ماسک مو مناسب موهای مختلف

خانم همواره سعی می کنند تا موهایی زیبا و درخشنده داشته باشند و زیبایی خود را چند برابر کنند. نگهداری و رسیدگی به موها بسیار چالش برانگیز است و با کمی سهل انگاری در روند حفاظت از آن آسیب دیدگی، موخوره و… را مشاهده خواهید کرد.

برای مراقبت و نگهداری اصولی از موها راهکار های متفاوتی وجود دارد که یکی از آن ها استفاده از ماسک مو است. همه موها با هرجنس و حالتی نیازمند یک ماسک مو مناسب هستند، چه موهای سالم و درخشان و چه موهایی که در اثر استفاده از مواد شیمیایی و یا وسایل حرارتی دچار آسیب دیدگی شده اند.

اگر از آن دسته افراد هستید که به زیبایی و سلامت موهایتان اهمیت ویژه ای قائل اید با ما تا آخر این مقاله همراه باشید تا انواع ماسک مو را به شما معرفی کنیم.

معرفی ماسک مو

همانطور که گفتیم ماسک مو یک محصول درمانی و آرایشی است که به سلامت و ترمیم موها کمک شایانی می کند. ماسک های مو به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول مخصوص استفاده بعد از حمام می باشد که دیگر نیاز به شستن موها ندارد و دسته دوم در حمام استفاده می شود و پس از دقایقی نیازمند به آبکشی موها است.

ماسک های مو کاربرد های متنوعی دارند از جمله جلوگیری از ریزش مو، افزایش مقاومت در برابر موخوره، نرم کنندگی و رطوبت رسانی، تقویت و ترمیم و…

این ماسک ها حاوی مقدار زیادی ویتامین C برای رفع خشکی مو، ویتامین E برای تقویت ساقه مو و همچنین ویتامین A که سبب جلوگیری از ریزش و افزایش شفافیت مو می شود.

بیشتر بخوانید:  اطلاعاتی جالب درباره ۶ فسیل شگفت انگیز از دایناسور‌ها + تصاویر

ماسک هایی که علاوه بر ویتامین های ذکر شده دارای روغن های گیاهی باشند باعث شفافیت و حالت دهی آسان تر می شوند و سلامت موها را چندین برابر می کنند.

برای خرید ماسک مو مناسب ابتدا باید از نیاز ها و نوع مو خود آگاه باشید تا تاثیر مثبتی را بر روی موهای خود مشاهده کنید.

ماسک مناسب مو های رنگ شده و آسیب دیده

بانوان ممکن است در اثر استفاده از رنگ های نا مرغوب، دکلره، وسایل حرارتی مو شاهد سوختگی و آسیب دیدگی مو شوند و برای بهبود و ترمیم آن دست به کار های گوناگونی ازجمله احیاء مو بزنند. ساده ترین و کم هزینه ترین روش استفاده از ماسک های مو است.

ماسک مو مناسب برای مو های آسیب دیده و رنگ شده ماسک مویی است که دارای فرمولاسیون بسیار ملایم و فاقد سولفات باشد.

اگر از ماسک های طبیعی استفاده می کنید روغن های نارگیل، آووکادو و آرگان را فراموش نکنید که سبب مرطوب کنندگی بیشتر موها می گردد و پروسه ترمیم مو سریع تر انجام می شود.

برای خرید ماسک مو مناسب موهای رنگ شده ما به شما ماسک هایی را پیشنهاد می دهیم که حاوی مقدار بسیاری مواد مغذی و نرم کننده باشند که معمولا از آنها به عنوان ماسک مو پروتئینه یاد می شود. این ماسک ها به دلیل وجود انواع ویتامین ها در فرمولاسیون خود سبب ترمیم و بهبود سریع موهای آسیب دیده می‌ گردند.

بیشتر بخوانید:  دانه چیا برای لاغری بخوریم یا نه؟

بسته به نوع و شدت آسیب دیدگی موهای خود می توانید ماسک مو را 2 تا 3 بار در هفته استفاده نمایید.

ماسک مناسب موهای خشک

موهای خشک نیازمند رسیدگی بیشتری است و باید رطوبت رسانی به آن مرتبا انجام شود.

ماسک مناسب موهای خشک ماسکی است که حاوی مقدار زیادی روغن های گیاهی و متنوع باشد تا رطوبت رسانی موها به درستی انجام شود و همچنین ساختار ملایمی را در بر داشته باشد.

برای خرید ماسک مو مناسب موهای خشک ما ماسک های مو کراتین و آبرسان را به شما توصیه می کنیم. این ماسک ها با در بر داشتن مقدار زیادی رطوبت رسان از خشکی موها جلوگیری می کنند و سبب حفظ رطوبت در ساقه و ریشه مو می‌گردند.

با استفاده از این ماسک خشکی موها تا حد زیادی برطرف می شود و حالت دهی به موها آسان تر انجام می گیرد. از این محصول قبل از استفاده بابلیس و وسایل حرارتی مو می توان استفاده کرد تا آسیب کمتری به مو متحمل شود.

باتوجه به وضعیت موهای خود این محصول را 1 تا 3 بار در هفته استفاده نمایید.

 

ماسک مناسب موهای فر

اگر از آن دسته افراد هستید که موهایی فر اما وز و خشک دارید اصلا نگران نباشید، چرا که برعکس پیچو تابی که موهایتان دارد راهی هموار و صاف برای نگهداری از موهایتان در پیش دارید.

بیشتر بخوانید:  مهاجرت تحصیلی به آمریکا | راهی برای رسیدن به اوج موفقیت در مسیر تحصیل

اگر موهای وزی دارید به دلیل عدم نگهداری اصولی از آن ها است و فقط نیازمند یک مرطوب کنندگی و آبرسانی مداوم دارد. ماسکی مناسب موهای فر است که حاوی کراتین و نرم کننده باشد.

برای خرید ماسک مو ما به شما ماسک مو کراتینه مناسب موهای فر و وز را پیشنهاد می دهیم که با داشتن مواد مغذی و رطوبت رسانی عمیق موهای شما را نرم و خوش حالت می کند و همچنین گره موها را به آسانی باز کرده که سبب شانه کردن آسان تر می شود.

ماسک مناسب موهای نازک و ضعیف

اگر چه موهای نازک به طور طبیعی دارای لطافت بیشتری نسبت به سایر موها هستند اما نیاز به مراقبت و رطوبت رسانی بیش تری دارند. گاها در افرادی که موهایی نازک و ضعیف دارند بیشتر دیده می شود که فرد دچار موخوره شده باشد.

برای جلوگیری از موخوره و ریزش شدید مو ما خرید ماسک مو حجم دهنده و ویتامینه  مناسب موهای ضعیف و نازک حجم را پیشنهاد می دهیم. این ماسک ها حاوی ویتامین B5 و گلیسرین هستند که باعث تغذیه و حجم دهی به موها می شوند‌ و از ریزش بیش از حد آن جلوگیری می کنند.

این ماسک ها معمولا نیاز به آبکشی ندارند و مناسب استفاده بعد از حمام هستند. آن را با توجه به نیاز مو خود می توانید 1 تا 3 بار در هفته مصرف کنید.

مطلب پیشنهادی

بهترین آرایشگاه زنانه خوب در زعفرانیه تهران چه ویژگی های دارد

یک آرایشگاه زنانه خوب در زعفرانیه تهران چه ویژگی هایی دارد؟ این سوال از جمله …