با معروف ترین ورزش جزایر قناری آشنا شوید/تصاویر

[ad_1]

ساکنان جزایر قناری ورزشی معروف دارند که تنها در شرایط جغرافیایی خاص این منطقه قابل ایفا می باشد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی میل، شهروندان جزایر قناری یک ورزش مشهور معروف به «پرش چوپان» را انجام می‌دهند که در آن‌ها بین تپه‌های شیب دار، شیب‌های سریع، زمین‌های سنگ‌ای و زمین‌های ناهموار با پرش با «تیر» که یک چوب یا نیزه بلند چوبی می باشد، تحرک می‌کنند.

این روزنامه گزارش داد که این ورزش محبوب بین‌المللی قرار می باشد در جشنواره فیلم لندن از راه مستند Jurria: Guardianes del Garrote، که به فیلم‌های قانونی جشنواره پیوست، در سطح جهانی به نمایش درآید. این مستند به صورت کامل در جزایر قناری فیلمبرداری می‌شود.

بیشتر بخوانید:  ساخت فروشگاه اینترنتی حرفه ای ویکاتو ، ویترین کالای تو

پرش چوپان حاوی قرار دادن انتهای نیزه در زمین و اتخاذ جایگاه‌های مختلف برای دست یا بدن می باشد. جایگاه‌های دست، وابسته به اینکه شرکت کننده بخواهد پایین بیاید، بالا برود یا ایستاده شود، گوناگون می باشد.

یکی از چالش برانگیزترین حرکات به نام «پرش با سنبله مرده» می باشد که شرکت کنندگان در این تحرک بیشتر از پرتاب نیزه می‌پرند بنابراین آن‌ها به جای اینکه نیزه را قبل از پرش به زمین فشار دهند، آن را به عنوان هدف در جایی که می‌خواهند پس از پرش به آن برسند، قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) روز ملی فیل

پرش چوپان همیشه تنها یک ورزش نبوده، بلکه به سادگی راهی مناسب برای چوپانان برای گذشتن از زمین‌های دشوار بوده که به وسیله فیلم مستند این مسئله تایید می‌شود، زیرا در گذشته این یک ورزش نبود بلکه یک ضرورت برای همزیستی با مناطق کوهستانی اطراف آن بوده می باشد.

بنابراین گزارش، در دهه ۱۹۹۰ پرش چوپان در معرض خطر انقراض در جزایر قناری قرار داشت، اما گروه‌هایی تشکیل شد که فعالیت زیادی برای پیشگیری از فراموشی آن انجام دادند و امروز این ورزش به وسیله بسیاری از افراد به عنوان تفریحی انجام می‌شود و همه گیری ویروس کرونا سبب حضور افراد بیشتری در این جزایر و ترغیب آنان به انجام این ورزش شده می باشد.

 جزایر قناری ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
 جزایر قناری ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
 جزایر قناری ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
 جزایر قناری ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
[ad_2]
بیشتر بخوانید:  نکاتی که خانم ها هنگام خرید کابینت آشپزخانه انزو باید بدانند

مطلب پیشنهادی

دانه چیا برای لاغری بخوریم یا نه؟

در سال‌های اخیر دانه چیا و فوایدش را زیاد شنیده‌ایم. ماده‌ای که حتی به عنوان …