راه حل جلوگیری از چسبندگی محصولات پودری پیدا شد!

تولید کنندگان صنعت غذا همواره با مشکل به هم چسبیدگی محصولات پودری و همچنین چسبیدن آنها به دستگاه های کارخانه بوده اند. این مسئله تنها به یک مشکل درون کارخانه ای ختم نمیشود و حتی وقتی که محصول تهیه شده با بسته بندی مورد نظر به درون مغازه ها و فروشگاه ها نیز راه پیدا میکند، این مشکل به صورت حل نشده باقی میماند تا جاییکه اگر فروشنده محصول خود را تا مدت معینی نفروشد هم از لحاظ اقتصادی متضرر میشود هم محصولی که در دست دارد کیفیت اولیه را به دلیل کلوخه شدن نخواهد داشت.

و اما راه حل!!!

آنتی کیک های غذایی افزودنی هایی هستند که به محصولات غذایی اجازه کلوخه شدن و تشکیل توده را نمیدهند. منظور از کلوخه شدن، چسبیدن اجزا پودر محصول مورد نظر به یکدیگر است. آنتی کیک ها را به محصول پودری می افزایند تا از این طریق از تشکیل توده جلوگیری شود. محصولاتی مانند پودر های قهوه، پودر سوپ های آماده، پودر شیر و خامه، بیکینگ پودر، نمک طعام و.. از محصولاتی هستند که میتوان با خرید آنتی کیک غذایی و مصرف آن در این مواد، مانع از ایجاد آنتی کیکینگ شد.

بیشتر بخوانید:  راهنمای کامل خرید قهوه ترک

در صورتی که از آنتی کیک غذایی در اینگونه محصولات بهره گرفته نشود، پودری روان در دسترس نخواهد بود. ترکیبات ضد کلوخه، ذرات خشک را میپوشانند و بآ انها اجازه جذب رطوبت را نمیدهند. آنتی کیک ها نه تنها در مواد غذایی مورد مصرف انسان بلکه در خوراک دام و طیور نیز مورد استفاده هستند. همچنین، در کودهای شیمیایی هم میتوان شاهد حضور آنتی کیک ها بود.

نکته ای که آنتی کیک ها را بیشتر مورد توجه قرار میدهد این است که با افزودن مقدار اندکی از آنها به محصول، میتوان نتیجه شگفت انگیزی را مشاهده نمود.

مصرف آنتی کیک در صنعت غذا چه فایده ای دارد؟

با افزودن این ترکیبات ضد کلوخه به مواد غذایی، از به هم چسبیدن مواد اولیه جلوگیری به عمل می آید و در نتیجه، در هنگام بسته بندی با مشکل روبرو نخواهیم بود. بدون استفاده از این ترکیب، مواد تشکیل دهنده محصولی مانند کوکی در طول زمان سفت و سخت گشته که در این حالت برای تولید این محصول در حجم انبوه، با کیفیتی نامناسب مواجه خواهیم بود.

تعداد کثیری از محصولات غذایی که به صورت پودری و یا گرانول هستند، تمایل زیادی برای جذب آب و رطوبت و چسبیدن به یکدیگر را دارند که از بین این محصولات میتوان به نمک های خوراکی و سوپ های آماده اشاره نمود.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) حاشیه‌هایی از مسابقه اسب دوانی کنتاکی دربی ۲۰۲۱

در نتیجه، از ضد کلوخه ها در موادی که مستعد تجمع و ایجاد توده هستند، استفاده میگردد تا شکل روان آنها را حفظ نماید.

نحوه عملکرد آنتی کیک ها

این مواد با متبلور شدن، ساختارهای جامدی را ایجاد مینمایند که به آسانی نمیتوانند با دیگر اجزا دیگر موجود مخلوط شوند. در واقع این ساختار های جامد هستند که رطوبت را به خود جذب میکنند و باعث میشوند تا مواد تشکیل دهنده محصول، خشک و روان باقی بمانند.

آنتی کیک های موجود در بازار

سیلیکون دی اکساید، تالک، بنتونیت و برخی از سیلیکات موادی هستند که تحت عنوان آنتی کیک مورد استفاده هستند. لازم به ذکر است که بدانیم، افزودن آنتی کیک ها به محصولات، سبب ایجاد هیچ گونه تغییری در آنها نمیشود و فقط موجب جلوگیری از ایجاد توده میگردند.

آنتی کیک نمک طعام

در بازار انواع مختلفی از انتی کیک ها وجود دارد، در حالیکه آنتی کیکی به نام فروسیانید پتاسیم به طور ویزه فقط برای نمک طعام مورد استفاده قرار میگیرد.

بیشتر بخوانید:  قیمت مبل راحتی ارزان در یافت آباد

آنتی کیک در صنعت دارو

علاوه بر صنعت غذا و دیگر صنایعی که این ماده در آنها نقش به سزایی را ایفا میکند، در صنایع دارویی، تولید کپسول و مکمل ها هم نقش موثری دارد و مانع از چسبیدن پودر کپسول ها و مکمل ها به یکدیگر و همچنین به دستگاه تولید دارو میشود.

آیا آنتی کیک ها برای بدن انسان ایمن هستند؟

سازمان غذا و دارو هر ماده ای را جهت تایید، به طرزی سرسختانه مورد ارزیابی قرار میدهد، که این ماده نیز با سربلندی از آزمایش های این سازمان بیرون آمده و مورد تایید است و در نتیجه برای سلامتی انسان ضرری ندارد.

شرکت آرتین تجارت اکسیر دارای دو دهه تجربه در زمینه واردات و تامین مواد اولیه و غذایی میباشد. تمامی کالاهای این مجموعه با کیفیتی عالی به بازار عرضه میشوند و آنالیز را نیز در کنار خود دارند. همچنین، کارشناسان ما آماده راهنمایی و پاسخگویی به تمامی سوالات شما عزیزان هستند. برای مشاهده کامل محصولات به سایت فروشگاهی بازار نانو مراجعه فرمائید و برای خرید مواد اولیه صنایع غذایی با ما در ارتباط باشید

مطلب پیشنهادی

بهترین آرایشگاه زنانه خوب در زعفرانیه تهران چه ویژگی های دارد

یک آرایشگاه زنانه خوب در زعفرانیه تهران چه ویژگی هایی دارد؟ این سوال از جمله …