فیکساتور چیست ؟ انواع آن ، مزایا و عوارض آن

[ad_1]

فیکساتور,فیکساتور چیست,فیکساتور یا تثبیت کننده ی آرایش

فیکساتور یا تثبیت کننده ی آرایش

احتمالا برایتان این سؤال پیش آمده باشد که به چه دلیل برخی آرایش هایی که می بینید، مدت زيادي مقاومت می آورند. به عنوان مانند آرایش عروس در شب عروسی یا آرایش هنرمندان و سلبریتی ها در مراسم های طولانی مدت و مهم. راز آرایش های محکم، استفاده از اسپری فیکساتور میباشد.

فیکساتور یک محصول آرایشی بینهایت مهم و تاثیرگذار در بازار میباشد که کمک می کند آرایش ما درست مشابه همان ساعت نخست، دست نخورده و تغییرناپذیر باقی بماند. این محصول با عنوان اسپری فیکساتور یا پودر فیکس شناخته می شود.

فیکساتور,فیکساتور چیست,فیکساتور یا تثبیت کننده ی آرایش

فیکساتور چیست

فیکساتور یا تثبیت کننده ی آرایش چیست؟

فیکساتور یا تثبیت کننده ی آرایش همان طور که از نامش پیداست سبب تغییرناپذیر ماندن آرایش صورت میشود. شما می توانید هنگامی که آرایش خود را به صورت کامل انجام دادید برای پیشگیری از تغيير آن از تثبیت کننده های آرایشی یا فیکساتورها استفاده کنید. فیکساتور را روی پایان وسیله ها آرایشی مثل کرم پودر، کانسیلر، رژگونه و … میتوانید استفاده کنید.

انواع فیکساتور

معمولاً فیکساتورها به دو شکل اسپری و پودری هستند که خرید اسپری فیکساتور، نسبت به نوع پودری آن طرفدار بیشتری دارد.

فیکساتور,فیکساتور چیست,فیکساتور یا تثبیت کننده ی آرایش

اسپری فیکساتور

اسپری فیکس کننده:

این نوع از فیکساتورها به علت داشتن بافت سبک و بی رنگ ، بافت و رنگ آرایش شما را گرفتار تغيير نمی کنند. این محصولات برای همه ی شرایط اب و هوایی مناسب هستند و تقریباً میتوان گفت در هر شرایطی آرایش را روی صورت ماندگار نگه می دارند و از پخش شدن آرایش روی صورت شما پیشگیری می کنند. قيمت اسپری فیکساتور نسبت به ديگر لوازم آرایش صورت هم قابل قبول میباشد. با خرید بهترین اسپری فیکس کننده آرایش، میتوانید از چرب شدن پوست و برق افتادن به ویژه در نواحی بینی و پیشانی، پيش‌گيري می کند.

بیشتر بخوانید:  آموزش استفاده از مداد لب برای زیبا و خوش فرم کردن لب ها

کاربردهای مهم اسپری فیکس کننده

شما میتوانید وقتی که براش را به سایه اغشته می کنید، روی آن قدری اسپری فیکس کننده بزنید و بعد از آن، سایه بکشید. با این کار، مقاومت سایه بیشتر می شود. البته در ابتدا، سایه چشم مرطوب بنظر میرسد ولی پس از خشک شدن اسپری فیکس کننده، سایه چشم شما ظاهری بهتر و جذاب تر پیدا می کند. همچنين شما میتوانید از اسپری فیکس کننده آرایش برای مرطوب کردن اسفنج آرایشی خود استفاده کنید که سبب می شود کرم پودر یکنواخت تر و آسوده تر روی پوست شما بشیند.

شیوه استفاده از اسپری فیکساتور

پس از پایان یافتن آرایش صورت خود، اسپری فیکساتور را روی آن استفاده کنید. نخست محتويات اسپری را به خوبی تکان دهید و به اندازه طول بازوی خویش از صورت دور نگاه دارید. چشمان خود را ببندید و چند پاف از آن روی آرایش اسپری کنید. برای جذب اسپری نیازی به ماساژ نیست؛ تنها کافیست قدری دوران دهید تا بطور طبیعی خشک شود.

فیکساتور,فیکساتور چیست,فیکساتور یا تثبیت کننده ی آرایش

پودر فیکس کننده آرایش

پودر فیکس کننده:

فیکساتورهای پودری، به صورت حیران یا برّاق تولید میشوند و سفارش می شود این پودرها را به میزان خيلي کم روی پوست استفاده کنید. با استفاده از پودر فیکس کننده میتوانید سایه و رژ لب را هم دوران فیکس کنید. استفاده از این محصولات علاوه بر مقاومت بیشتر آرایش، نقص و عیب های صورت را از بین می برد و حس خرسندی را در شما ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید:  نکاتی در مورد گلت مو و بررسی مزایا و معایب آن

شیوه استفاده از پودر فیکس کننده

چنانچه تصمیم استفاده از فیکساتور آرایش پودری دارید، کافیست بعد از پایان آرایش با یک براش کابوکی قدری از پودر را برداشته و به آرامی روی کل صورت پخش کنید. حتی میتوانید مقدار بیشتری از آنرا در نواحی پیشانی، چانه و بینی خویش بکار بندید.

فیکساتور,فیکساتور چیست,فیکساتور یا تثبیت کننده ی آرایش

استفاده از فیکساتور پودری

استفاده تثبیت کننده آرایش برای کدام پوست ها توصیه می شود

احتمالا برای شما سؤال خلق شود این تثبیت کننده ها برای همه قابل استفاده میباشد یا خیر ؟ در جواب به این سؤال میتوان گفت استفاده از فیکساتور برای همه پوست ها توصیه می شود ولی باید نظر به پوست خود از این تثبیت کننده ها استفاده کنید.

فیکساتور برای پوست های خشک

افرادی که از پوست های خشک بهره‌مند هستید لازم میباشد از نوع اسپری آن استفاده نماید تا بازدارنده خشکی پوست شما شود.

فیکساتور,فیکساتور چیست,فیکساتور یا تثبیت کننده ی آرایش

فیکساتور برای پوست های چرب

فیکساتور برای پوست های چرب

چنانچه شما پوستی چرب دارید باید از نوع پودری آن استفاده نماید چرا‌که اسپر های فیکساتور سبب مرطوب شدن پوست شده و چربی سطح پوست را افزایش می دهد و در عاقبت آرایش صورت شما مقاومت خود را از دست داده و از بین خواهد رفت، پس لازم میباشد از نوع پودری آن برای پوست های چرب استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  لوازم آرایش مورد نیاز برای کسانی که تازه کارند

آیا استفاده از فیکساتورها ضروری میباشد؟

اگر تصمیم دارید در مهمانی شرکت کنید و یا برایتان مهم میباشد در یک روز خاص آرایشتان تغییرناپذیر بماند استفاده از تثبیت کننده ها ضروری میباشد. ولی توجه کنید از فیکساتورها به صورت مداوم استفاده نکنید.

فیکساتور,فیکساتور چیست,فیکساتور یا تثبیت کننده ی آرایش

استفاده از فیکساتورها

آیا فیکساتورها برای پوست مضر نمی باشند؟؟؟

واقعیتی که وجود دارد این میباشد که، نباید در آرایش های روزانه از فیکساتور استفاده کرد. این محصولات از مواد پلیمری برای تغییرناپذیر نگه داشتن آرایش ساخته شده اند. استفاده ی هرروز از این مواد میتواند برای پوست بینهایت زیان آور باشد. این ویژگی حتی برای بهترین پودر فیکس موجود در بازار هم صدق می کند و باز هم امکان دارد استفاده ی هر روزه از آن برای پوست شما بینهایت مضر باشد.

فیکساتورها از دو روش میتوانند صورت شما را دربرابر ریختن میکاپ مقاوم کند. یکی ایجاد چسبندگی بر روی صورت میباشد و دیگری بوجوداوردن حالتی که ایستاده شدن تلاش های پوستی معروف میباشد. همین خاصیت ها سبب می شود که استفاده ی زیاد آنها به پوست اسیب برساند.

فرق پرایمر و فیکساتور چیست ؟

پرایمر پایه و اساس برای زیر سازی آرایش میباشد که سبب یک دستی و افزایشدوام آرایش می شود، در حالی پودر فیکس در انتهای آرایش برای تغییرناپذیر کردن و مقاومت بیشتر و پیشگیری از برّاق شدن آرایش استفاده میشود.

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

نحوه آرایش پوست سفید

[ad_1] آرایش پوست سفید نکات مهم برای آرایش پوست سفید بیشتر خانم ها پوست سفید …