بهترین روش برای مقاوم‌سازی ساختمان در تهران تخریب

در واقعیت، عوامل طبیعی و غیرطبیعی متعددی سبب وارد آمدن نیروهای مخرب خارجی بر یک سازه می شود. مهم ترین این عوامل طبیعی، زلزله است که نیروهای وارده آن قابل محاسبه خواهد بود. در علوم مهندسی عمران، افزایش مقاومت یک سازه در برابر این نیروهای محیطی را مقاوم سازی می گویند که اصول و انواع مختلفی دارد.

هدف اصلی در مقاوم سازی سازه، بهبود کارایی اجزا و مؤلفه های یک سازه در برابر نیروهای وارده می باشد. البته اگر هدف از تقویت سازه، مقابله با آثار زلزله باشد، نوع خاصی از مقاوم سازی تحت عنوان بهسازی لرزه ای مطرح می شود که علاوه بر عملکرد بهتر، هزینه کمتر را نیز به عنوان یک فاکتور مهم در نظر می گیرد.

شرکت تهران تخریب یکی از پیشگامان حوزه مقاوم سازی ساختمان است که از روش های پیشرفته و به روز در این زمینه استفاده می کند. روش های مختلف مقاوم سازی ساختمان عبارتند از:

  • استفاده از دیوار برشی و یا بادبند فلزی
  • به کار گیری دمپر
  • استفاده از ژاکت فلزی و بتنی
  • مقاوم سازی با کمک بادبندهای کمانش تاب
  • مقاوم سازی با استفاده از جداگر لرزه ای
  • استفاده از FRP (پلیمرهای تقویت شده با الیاف)

مقاوم سازی پی؛ یک راهکار ایمن برای مقاوم سازی ساختمان

یکی از خدمات شرکت Tehrantakhrib، اجرای روش های مقاوم سازی پی سازه است. برای مقاوم سازی شالوده یک ساختمان، روش های مختلفی اجرا می شود نظیر وسیع سازی فونداسیون، افزودن شناژ به شالوده ساختمان و تقویت زیر شالوده. این خدمات به تخصص و تجربه بالایی نیاز دارد و توسط مهندسین مجرب شرکت تهران تخریب ارائه می شود.

بیشتر بخوانید:  بهترین روش تمیز کردن چدن گاز + با چربی زدا و موتور شوی نانوسان

به منظور وسیع سازی فنداسیون، استفاده از روش کاشت میلگرد یک روش مرسوم است. برای این منظور، ابتدا اطراف فنداسیون سازه تا حد ممکن خالی می شود، سپس سطح بتن تمیزکاری شده و سپس کاشت میلگرد به فواصل 25 تا 30 سانتی متر به کمک چسب میلگرد انجام می گیرد. شرکت تهران تخریب با ارائه خدمات مربوط به اجاره بتن کن و هیلتی اجاره ای پیکور، اجرای روش های مقاوم سازی پی بر اساس تکنیک کاشت میلگرد را برای پیمانکاران ساده خواهد کرد.

اضافه کردن شناژ به فونداسیون هم روش مرسوم دیگری است که به کمک روش اتصال فونداسیون و افزایش مقاومت آن در اثر تقسیم بار جانبی روی همه بخش های پی، انجام می گیرد. تکنیک تقویت زیر شالوده نیز با عمیق سازی شالوده و قرار گیری پی ساختمان روی یک بستر مقاوم تر، اجرا می شود. این تکنیک در مواردی پیاده می شود که عدم مقاومت پی ساختمان محرز گردد که این امر نیز می تواند به دلیل نشست بخشی از سازه و یا ترک خوردگی در بخش های مختلف آن به اثبات برسد.

روش کاشت میلگرد به دلیل عدم نیاز به تغییر ساختاری پی سازه، معمولاً روش ارزان تری است و از قابلیت اطمینان بالایی نیز برخوردار است. پیمانکاران می توانند با بهره گیری از خدمات شرکت تهران تخریب نظیر هیلتی اجاره ای پیکور و بتن کن، اجرای مراحل مقاوم سازی پی را به مهندسان با تجربه این شرکت بسپارند.

بهسازی سازه توسط اجاره ابزار ها تهران تخریب

علاوه بر مقاوم سازی پی سازه، بهسازی سیستم سازه ای ساختمان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. روش های مختلف بهسازی سازه نظیر استفاده از دیوار برشی، الحاق بادبند و افزودن قاب خمشی از جمله روش های مرسوم و کارا در زمینه بهسازی سازه است که توسط شرکت Tehrantakhrib انجام می گیرد.

بیشتر بخوانید:  روابط جنسی سالم ؛ اهمیت روابط جنسی سالم و ارتباط آن با سلامت جسمی و روان

هدف از اضافه کردن دیوار برشی، افزایش ظرفیت تحمل بارهای جانبی و بارهای ثقلی روی سازه است که به بهبود سختی سازه کمک می کند. دیوار برشی یکی از روش های مقاوم سازی بتنی است که برای اجرای آن به ابزارهای مختلفی نیاز است. خدمات مربوط به اجاره بتن کن و پیکور، به منظور اجرای پروژه های دیوار برشی توسط شرکت تهران تخریب به پیمانکاران محترم ارائه می گردد.

اضافه کردن بادبند یا مهاربند فولادی، روش دیگری است که برای بهسازی سازه اجرا شده و افزایش مقاومت برشی ساختمان را در پی دارد. مهاربندها عموماً به دو روش همگرا و واگرا اجرا می شوند اما به دلیل هزینه زیاد روش های واگرا و لزوم استفاده از تیر پیوند در مقاوم سازی سازه، روش های همگرا معمولاً مرسوم تر هستند.

بادبند هم همانند دیوار برشی عمل می کند، با این تفاوت که دیوار برشی به دلیل استفاده از سازه بتنی، سختی بالاتری داشته و از نظر پیاده سازی معماری مشکلات کمتری را برای پیمانکار به وجود می آورد. همین ویژگی ها، استفاده از دیوار برشی را متداول تر کرده است.

مراحل مقاوم سازی ساختمان شامل چه مواردی است؟

به منظور اجرای پروژه مقاوم سازی یک سازه، شامل بهسازی خود سازه و مقاوم سازی پی، مراحل مختلفی لازم است که به ترتیب اجرا می شوند. در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

  • در مرحله اول می بایست محاسبات مربوط به مقاومت سازه توسط یک مهندس عمران بر اساس مؤلفه های مورد استفاده در ساختمان مانند میلگرد، قطر ستون و غیره، تعیین گردد. برای انجام این مرحله، دسترسی به فایل های محاسبات ساختمان و نقشه های سازه ضروری می باشد.
  • در مرحله دوم، پس از برآورد بارهای جانبی و ثقلی در سازه، میزان ضعف و قوت هر بخش از سازه تعیین می گردد. سپس بر اساس بودجه مورد نظر و پارامترهای فنی، یکی از روش های مقاوم سازی انتخاب خواهد شد.
  • برای اجرای روش مقاوم سازی، انجام یک سری تست های آزمایشگاهی بر روی سازه و تعیین مقاومت مصالح و پارامترهای دینامیکی ساختمان ضروری است. این تست ها، توسط آزمایشگاه های مکانیک خاک انجام شده و تأیید می گردد.
  • در نهایت، پس از تأیید مقاومت مصالح، برآورد هزینه و مصالح لازم و انتخاب روش مقاوم سازی، پیاده سازی و اجرای روش مورد نظر آغاز می گردد.
بیشتر بخوانید:  جامع ترین راهنمای خرید کابینت آشپزخانه

در صورتی که از روش های مقاوم سازی به کمک دیوار برشی و یا کاشت میلگرد برای تقویت پی استفاده شود، تهیه تجهیزات لازم نظیر هیلتی اجاره ای پیکور و غیره به عهده شرکت پیمانکار خواهد بود.

از آنجایی که هزینه مصالح و تجهیزات در روش های مختلف مقاوم سازی، متفاوت است، لذا انتخاب بهترین روش با کمترین هزینه و بیشترین کارایی، از اهمیت بالایی برخوردار است. شرکت تهران تخریب با بهره گیری از افراد متخصص و تیم محاسبات حرفه ای، مقرون به صرفه ترین روش را برای مقاوم سازی سازه شما پیشنهاد می دهد.

مطلب پیشنهادی

بهترین آرایشگاه زنانه خوب در زعفرانیه تهران چه ویژگی های دارد

یک آرایشگاه زنانه خوب در زعفرانیه تهران چه ویژگی هایی دارد؟ این سوال از جمله …