ختم مجرب یا علی برای رفع گرفتاری

ختم یا علی,ذکر یا علی,ختم یاعلی

انواع ختم یا علی برای رفع گرفتاری

ختم یا علی

هر چقدر در زندگی حس کنیم معضلات بزگی داریم زمانی که به یاد می آوریم خدای بزرگتری داریم تحمل آن مشکل برای ما آسانتر می شود. با این که راههای رسیدن به حاجات زیادند ولی بعضی راهها بسیار نتیجه بخش ترند. ختم و ذکر یا علی همواره میتواند گره گشای مشکلات ما باشد.

انواع ذکر

گاهی وقت ها ذکر تنها بر زبان جاری می گردد که به آن« ذکر زبانی» گویند که امکان دارد آهسته یا بلند گفته شود، در برخی مواقع هم ذکر علاوه بر زبان با اخلاص در نیت همراه است که به آن« ذکر قلبی» گویند، سومین مرحله از ذکر موقعی است که ذکر در رفتار و گفتار و کردار فرد تأثیر گذار باشد و او را از معصیت بازدارد که این والاترین عمل از جهت ارزش و تأثیرگذاری است و بالاترین سعادت و کلید تمام امور است.

بیشتر بخوانید:  مناجات با خدا/ اشک هایم دانه دانه می افتد

انواع ختم یا علی

هر گاهی فرصتی برایتان بوجود آمد تسبیح به دست بگیرد و ذکر مبارک  “یاعلی” را تکرار کنید چرا‌که امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند هر کسی ذکر”یا علی” را بگوید خداوند ثواب یک ختم قرآن را به وی عطا خواهد کرد، و نیز امام باقرعلیه السلام در جلد ۴۱ کتاب بحارالانوار فرموده اند ثواب ۳۶۰۰ هزار ختم قرآن برای گوینده ذکر یاعلی تدارک دیده شده است.

– ذکر یا علی برای توسل به امام علی (ع)

اسم مبارک امام علی علیه السلام برای هر حاجت که مداومت کند چهار روز نگذشته که نتیجه خواهد گرفت انشاءا… و آن این است که در مسجد به جای خلوت برود دوازده هزار مرتبه “یا علی” بگوید. البته حاجتش روا شود، شک نیست چون که نام حضرت علی اسم اعظم است.

– ختم مجرب یا علی

ختم یا علی از مجربات است در مدت ده شب و هر شب در وقت معین دو رکعت نماز حاجت بخواند پس از نماز بدون تکلم یکصد و ده مرتبه صلوات بفرستد و پس از آن فورا یک هزار و پانصد و هفتاد مرتبه بگوید( یا علی) و بعد حاجت خویش را از خدا بخواهد و سه بار صلوات بفرستد که مجرب است.

– طریقه ختم 12000 یا علی

با لباس طاهر و نیت خالص دو رکعت نماز حاجت بخواند و بعد 100 مرتبه صلوات بفرستد، و روزی 1000 مرتبه “یا علی” تا مدت 11 روز بدون تعطیل و روز دوازدهم را نگوید تا به مطلب و مقصود خویش نائل گردد وقتی به حاجت خود رسید  هزار مرتبه را بگوید که مجموعا دوازده هزار مرتبه می شود. نماز و صلوات پیش از شروع و پس از ختم از شرایط مهمه است.

بیشتر بخوانید:  احادیث طبی و بهداشتی

– ختم یا علی برای ادای دین و قرض و جلوگیری از فقر

نام مقدس« علی» به حروف ابجد معادل عدد ۱۱۰ است، در توسل به امیر مومنان علیه السلام اسم نورانی« علی» به صورت « یا علی» به تعداد ۱۱۰ مرتبه معادل اسم آن حضرت گفته می شود.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

فضائل و آیات سوره طارق به همراه ترجمه

همه چیز درباره ی سوره ی طارق فواید خواندن سوره طارق + متن و ترجمه …