محمدعلی دهقان ، برنامه نویس و توسعه دهنده

محمدعلی دهقان ، برنامه نویس و توسعه دهنده

سلام امروز قرار بر مصاحبه با برنامه نویس و توسعه دهنده وب ، جناب آقای محمدعلی دهقان داشته باشیم تا با چالش ها این مسیر و تجربیات ایشون داشته باشیم.

خوب جناب دهقان بیشتر در مورد خودتون بگین که از کجا شروع شد و چطور وارد این مسیر شدین؟

به نام و یاد خدا سلام عرض میکنم خدمت شما و کاربران محترم سایتتون. من محمدعلی دهقان هستم متولد بهمن ۱۳۷۶ در کرمان , متاهلم و الحمدلله یک فرزند پسر هم دارم. در حال حاضر مدیرعامل هلدینگ تجاری کارمانیا توسعه بین الملل پارس هستم و به عنوان برنامه نویس و توسعه دهنده کسب و کار به همراه تیمی متعهد در حال خدمت هستیم که تا امروز بالا ۳۰۰ پروژه سنگین در سطوح ملی و منطقه ای و بین المللی انجام دادیم.

از تخصص خودتون بیشتر بگین

بنده برنامه نویس فول استک وب و موبایل هستم. فول استک یعنی اینکه در زبان های برنامه نویسی توسعه تحت وب و موبایل به تمام این زبان ها مسلط کامل هستم و بیشتر پروژه های برنامه نویسی که انجام میدم در زمینه ی Laravel,react,flutter و… هستند چون فریم ورک های به روز و به شدت محبوبی هستند و سعی در به روز بودن دایمی در این زمینه دارم.

بیشتر بخوانید:  مقایسه ایزوگام طرح دار با ایزوگام‌های سنتی: کدام یک را انتخاب کنیم؟

دلیل موفق بودن تیمتون رو در چی میدونید؟

آموزش تمام تیمم توسط خودم انجام شده و برای اولین بار در ایران در یک شرکت چند منظوره بخش آموزش راه اندازی کردیم و همه ی بچه های تیم از صفر صفر بدون هیچ پیش زمینه ای وارد شدند و با خودم به روز میشن. عملا ما یک مغزیم در چندین بدن با یک هدف و الگوی مشخص که این راه رو برای ما هموار تر میکنه.

جذب تیم از چه طریقی بوده؟

ما سعی کردیم از طریق پلتفرم های اینترنتی و سیستم سازی که داشتیم جذب نیرو انجام بدیم و هیچ رده بنده سنی نداریم. تیم ما متشکل از بچه های ۱۵ ساله تا ۴۵ ساله در داخل و خارج کشور هست که به صورت حضوری و غیر حضوری، تمام وقت و نیمه وقت با ما همکاری میکنند.

بیشتر بخوانید:  نان تست ، بوم‌نقاشی زن سرشناس ژاپنی!

برنامه نویسی رو از چه زمانی و چطور شروع کردین؟

شروع برنامه نویسی من از ۱۴ سالگی شروع شد به صورت کاملا خودجوش و با اینترنت Dialup بود که دوست داشتم هرجور که شده یک کار بین المللی انجام بدم و بتونم از شروع کار یک مرجع بین المللی در حوزه دفاع مقدس راه اندازی کنم. شروع این داستان برای بنده برکات بسیاری به همراه داشت و کم کم از محیط وبلاگ و ادیت قالب وبلاگ به خرید هاست و دامنه ، وردپرس ، html , css , php و… رسید و به لطف خدا امروز به عنوان برنامه نویس فول استک وب و موبایل در خدمت شما هستم. تجربیات بالای ۱۲ سال به صورت یادگیری شخصی ( self study ) و شرکت در دوره های داخلی و بین المللی و بعد از امتحاناتی که معمولا به زبان انگلیسی بودند، نتیجه به لطف خداوند این شد که بتونیم با اشخاص و شرکت های داخلی و خارجی بسیاری کار کنیم و پروژه های قیمت پایین یا به قول خودم کف کار یا قیمت بالا بگیریم.

بیشتر بخوانید:  رژیم کانادایی چیست؟ لاغری در 15 روز!

لطفا در مورد تحصیلات خودتون هم بفرمایید

بنده دانشجو رشته تحصیلات تکمیلی مهندسی نرم افزار هستم و همزمان هم از سال ۱۳۹۴ بعد از گذراندن آزمون های ورودی در صنعت هوانوردی بعد از اتمام دوره های زمینی و پروازی به عنوان خلبان دوم ( first officer )‌ و همچنین استاد خلبان مشغول به کار هستم.

آینده رو چطور میبینید؟

آینده روشنه ، قطعا قطعا قطعا آینده روشنه ، مقداری زمان میبره ولی قطعا به هر چیزی که بخوایم میرسیم ولی نیاز به زمان و تلاش داره. البته هدف مهترین چیزه توی این مسیر. صبر خیلی سخته ولی هدف داشتن باعث میشه تلاشمون بیشتر بشه و زمان هم کوتاهتر بشه.

سخن نهایی به هم نسلی ها و کسانی که میخوان توی این سیستم کار کنن دارید؟

اینکه هدف داشته باشید و تلاش کنید، شاید شکست بخورید ولی شکست مقدمه ی تمام پیروزی هاست!

نکته دوم اینکه سعی کنید چهره ی موجه باشید. این مهمترین چیزی بود که توی این سیستم یادگرفتم!

پایان رپورتاژ آگهی

مطلب پیشنهادی

بهترین آرایشگاه زنانه خوب در زعفرانیه تهران چه ویژگی های دارد

یک آرایشگاه زنانه خوب در زعفرانیه تهران چه ویژگی هایی دارد؟ این سوال از جمله …