طرز تهیه ی دونات شکلاتی

[ad_1]

 طرز تهیه دونات شکلاتی,پیراشکی شکلاتی

طرز تهیه دونات شکلاتی

شیرینی دونات یکی از شیرینی های خوشمزه و گردی می باشد که در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارد و جزء شیرینی های محبوب به شمار می آید و در میان وعده ها آن را میل می کنند.

شیرینی دونات یکی از شیرینی های خوشمزه و گردی می باشد که در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارد و جزء شیرینی های محبوب به شمار می آید و در میان وعده ها آن را میل می کنند. این شیرینی خوشمزه از سرخ کردن خمیری خاص در روغن به وجود می آید و انواع مختلفی از آن در سراسر دنیا وجود دارد.

پیراشکی از شیرینی های مشابه دونات می باشد که از گذشته در ایران پخته می شده و شهرت زیادی داشته می باشد. دستورهای متفاوتی برای پخت پیراشکی و دونات وجود دارد در ادامه یک روش را برای شما آورده ایم. برای طرز تهیه پیراشکی شکلاتی خانگی مشابه دستور زیر عمل کنید.

برای رژیمی بودن دونات و پیراشکی می توانید آن ها را داخل فر بپزید.

مواد لازم برای تهیه دونات شکلاتی:

 شیر یا آب ولرم 1 لیوان
 شکر 4 قاشق غذاخوری
 مایه خمیر سریع 1 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 2 رقم
 نمک نوک قاشق چایخوری
 کره ی نرم شده 70 گرم
 آرد 4 لیوان
بیشتر بخوانید:  طرز تهیه کیک حلوا

دستور پخت دونات شکلاتی :

برای طرز تهیه دونات شکلاتی، ابتدا 1 لیوان شیر را ولرم کنید تا حدی که انگشت را نسوزاند و بعد به آن 1 قاشق غذاخوری شکر افزایش کنید و هم بزنید.

بعد 1 قاشق غذاخوری پودر مایه خمیر سریع را روی آن بپاشید و سپس در کاسه را ببندید و 10 لحظه در جای گرم قرار بدهید تا خمیر مایه عمل بیاید. (پف می کند و روی آن کف می شود در غیر این صورت، مایه خمیر تبهکار بوده و عمل نکرده می باشد)

داخل کاسه دیگری تخم مرغ ها و نمک و کره نرم شده و 3 قاشق غذاخوری شکر (می شود 5 قاشق هم ریخت) را کمی با همزن دستی بزنید سپس مایه خمیر را افزایش کنید و حدود 3/5 الی 4 لیوان آرد الک شده افزایش کنید. تا حدی آرد بزنید که خمیر نرمی بدست بیاید.

مواد را با دست مخلوط کنید و ورز بدهید تا حدی که خمیر به دست نچسبد آرد افزایش کنید مراقب باشید آرد زیادی نریزید که خمیر سفت می شود. حدود 10 لحظه خمیر را ورز بدهید و آن را بلند کنید و داخل کاسه بکوبید. سپس در کاسه را سلفون بکشید و با حوله ای بپوشانید. بعد در مکان گرمی حدود 1 ساعت قرار بدهید تا حجم آن 2 مساوی شود.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه پاپس کیک + تزیین پاپس کیک

در این مرحله اگر داخل خمیر انگشت بزنید جای انگشتتان پر نمی شود. بعد با کمی ورز دادن پف خمیر را بگیرید. اکنون چانه های کوچکی از خمیر بردارید و با کف دست صاف کنید و آن را قالب گرد بزنید و وسط آن را با قالب کوچکی بردارید (می توانید از قالب دونات استفاده کنید).

کف یک سینی را چرب کنید و دونات ها را داخل آن بچینید و روی آن ها را با حوله بپوشانید، حدود 5 لحظه به آن ها استراحت بدهید سپس به آرامی آن ها را بردارید و داخل روغن داغ و انبوه سرخ کنید.

زمانی که یک جهت دونات طلایی شد آن را برگردانید تا جهت دیگر هم نیمه سرخ شود و بعد دوباره برگردانید تا کاملا طلایی شوند.

بعد از سرخ شدن آن ها را روی دستمال آشپزخانه قرار بدهید تا روغن اضافی آن ها برود. بعد به سلیقه ی خود آن را تزیین کنید. ( با شکلات یا پودر قند و … )

دونات شکلاتی,طرز تهیه پیراشکی شکلاتی

دستور دونات شکلاتی

نکته برای تهیه دونات شکلاتی:

روشی که برای سرخ کردن در دو مرحله گفته شد سبب می شود که دونات ها بیشتر پف کنند و کامل مغز پخت شوند.

بیشتر بخوانید:  بادکا چیست؟ و طرز تهیه بادکا

 برای قالب زدن دونات ها می توانید از دهانه ی لیوان و درب بطری نوشابه استفاده کنید.

 برای سرخ کردن دونات ها از تابه ای کوچک استفاده کنید تا روغن کمتری مصرف کنید.

 تمرکزفکر کنید قطعا از آرد و خمیرمایه ی مرغوب استفاده کنید.

 برای طرز تهیه دونات یا پیراشکی شکلاتی می توانید چند قاشق پودر کاکائو را با آرد آن مخلوط کنید.

 آرد باید 2-3 بار الک شود.

 تخم مرغ ها باید قطعا به دمای محیط رسید باشند هرگز تخم مرغ را بلافاصله از یخچال خارج نکنید و از آن برای تهیه ی کیک و شیرینی استفاده کنید.

پیراشکی شکلاتی خانگی,دستور دونات شکلاتی

آموزش دونات شکلاتی

مواد لازم برای تزئین روی دونات:

 شکلات کاکائویی  100 گرم
 شکلات شیری  50 گرم
 ترافل به مقدار لازم
 پودر گردو یا پسته  به مقدار لازم

طرز تهیه شکلات برای دونات شکلاتی :

شکلات کاکائویی و شکلات شیری را به روش بن ماری ذوب کنید و روی دونات ها بریزید و در آخر با ترافل و پودر گردو و پسته آن ها را تزیین کنید.

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه انواع کیک عصرانه ساده و شکلاتی

[ad_1] طرز تهیه کیک عصرانه طرز تهیه کیک عصرانه خوشمزه انواع کیک عصرانه شکلاتی، ساده …