در هنگام خرید کمربند طبی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در دنیای امروزی اطلاعات و داده‌ها به راحتی در دسترس قرار دارند و کمتر کاربری را پیدا می‌کنید که قبل از خرید یک محصول مشخصات و ویژگی‌های مربوط به آن را مطالعه نکند. اما ممکن است برای خرید هر محصولی ندانند که باید به چه ویژگی‌هایی اهمیت بیشتری دهند. ضمن اینکه نکاتی همیشه وجود دارند که ممکن است به شما کمک کنند خرید بهتری داشته باشید.

کمربند طبی یا ارتز ستون فقرات چیست؟

ارتزهای ستون‌فقرات ارائه شده، سیستم‌های مکانیکی هستند که برای اعمال فشار خارجی در نقاط مشخص آناتومیک مورد استفاده قرار می‌گیرند تا ستون‌فقرات را بی‌حرکت نموده یا از آن محافظت نمایند. اهداف استفاده از ارتزهای پیش‌ساخته‌ی ستون فقرات را می‌توان در دو دسته برشمرد:  – کنترل درد با محدودکردن حرکت در بخش‌های ستون‌فقرات و برداشتن وزن از روی دیسک و سایر بخش‌های ستون مهره‌ای –  ثبات ساختارهای ستون مهره‌ای با بی‌حرکت سازی تا بیشترین حد ممکن توسط ارتز

کمربند طبی یکی از پرکاربردترین محصولات ارتوپدی میباشد که دنیای گسترده و وسیعی دارد. برای اینکه بتوانید کمربند طبی مطابق با نیازهای خود را خریداری کنید، لازم است نکاتی را بدانید تا انتخاب درستی داشته باشید. اگر قصد خرید کمربند طبی را دارید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید، چون قرار است به نکاتی اشاره کنیم که در خرید شما می تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

وزن کمربند

وزن یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در انتخاب کمربند است. هرچقدر یک کمربند طبی وزن کمتری داشته باشد، پوشیدن آن برای بیمار راحت تر خواهد بود و بیمار می تواند مدت زمان بیشتری کمربند را بپوشد. به علاوه اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که زیاد در حرکت هستید و فعالیت های زیادی را انجام می دهید، وزن زیاد کمربند می تواند سبب آسیب رسانی به قسمت کمر و پشت شما شود.

در این حالت، وزن زیاد کمربند نه تنها به بهبود شما کمک نخواهد کرد، بلکه آسیب هایی را به همراه خواهد داشت و نتیجه معکوس بر روی بدن بیمار به همراه خواهد داشت. تولیدکنندگان کمربند طبی، با استفاده از پلیمر و فوم بدنه کمربندها را می سازند که در این بین پلیمر و فوم قیمت بیشتری دارند و بالطبع کمتر استفاده می شوند.

سایز کمربند

سایز کمربند جزو مواردی است که معمولا افراد به آن توجه می کنند. سایزهای s,m,l,xl,xxl,xxxl  را حتما شنیده اید. این سایزها درواقع سایزهای استاندارد جهانی هستند و درواقع بیانگر سایز پلیمر و قالب استفاده شده هستند که می توانند در اندازه کلی کمربند هم تاثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید:  تماشای آنلاین و رایگان فیلم سینمایی منصور

نکته مهم دیگری که برای این مورد وجود دارد این است که سایز کمربند طبی فقط شامل پلیمر نیست و باید موارد دیگری مثل فوم داخلی به کار رفته، طول کمربند و … را هم در نظر بگیرید. گفتنی است که در کمربندهای تمام تنه قد بیمار هم بسیار در اندازه و سایز کمربند تاثیرگذار است. به طوری که سایز کمربند بر اساس دور کمر و قد  بیمار دسته بندی می شود. البته در کمربندهای نیم تنه دانستن دور کمر کفایت می کند ولی در اندازه گیزی کمربندهای تمام تنه حتما قد بیمار به همراه دور کمر او در نظر گرفته می شود.

انتخاب کمربند با سایز مناسب به شما کمک می کند که هنگام پوشیدن کمربند حس بهتری داشته باشید و برای مدت زمان بیشتری بتوانید آن را بپوشید. توجه داشته باشید که اگر قصد خرید کمربند طبی دارید، سایز متناسب با قد و اندازه دور کمر خود انتخاب کنید و حتما اطلاعات مربوط به سایز هر کمربند را مطالعه کنید.

هزینه

کمربندهای طبی در بازه های قیمتی مختلفی هستند و تنوع زیادی دارند. تفاوت قیمت کمربندها به دلایل زیادی ایجاد می شود. قطعات به کار رفته در کمربند، برند سازنده، جنس بدنه و پارچه ، همچنین امکانات و تکنولوژی به کار رفته و نوع آن از عوامل تاثیرگذار درقیمت هستند.

قبل از خرید کمربند طبی بهتر است بودجه ای که در اختیار دارید را مدنظر قرار دهید و تعیین بودجه به شما کمک می کند که در بازه قیمتی مشخصی به دنبال کمربند خود بگردید. طبیعتا هر چقدر بودجه شما بیشتر باشد، کمربندی با امکانات و کیفیت بهتری می توانید تهیه کنید. اما به صورت کلی برای خرید کمربند طبی باید حداقل 200 هزار تومان را در نظر بگیرید.

اجزای کمربند

اجزایی که در هر کمربند استفاده شدند، می توانند در عمر مفید آن و کیفیتی که به شما ارائه می دهند، تاثیرگذار باشند. بنابراین مهم است که قبل از انتخاب و خرید کمربند مشخصات اجزایی که در آن استفاده شده است را داشته باشید.

در ادامه نکاتی در مورد اجزای مهم کمربند و تاثیرگذاری آنها بیان می کنیم تا در هنگام تصمیم گیری، با دانش و اطلاعات کافی انتخاب خود را انجام دهید. همچنین داشتن اطلاعات در این زمینه می تواند به شما کمک کند که با کمترین هزینه، بهترین کیفیت را داشته باشید. فوم داخلی، پلیمر، چسب، قرقره، بند از جمله مهمترین اجزای این محصول ارتوپدی هستند که در ادامه توضیح مختصری درباره هر کدام خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:  بوت زنانه و نیم بوت زنانه برای پاییز 2022

پارچه

برای انطباق بهتر کمربند با بدن بیمار، از پدهایی در محل برجستگی‌ها و فرورفتگی های آناتومیک بدن استفاده می‌شود. در طراحي و انتخاب لايه داخلی این پد، راحتی و سازگاری با پوست مورد توجه قرار گرفته است. جنس لايه داخلي معمولا از فوم استفاده می شود که باعث ایجاد حساسیت و خارش برای پوست نمی‌شود. برخی از محصولات از پارچه های سه بعدی استفاده می کنند. پارچه‌های سه‌بعدی استفاده شده در این محصولات با خاصیت تنفس‌پذیری، استفاده بیمار از این محصولات را با رضایت حداکثری همراه می کند.

قرقره

انواع مختلفی از کمربندهای طبی وجود دارد که در هر یک از یک تکنولوژی برای بهبود وضعیت بیمار استفاده می شود. یک نوع جدید از تکنولوژی های مورد استفاده در کمربندها، تکنولوژی قرقره می باشد. در این محصولات به منظور انطباق سریع و حداکثری هندسه کمربند با شکل دست و یا بدن بیمار، و همچنین حفظ استحکام کمربند، پس از شکل‌دهی، از قرقره انطباقی پیشرفته استفاده شده است. مکانیزم انطباقی پیشرفته در تطبیق سریع ارتز با شکل بدن بیمار، بسیار موثر و کارامد است. این مکانیزم از نوآوری‌های موجود در اکثر محصولات ارائه شده در چند سال اخیر می باشد.

تکتولوژی ترموفرم

ویژگی ترموفرم (گرمانرم) بدان معناست که مواد دارای این خاصیت می‌توانند در دماهای پایین‌تری نسبت به پلیمرهای معمول به حالت فرم‌پذیر درآمده و در دمای اتاق بصورت مستحکم و مقاوم در‌آيند. با توجه به پيشرفت تکنولوژی در زمينه ساخت مواد پيشرفته در کشورهای صنعتی دنيا، در سال‌های اخير توجه فراوانی به فناوری پليمرهای ترموفرم شده است. يکی از حوزه‌های مطرح در استفاده از اين مواد هوشمند، تولید تجهیزات ارتوپدی و انواع ارتز و پروتز بوده؛ بطوریکه تاکنون در کشورهای پيشرفته‌ای چون آمريکا، فرانسه و آلمان از اين تکنولوژی در ساخت کمربند‌های پیش‌ساخته دست، پا، گردن و ستون فقرات استفاده شده است. بریس‌های ترموفرم در دمای بين 80 تا 110 درجه سانتي‌گراد کاملاً نرم و شکل‌پذير شده و به فرم هندسی عضو بیمار در می‌آیند. این محصولات به عنوان جایگزینی برای گچ‌های ارتوپدی در موارد شکستگی‌های خفيف استخوانی محسوب می‌شوند.

چسب

اغلب کمربندهای طبی موجود در بازار که از نوع پارچه ای می باشند، برای سفت و محکم بستن کمربند از چسب استفاده می کنند. معمولا دو قسمت کمربند در قسمت جلو بوسیله چسب های پارچه ای به هم متصل می شوند. کیفیت چسب های پارچه ای به کار رفته در این قسمت بسیار حائز اهمیت می باشد. در صورتیکه چسب ها از کیفیت خوبی برخوردار نباشند بعد از مدتی استحکام خود را از دست خواهند داد و بیمار همانند روز اول نمی تواند کمربند را محکم دور کمر خود ببندد.

بیشتر بخوانید:  آدم‌ربایی‌های مرموز با پایان‌های غیر منتظره

کشورهای مختلفی هستند که چسب های پارچه ای با کیفیت بالایی را تولید می کنند که ترکیه نیز در سال های اخیر جزو کشورهایی است که چسب های پارچه ای باکیفیتی را در این حوزه تولید می کند.

کش

کیفیت کش به کار رفته در کمربند ها یا بریس ها  بسیار اهمیت دارد. در کمربندهای پارچه ای و تمام تنه، در قسمت های مختلفی از کمربند از کش استفاده می شود. در نوع تمام تنه، کش سرشانه ها را پوشش می دهد و قسمت جلوی کمربند را به قسمت پشتی متصل میکند. کیفیت کش به کار رفته از این حیث حائز اهمیت می باشد که می بایست هم از استحکام بالایی برخوردار باشد و هم از کیفیت بالایی. چطور؟ به این دلیل که استحکام باعث می شود کمربند سفتی خود را داشته باشد و کمر بیمار حرکت زیادی نداشته باشد و کیفیت از این جهت اهمیت دارد که نرمی یا سفتی بیش ازحد کش، بدن بیمار را اذیت نکند و بیمار بتواند برای مدت طولاتی کمربند خود را بپوشد.

خرید اینترنتی کمربند طبی

بعد از اینکه با نکات قبل از خرید کمربند آشنا شدید، نیاز است که به یک فروشگاه اینترنتی معتبر مثل جانینو طب بروید و انواع مختلف کمربندها را بررسی کنید و طبق شرایط خود یکی ازآن ها را انتخاب کنید.

کمربندهایی که در این فروشگاه به فروش می رسند، دارای گارانتی هستند و از نظر کیفیت سطح بسیار بالایی دارند. تنوع قیمت و مدل کمربند هم در جانینوطب بالاست و می تواند هر سلیقه ای را با هر میزان بودجه ای پوشش دهد. کافیست همین حالا به سایت جانینو طب بروید و کمربند مدنظر خود را سفارش دهید تا در هر جای این دنیا که هستید، سفارش خودتان را تحویل بگیرید.

مجموعه ی جانینو همواره سعی نموده که نیاز مصرف‌کنندگان محصولات ارتوپدی را به‌صورت مداوم و با همکاری برندهای مطرح جهانی تامین نماید. شبکه جهانی جانینو سعی دارد تا با رصد همه‌جانبه و پیش‌بینی نیازهای ارتوپدی در عرصه بین‌المللی، بهترین و کاربردی‌ترین محصولات ارتوپدی را توزیع نماید. امید است این محصولات و تجهیزات پیشرفته ارتوپدی، بتواند گامی کوچک در زمینه سلامت و نیازهای درمانی و پزشکی برداشته و کیفیت خدمات درمانی را بهبود بخشد.

مطلب پیشنهادی

رژیم کانادایی چیست؟ لاغری در 15 روز!

انتخاب رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن با توجه به گزینه‌های متعدد موجود می‌تواند برای …