی است که در هویج وجود دارد. ویتامین سی خستگی بدن را از بین می برد و ما را شاداب و با نشاط می کند. شاید جالب باشد که بدانید ویتامین سی همین خواص را برای پوست هم دارد! بله پوست ما هم برای شادابی و نشاط و زیبایی اش به ویتامین سی نیاز دارد. بیشتر این انرژی از طریق خوردن میوه ها و منابع طبیعی آن به دست می اید. اما کرم ها و لوسیون هایی هم هستند که این انرژی را به صورت موضعی به پوست تزریق می کنند. در این بین کرم ویتامین سی الارو جزو مهم ترین محصولات مراقبتی در این زمینه است. در ادامه با برخی از مهم ترین خواصی که ویتامین سی برای پوست ما دارد آشنا می شویم.

از بین برنده خستگی پوست

خیلی ها نمی دانند که پوست هم خسته می شود! بله پوست هم می تواند خسته شود. برای این که بیشتر به این موضوع پی ببرید روزهایی را به یاد بیاورید که خواب خوبی نداشته اید. به طور حتم متوجه شده اید که پوست شما دیگر شادابی روزهای گذشته را ندارد. این به خاطر این است که پوست ما در طول شب استراحت می کند. دقیقا شادابی و زیبایی پوست که در صبح بیشتر است به خاطر همین است. روزهایی را به خاطر بیاورید که فعالیت کاری و مشغله زیادتری داشته اید. یا روزهایی که به سختی کار کرده اید. در این روزها پوست شما کدر و به اصطلاح خسته می شود. با تامین ویتامین سی به راحتی می توانید انرژی لازم برای نشاط دوباره را به پوست خود بدهید. از راه خوردن خوراکی ها و میوه های دارای این ویتامین یا با استفاده از کرم ها و لوسیون هایی که این ویتامین را دارد می توان ویتامین سی را برای پوست تامین نمود.

بیشتر بخوانید:  ویزای استارت آپ استرالیا

از بین برنده لکه های پوستی

اگر دوست دارید همیشه پوست خوبی داشته باشید و از لکه های پوستی ناراحت می شوید بهتر است ویتامین سی را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید. حتی اگر سرکار می روید و شاغل هستید یک یا دو میوه همراهتان ببرید. در استراحتی کوتاه و با خوردن این میوه ها ویتامین سی مورد نیاز برای بدن خود را تامین کنید. اگر هم صورت شما به تازگی دارد لکه هایی پیدا می کند و یا پیدا کرده است بهتر است از کرم های ویتامین سی استفاده کنید. بهترین زمان استفاده از این کرم ها شب و قبل از خواب است. قبل از خواب این کرمها را به صورت خود بزنید و اجازه بدهید تا صبح روی صورت شما باقی بماند.

بیشتر بخوانید:  دختری که کامل یخ زده بود به طرز شگفت انگیزی زنده شد!

رفع تیرگی و کبودی های پوست

از خواص اعجاب انگیز و خیلی جالبی که ویتامین سی برای پوست دارد این است که به سرعت می تواند کدری و تیرگی پوست را از بین ببرد. اگر ویتامین سی بیشتری بخورید متوجه می شوید که رنگ صورت شما شفاف تر می شود. اگر به صورت مرتب کرم های ویتامین سی به پوست صورت خود بزنید پس از مدتی کوتاه متوجه تغییر رنگ و شفاف تر شدن پوست صورت خود می شوید. توصیه ما این است که خانم ها و آقایان بالای سی سال هر شب و یا یک شب در میان از کرم های ویتامین سی استفاده کنند تا پوستی همیشه زیبا و درخشان داشته باشند. ویتامین سی حتی در افرادی که پا به سن گذاشته اند نیز به سرعت اثر می کند و پوست را شفاف و جوان می کند. کافی است به صورت مرتب از محصولات ویتامین سی برای پوست استفاده شود. کرم ها و لوسیون ها و آبرسان های زیادی در بازار هستند که حاوی این ویتامین هستند. استفاده از محصولات و سرم های ویتامین سی نیز می تواند به سرعت این ویتامین را به لایه های مختلف پوست برساند.

کمک به بازسازی سلول های پوستی

اگر پوست شما بازسازی خوبی انجام دهد همیشه محکم و جوان می ماند. این که پس از سنین خاصی پوست دچار افتادگی و چین و چروک می شود این است که دیگر سرعت بازسازی آن مانند گذشته نیست. در این صورت باید از روش های جایگزین برای تامین انرژی لازم برای بازسازی استفاده کنیم. کلاژن و ویتامین سی مهم ترین منابعی هستند که سرعت بازسازی سلول های پوستی را بیشتر می کنند. بیشتر کرم های مراقبت پوست مانند ضدچروک ها و ضدلکه ها حاوی ویتامین سی و کلاژن هستند. همان طور که گفتیم بهترین زمانی که برای استفاده از کرم های ویتامین سی و کلاژن می توانید در نظر بگیرید شب و قبل از رفتن به رخت خواب است. اگر صورت شما نیاز به شست و شو دارد حتما با استفاده از یک پاک کننده مناسب صورت خود را پاکیزه کنید. سپس از کرم های مراقبتی خود استفاده نمایید. اگر به طور مرتب در طول روز از منابع ویتامین سی استفاده کنید پوست شما جوانی و نشاط بیشتری خواهد داشت. حتی استفاده از قرص های جوشان ویتامین سی در طول روز می تواند مقدار خوبی از ویتامین سی را برای بدن ما تامین نماید. البته در مصرف این مکمل های دارویی زیاده روی نکنید. طبق گفته یک پزشک می توانید از این مکمل های دارویی مثل ویتامین سی و ویتامین سی+زینک استفاده کنید تا بدن شما این ویتامین بسیار مهم را دریافت نماید. ویتامین سی برای مو نیز همین خواص را دارد. یعنی با تامین ویتامین سی موهای شاداب تر و پرپشت تر و درخشان تری خواهید داشت. موهایی که کمتر ممکن است به مشکلاتی مثل موخره و یا ریزش دچار شوند.

بیشتر بخوانید:  فایده داشتن اطلاعات  مشاغل برای موفقیت در فروش

مطلب پیشنهادی

بهترین آرایشگاه زنانه خوب در زعفرانیه تهران چه ویژگی های دارد

یک آرایشگاه زنانه خوب در زعفرانیه تهران چه ویژگی هایی دارد؟ این سوال از جمله …