خواص انار | چندین خاصیت جادویی انار برای سلامتی

 فواید انار,انار

از فواید انار می توان با کاهش چربی خون اشاره کرد

خواص انار

انار سرشار از فیبر میباشد که می تواند چربی و کلسترول اضافی را به بدن متصل کرده و دفع آن را تسهیل کند و بنابراین می تواند در مقابل از چاقی پیشگیری کند.

دوستی با خاصیت انار

انار از جمله میوه های سالم و بهشتی میباشد. آنها حاوی طیف وسیعی از ترکیبات گیاهی مفید هستند که از نظر مواد غذایی بی نظیر هستند.

مطالعات نشان داده میباشد که آنها ممکن میباشد مزایای زیادی برای بدن شما داشته باشند، و خطر ابتلا به بیماری های مختلف را کاهش می دهد.

انار ترش طبع  سرد و خشک دارد و انار شیرین تا حدودی معتدل می باشد.

در اینجا با منفعت انار برای سلامتی مبتنی بر شواهد آورده شده میباشد.

انارها سرشار از مواد مغذی هستند

انارها دارای مشخصه‌ها مغذی چشمگیری هستند – یک فنجان آریل (174 گرم) حاوی :

فیبر: 7 گرم

پروتئین: 3 گرم

ویتامین C: 30٪ از RDI

ویتامین K: 36٪ از RDI

فولات: 16٪ از RDI

پتاسیم: 12٪ از RDI

با مصرف یک فنجان دانه های انار شیرین 24 گرم قند و 144 کالری بدست می آورید.

با این وجود، انارها واقعاً از نظر ترکیبات گیاهی قدرتمند هستند که برخی از آنها دارای خواص دارویی زورمند هستند.

انار میوه ای میباشد که حاوی صدها دانه میباشد که در کنار هم قرار گرفته اند. آنها غنی از فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی پرکار زیستی هستند، اما همچنین حاوی مقداری قند هستند.

انارها حاوی دو ترکیب گیاهی با خواص دارویی زورمند هستند

انار حاوی دو ماده منحصر به شخص میباشد که بیشتر فواید سلامتی انار را بر عهده دارد.

پونیکالاژین ها

پونیکالاژین ها آنتی اکسیدان هایی خیلی زورمند هستند که در آب انار و پوست آن یافت می شود. عصاره و پودر انار به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و پونیکالاژین زیاد معمولاً از پوست آن تهیه می شود.

اسید پونیک

اسید پونیسیک، که در روغن دانه انار یافت می شود، اسید چرب اصلی موجود در دانه های انار میباشد. این نوعی اسید لینولئیک کونژوگه با اثرات بیولوژیکی زورمند میباشد.

فواید انار,انار

انار حاوی اثرات عکس التهابی می باشد

انار اثرات عکس التهابی چشمگیری دارد

التهاب مزمن یکی از عوامل اصلی بسیاری از بیماری های جدی میباشد. این حاوی بیماری های قلبی، سرطان، دیابت نوع 2، بیماری آلزایمر و حتی چاقی میباشد.

وجود آنتی اکسیدان های پونیکالاژین های در انار سبب شده خواص عکس التهابی زورمند داشته باشد.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با خواص شگفت انگیز هسته آووکادو

مطالعات نشان داده میباشد که آنها می توانند پرکاری التهابی را در دستگاه گوارش و همچنین در سرطان پستان و سلول های سرطانی روده بزرگ کاهش بدهند.

یک مطالعه 12 هفته ای در افراد دیابتی نشان داد که 1.1 فنجان (250 میلی لیتر) آب انار در روز نشانگرهای التهابی CRP و اینترلوکین -6 را به ترتیب 32٪ و 30٪ کاهش می دهد.

اگر شما علاقه مند به کاهش التهاب در بدن خود هستید، انار افزودنی عالی برای رژیم غذایی شما میباشد و می توانید آن را در فصل پاییز خریداری کرده و دانه های آن را بسته بندی کرده و نگهدارید و در رژیم غذایی خود استفاده کنید. (مطلب پیشنهادی: روسهای نگهداری از دانه های انار)

انار به مبارزه با سرطان پروستات کمک می کند

سرطان پروستات نوع متداول سرطان در مردان میباشد. مطالعات نشان می دهد که عصاره انار ممکن میباشد تولید سلول های سرطانی را کند کند و حتی سبب بروز آپوپتوز یا مرگ سلولی در سلول های سرطانی شود.

آنتی ژن خصوصی پروستات (PSA) نشانگر خون برای سرطان پروستات میباشد.

مردانی که سطح PSA آنها در مدت دوران کوتاهی دو مساوی می شود، در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان پروستات هستند.

جالب توجه میباشد، یک مطالعه انسانی نشان داد که نوشیدن 8 اونس (237 میلی لیتر) آب انار در روز سبب افزایش چشمگیر PSA می شود.

در عملکرد شواهد نشان می دهد که آب انار می تواند در مردان گرفتار به سرطان پروستات مفید باشد، به طور بالقوه از رشد سرطان پیشگیری می کند و خطر مرگ را کاهش می دهد.

انار همچنین می تواند در مساوی سرطان پستان مفید باشد

سرطان پستان یکی از رایج ترین انواع سرطان در زنان میباشد.

عصاره انار ممکن میباشد از تولید مثل سلول های سرطانی پستان پیشگیری کند، حتی برخی از آنها را از بین می برد. اما این شواهد نیاز به آزمایش های بیشتری دارد.

خاصیت انار ترش,خواص آب انار

از خواص آب انار ترش می توان به کاهش فشار خون اشاره کرد

انار ممکن میباشد فشار خون را کاهش دهد

فشار خون بالا یکی از عوامل اصلی حملات قلبی و مغزی میباشد. در یک مطالعه، افراد گرفتار به فشار خون بالا پس از مصرف 5 اونس (150 میلی لیتر) آب انار به مدت دو هفته در روز، فشار خون آن ها کاهش قابل توجهی داشتند.

مطالعات دیگر اثرات مشابهی را نشان داده اند، به ویژه برای فشار خون سیستولیک، که بیشترین میزان فشار خون میباشد.

بیشتر بخوانید:  قره قاط چیست؟ + خواص قره قاط

انار می تواند به مبارزه با آرتروز و دردهای مفصلی کمک کند

آرتروز یک مشکل شایع در کشورهای غربی میباشد. انواع مختلفی آرتروز وجود دارد، اما بیشتر آنها حاوی نوعی التهاب در مفاصل میباشد.

با توجه به اینکه ترکیبات گیاهی انار اثرات عکس التهابی دارند، منطقی میباشد که می توانند به درمان آرتروز کمک کنند. عصاره ی انار سبب تسکین دردهای مفاصل می شود.

انار برای سلامت پوست

انارها دارای ویتامین C هستند که آنتی اکسیدانی عالی برای سلامت پوست میباشد. روند پیری و چین و چروک را به معطلی می اندازد. گفته شده میباشد که اگر پودر پوست انار را با آب لیمو و مقدار کمی عسل مخلوط کرده و روی صورت بمالیم، گاهی اوقات می تواند سیاهی دور چشم را رفع کرده و رنگدانه ها را درمان کند.

مطالعات نشان داده میباشد که الاژیتانین در غلظت 500-10000 میلی گرم سبب مهار تولید رادیکال های آزاد شده و از آن در مساوی تکه تکه شدن DNA ،سوختگی پوست و رنگ آمیزی محافظت می کند.

آب انار ممکن میباشد خطر بیماری قلبی را کاهش دهد

در حال حاضر بیماری قلبی شایع ترین علت مرگ زودرس در جهان میباشد. این یک بیماری پیچیده میباشد که توسط عوامل مختلفی هدایت می شود.

پونیک اسید، اسید چرب اصلی در انار، ممکن میباشد به محافظت در مساوی مراحل مختلف بیماری قلبی کمک کند. دانه های انار به طور چشمگیری تری گلیسیرید و کلسترول خون را کاهش می دهند.

آب انار فشار خون بالا را کاهش می دهد که یکی از عوامل بیماری های قلبی میباشد.

فواید انار ترش,خواص آب انار ترش

مصرف انار سبب پیشگیری از آلزایمر می شود

آب انار ممکن میباشد به درمان اختلال نعوظ کمک کند

صدمه اکسیداتیو می تواند جریان خون را در پایان مناطق بدن از جمله بافت نعوظ مختل کند. نشان داده شده میباشد که آب انار به افزایش جریان خون و پاسخ نعوظ در خرگوش کمک کرده میباشد. اما نیاز به تحقیقات بیشتری میباشد.

انار می تواند به مبارزه با عفونت های باکتریایی و قارچی کمک کند

ترکیبات گیاهی موجود در انار می توانند به مبارزه با میکروارگانیسم های مضر کمک کنند.

انار دارای خواص عکس باکتری و عکس ویروسی میباشد که در مساوی بیماری های شایع لثه و عفونت های مخمری مفید میباشد. این بیماری ها حاوی التهاب لثه، پریودنتیت و استوماتیت پروتز می باشد.

انار ممکن میباشد به تندرستی حافظه کمک کند

برخی شواهد نشان می دهد که انار می تواند حافظه را تندرستی بخشد. یک مطالعه نشان داد که مصرف 2 گرم عصاره انار از کمبود حافظه و آلزایمر در افراد مسن و یا پس از عمل پیشگیری می کند.

بیشتر بخوانید:  فهرست موادغذایی با طبع گرم

انار ممکن میباشد عملکرد ورزشی را تندرستی بخشد

انار سرشار از نیترات میباشد، که سبب تندرستی عملکرد ورزش می شود.

یک مطالعه روی 19 ورزشکار که روی تردمیل می دوند نشان داد که مصرف یک گرم عصاره انار 30 لحظه قبل از ورزش جریان خون را به طور قابل توجهی افزایش می دهد، ابتدا خستگی را به معطلی می اندازد و کارایی ورزش را افزایش می دهد.

مطالعات بیشتری مورد نیاز میباشد، اما به نظر می رسد که انار – مشابه چغندر – برای عملکرد بدنی مفید میباشد.

انار,خواص انار ترش

درمان قند خون از فواید انار ترش می باشد

خواص انار در حاملگی:

همانطور که بارها مطالعه کرده ایم که انار سرشار از آنتی اکسیدان میباشد بنابراین از جفت در مساوی گونه های واکنش دهنده به اکسیژن محافظت می کند. آنها همچنین حاوی مقدار کمی فولات هستند که به مبارزه با نقایص مادرزادی کمک می کند.

این می تواند در تصفیه خون کمک کند و می تواند تولید شیر را افزایش دهد. اسید ادرار با مصرف آب انار کاهش می یابد و با پیشگیری از ورود باکتری های مضر به دستگاه ادراری، سلامت مثانه ادرار را تندرستی می بخشد. این از التهاب پیشگیری کرده و ایمنی بدن را افزایش می دهد.

خواص انار ترش:

از خاصیت انار ترش می توان به درمان مواردی نظیر سکسکه – قند خون – تب صفراوی و غیره اشاره کرد.

خواص انار شیرین:

از انار شیرین نیز می توان در مواردی مشابه : سرماخوردگی – تقویت نیروی جنسی – گرفتگی صدا – تقویت روده ها – تقویت معده – تقویت ریه – آلرژی – وجود خون در ادرار – مسمومیت – استسقاء – درد گوش – التهاب معده – اسکوربیت – آب ریزش چشم – خون ریزی رحم – خارش پوست – تقویت لثه – تصفیه خون – کم خونی – اسهال خونی استفراغ و کم اشتهایی استفاده نمود.

مضرات انار:

خوردن انار برای مبتلایان به خراش معده و روده مناسب نیست و برای افراد سرد مزاج زیان بخش می باشد و همچنین سبب کاهش جذب کبد می شود. زیاده‌روی در خوردن انار سبب یبوست – ناراحتی معده و زبر شدن گلو می شود در ضمن افرادی که گرفتار به ناراحتی ریوی می باشند در مصرف انار احتیاط کنند.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

پلانتین چیست؟ خواص و مضرات پلانتین

میوه پلانتین پلانتین چیست و اختلاف پلانتین با موز پلانتین یا موز پختنی از نظر …