عجیب ترین عادت های استقبال از نوزاد در جهان

[ad_1]

 آداب و رسوم عجیب,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

مراسم و رسوم عجیب در دنیا کم نیست و با وجود اینکه ممکن هست خطرناک یا غیر عقلانی به نظر برسند اما همچنان ایفا می شوند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اگرچه برخی از مراسم و رسوم برای تولد نوزادان، مشابه پرتاب نوزادان از بالای یک ساختمان بلند، یا خوردن جفت ممکن هست برای ما عجیب و ناآشنا به نظر برسد، اما هنوز هم به عنوان مراسم و رسومی برای افراد در برخی کشورها انجام می گیرد، صرف نظر از فرق‌هایشان در شادی آن ها با این رسوم عجیب به استقبال نوزادان تازه زاده شده می‌روند. در ادامه، شما را با یک گشت و گذار سریع در جهان همراه خواهیم کرد تا با عجیب‌ترین عادت‌های استقبال از نوزاد در جهان آشنا شوید.

 آداب و رسوم عجیب,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

قرنطینه مادر در منزل در چین

این یک رسم چینی هست که به «zuoyuezi» یا «به مدت یک ماه در منزل ماندن» معروف هست. به طوری که مادر چینی برای مدت زمانی بین ۳۰ تا ۴۰ روز پس از تولد نوزاد ملزم به ماندن در منزل هست. پزشکان معتقدند که این کار سبب حفظ سلامتی مادر و محافظت از او در مساوی بیماری‌ها می‌شود و نقض این عادت سبب صدمه پذیری بیشتر او و در عاقبت صدمه پذیری در مساوی بیماری ها می‌شود. مادر علاوه بر عدم خروج از منزل و استراحت مطلق در تختخواب در پایان این مدت، باید از پنجره‌های باز، کولر‌ها و پنکه‌ها نیز دور بماند که این امر در ماه‌های تابستان دشوارتر می‌شود.

 آداب و رسوم عجیب,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 پرتاب نوزاد از سقف معابد در ماهاراشترا

بیشتر بخوانید:  شایع ترین اختلال روانی چیست؟

برخی از سرخپوستان به ویژه در ایالت ماهاراشترا از نوزاد تازه زاده شده خود با یک کار خطرناک و عجیب استقبال می کنند. آن‌ها اجازه دارند نوزادان تازه زاده شده خود را از سقف معابد، که ممکن هست تا ۵۰ فوت ارتفاع داشته باشند، به پایین پرتاب کنند. لازم به ذکر هست که این عادت از ۵۰۰ سال پیش ابتدا شده و تا امروز نیز ادامه دارد، هرچند اقداماتی در زمینه ممنوعیت این رسم قدیمی به دلیل خطرناک بودن آن انجام شده هست. عقیده بر این هست که این رسم برای کودک خوشبختی و سلامتی به ارمغان می‌آورد و شجاعت و هوش زیاد را در او ایجاد می‌کند. در زیر معبد گروهی از مردان ایستاده و ملافه‎ای را در دست گرفتند تا کودک با خیال آسوده روی آن بیفتد، سپس او را از میان جمعیت به پدر و مادرش منتقل کنند.

 آداب و رسوم عجیب,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

بازداشتن مادر از کار در ویتنام

بیشتر بخوانید:  طراحی و اجرای صفر تا صد استخر سونا جکوزی

اگرچه بسیاری از ویتنامی‌ها عادت محدود کردن مادر در منزل را همانطور که در چین اتفاق می افتد دنبال می‌کنند، موضوع جالب اینجا هست که مادر شوهر مجبور هست به منزل پسرش برود و پس از تولد یک ماه در آنجا بماند. او به پسرش در نگهداری نوزاد و کارهای منزل کمک می‌کند و مسئولیت پخت سوپ و وعده‌های غذایی سالم برای مادر را دارد.

آغشته کردن سر نوزاد با کیک عروسی در ایرلند

یک سنت معروف مردم ایرلند، که نمادی از دایره زندگی هست، آغشته کردن سر نوزاد در مهمانی غسل تعمید با یک تکه حفظ شده از کیک عروسی پدر و مادرش هست. آن‌ها کیک را برای میهمانان خود سرو می‌کنند، سپس مقداری کمی روی سر نوزاد می‌پاشند و عقیده دارند نوزاد در آینده خوش طالع می شود.

دفن جفت در کشورهای آفریقایی

بیشتر کشور‌های آفریقایی مراسم و رسوم مربوط به جفت را دارند. در نیجریه و غنا، والدین جفت را به عنوان یک دوقلوی مرده برای نوزاد تازه زاده شده تلقی می‌کنند و بدین ترتیب دفن کامل جفت را انجام می‌دهند. به موقعیت دفن جفت «zanboko» گفته می‌شود و غالباً درختی در آنجا کاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید:  نیاز ساختمان به امنیت

 زمین را لمس نکنید

در بالی، اندونزی، مراسم و رسوم شرح می‌کند که پا‌های کودک نباید ۱۰۵ روز پس از تولد با زمین ارتباط داشته باشد. از آنجا که آن‌ها کودک را در ماه‌های اول به عنوان موجودی ناب می‌نگرند و لمس زمین در این دوران ممکن هست او را نجس یا نجس کند. این رسم به عنوان یک عادت زیاد مقدس دیده می‌شود؛ بنابراین، مادر، اعضای خانواده و حتی همسایگان باید کودک را به طور مداوم حمل کنند تا زمانی که این مدت مقرر پایان یابد. پس از این دوران، جشنی به نام Nyabutan برگزار می‌شود که در آن کودک برای اولین بار زمین را لمس می‌کند.

نقل مکان از منزل

زنان قبایل کایلاش در پاکستان فرزندان خود را به دور از خانواده به دنیا می‌آورند. در فرهنگ پاکستان، آن‌ها معتقدند که مادر بعد از زایمان نجس تلقی می‌شود بنابراین، چند روز قبل از زایمان، مادران به یکی از بنا‌های آیینی جداگانه، به نام باشلنی نقل مکان می‌کنند. مردان از اضطراب اینکه خود را نجس کنند باید کاملاً از جو عمومی زایمان خودداری کنند و تنها پزشکان حق بودن در آن مکان را دارند.

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

بهترین آرایشگاه زنانه خوب در زعفرانیه تهران چه ویژگی های دارد

یک آرایشگاه زنانه خوب در زعفرانیه تهران چه ویژگی هایی دارد؟ این سوال از جمله …