خواص داروئی انگور

 آب انگور,خواص اب انگور

از خواص انگور درمان نقرس را می توان نام برد

كليه بخت های درخت انگور قابل مصرف می باشد و از آن ها استفاده های دارويی می شود. انگور بر طبق طب قديم ايران گرم و تر می باشد. در ادامه با خاصیت آب انگور و انگور آشنا شوید.

پیشگیری از سرطان

انگور حاوی آنتی اکسیدانهای قدرتمندی می باشد که به آن پلی فنول معروف می باشد. اندیشه می شود اینها خاصیت خلاف التهابی و آنتی اکسیدانی دارند. یکی از اینها رسوراترول می باشد. در پوست انگورهای قرمز یافت می شود.

مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند که رسوراترول ممکن می باشد قادر به کندی یا پیشگیری از رشد تومورها در لنف، کبد، معده، پستان، روده بزرگ، سرطان پوست و لوسمی باشد.

پیشگیری از پیری

از بروز مشکلات پوستی پیشگیری می کند مشخص شد که رسوراترول از علائم پیری و سایر مشکلات پوستی پیشگیری می کند.

طبق مطالعه ای که توسط تیم در دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس انجام شد، رسوراترول، هنگامی که با داروی آکنه بنزوئیل پراکسید مشترک ترکیب می شود، با باکتری های ایجاد کننده آکنه مبارزه می کند.

انگور ماده غذایی خلاف التهابی می باشد

آنتی اکسیدان های موجود در انگور مشابه سایر غذاهای گیاهی حاوی گیاه ممکن می باشد با محافظت از غشاهای سلولی سبب کاهش صدمه سلولی شود. خوردن حدود 1 تا 2 فنجان انگور در روز می تواند با محدود کردن واکنش های شیمیایی ناشی از التهاب در بدن ، به محافظت از بافت های شما کمک کند.

آب انگور,خواص اب انگور

برای درمان اسهال خونی از انگور استفاده کنید

بیشتر بخوانید:  خواص عسل گون؛ خاصیتی که سلامتی شما را بیمه می کند

منبع زیاد پتاسیم

تجزیه مواد غذایی انگور نشان می دهد که در هر 100 گرم میوه حاوی 191 میلی گرم پتاسیم می باشد. مصرف زیاد پتاسیم و کاهش محتوای سدیم می تواند به روش های مختلف به بدن شما کمک کند. پتاسیم همچنین سدیم اضافی را خنثی می کند. رژیم کم سدیم با پتاسیم بالا در بیشتر موارد برای فشار خون بالا، کلسترول بالا و سلامت قلب مفید می باشد.

سلامت قلب

وقتی گفت‌وگو از سلامت قلب و عروق می شود، انگور بیش از حد فرآورده می شود. برخی از ترکیبات موجود در انگور می توانند به تنظیم فشار خون، کاهش التهاب ناشی از استرس اکسیداتیو، تندرستی جریان خون و محافظت از سیستم عروقی شما کمک کنند.

مفید برای چشم

انگور سبب تقویت سلامت چشم از تحول سیگنال در سطح سلولی تا مقابله مستقیم با استرس اکسیداتیو می شود. از جمله انگور در رژیم غذایی سطح پایین پروتئین های التهابی و مقادیر بیشتر پروتئین های محافظ در شبکیه ها وجود دارد، این بخشی از چشم می باشد که حاوی سلول هایی می باشد که به نور پاسخ می دهند، معروف به نور گیرنده می باشد.

فواید آب انگور,انگور درمانی

تقویت سلامت چشم از خاصیت انگور می باشد

افزایش قدرت مغز

برخی مطالعات نشان داده اند که رسوراترول به افزایش جریان خون به مغز کمک می کند، از این راه می تواند به سرعت پاسخ دادن به ذهن کمک کند و برای کسانی که از بیماری های مرتبط با مغز مشابه آلزایمر رنج می برند، مفید باشد. مطالعه ای که توسط دانشگاه سوئیس انجام شده همچنین نشان داد که رسوراترول می تواند به از بین بردن پلاک ها و رادیکال های آزاد، که بر مغز اثر می گذارد کمک کند.

بیشتر بخوانید:  دار فلفل چیست و چه خواصی دارد؟

خوب برای زانوها

مطالعات تغییرناپذیر کرده می باشد که مصرف روزانه انگور می تواند در از بین بردن درد زانو کمک کند، به خصوص مواردی که به دلیل آرتروز علائم ایجاد شده می باشد. انگور سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که مهمترین و مفیدترین آنها پلی فنول ها می باشد که به تندرستی انعطاف پذیری و تحرک مفاصل کمک می کند.

خاصیت آب انگور,اب انگور

خاصیت آب انگور با انگور شباهت بینهایت دارد

خواص آب انگور :

آب انگور یکی از سالم ترین و مغذی ترین نوشیدنی هایی می باشد. آب انگور خواصی مشابه انگور دارد. از جمله فواید آن پیشگیری از بیماری های قلبی، سرطان و تندرستی بینایی، پوست سالم و غیره دارد. این هم یکی از آب میوه های کم کالری می باشد که بدون هیچ گونه افزودنی ساخته می شود و برای کسانی که در برنامه رژیم کاهش وزن قرار دارند مناسب می باشد.

مواد مغذی آب انگور

اطلاعات تغذیه ای 1 لیوان (تقریباً 253 گرم) از آب انگور طبیعی به شرح زیر می باشد:

کل کالری:152

کل چربی:0.3 گرم

سدیم:13 میلی گرم

پتاسیم:263 میلی گرم

کل کربوهیدرات ها:37 گرم

فیبر غذایی:0.5 گرم

شکر:36 گرم

ویتامین C:105٪

کلسیم:2.1٪

آهن:3.5٪

فواید آب انگور برای کاهش وزن:

آب انگور دارای آنزیم چربی سوزی می باشد که نشاسته و قند بدن ما را جذب می کند و کاهش می دهد.

تقویت هضم بهتر:

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه سرکه برنج و خواص سرکه برنج

استفاده از آب انگور برای معده سفارش شده می باشد می باشد. آب انگور به شما کمک می کند تا هضم بهتری داشته باشید زیرا سبب افزایش جریان آب در معده می شوند. این میوه ها را به همراه پوست و هسته آن مصرف کنید زیرا مقدار فیبر اضافی در این دو وجود دارد که تلاش روده شما را تندرستی می بخشد.

فردی که به صورت روزانه آب انگور می‌نوشد، گرفتار سرفه و ترش کردن معده نمی شود.

نوشیدن آب انگور در صبح بدون شکر به درمان میگرن کمک می کند.

آب انگور ملین می باشد، و نوشیدن آب انگور به درمان یبوست کمک می کند.

آب انگور سبب شادابی و سرحالی شده و با ایجاد انرژی، پایان نشانه های خستگی را از بدن دور می کند.

خواص اب انگور,خاصیت انگور

فواید آب انگور

توجه : اگر گرفتار کم خونی هستید (آهن خونتان کم می باشد)، از نوشیدن آب انگور تیره و غلیظ خودداری کنید. آب انگور تیره حاوی مواد شیمیایی می باشد که می تواند سطح آهن بدن را کاهش دهد.

افراد کم خون برای رفع کم خونی، بهتر می باشد آب انگورهایی را مصرف کنند که دارای رنگ روشن هستند چرا که این نوع انگورها با افزایش سطح آهن در بدن خستگی را از بین می برند.

پس اگر گرفتار کم خونی نیستید، می توانید با نوشیدن انواع آب انگورها، انرژی خود را افزایش بدهید و نشانه های خستگی را از خود دور کنید.

زياده روی در مصرف آب انگور به طور مداوم ايجاد سنگ كليه می كند.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

پلانتین چیست؟ خواص و مضرات پلانتین

میوه پلانتین پلانتین چیست و اختلاف پلانتین با موز پلانتین یا موز پختنی از نظر …