معرفی و بررسی رمان عقاید یک دلقک اثر هاینریش بل در سایت ملوبوک

عقاید یک دلقک نوشته هاینریش بل است.

این نویسنده در سال 1972 به جهت نوشته‌هایش که ترکیبی از جهان بینی گسترده زمانه خود و مهارت او در کاراکتر سازی است؛ و به تجدید حیات ادبیات آلمان نیز کمک کرد و توانست جایزه نوبل ادبیات را کسب کند.

در این بخش از ملوبوک قصد داریم به معرفی رمان عقاید یک دلقک بپردازیم.

داستان رمان عقاید یک دلقک

این کتاب داستان یک دلقک به نام هانس شینر است. هانس در حال یک اجرا، زمین می‌خورد و همین موضوع باعث صدمه دیدن زانویش می‌شود.

او که دلقکی مشهور بود حالا به دلقکی ساده تبدیل شده و در شغلش دچار شکست شده است. او به روایت داستان زندگی‌اش می‌پردازد. وی داستان زندگیش را در ذهنش مرور می‌کند که چگونه با همسر خود آشنا شده است؛ چگونه به یک دلقک تبدیل شده است و بعد از شکست در شغلش چگونه با مشکلات مالی خود دست و پنجه نرم می‌کند.

هانس در این کتاب مانند شخصی است که در یک جزیره زندگی می‌کند و خودش را از مردم جدا کرده است. تنها پل ارتباطی او با دنیای اطرافش ماری همسرش است. او به شدت عاشق ماری است ولی به علت اختلافات مذهبی روزی به طور ناگهانی ماری او را ترک می‌کند. همین امر باعث می‌شود هانس شینر احساس پوچی کند.

بیشتر بخوانید:  زن ۹۸ ساله‌ چینی که استاد کونگ فو است!

درباره کتاب عقاید یک دلقک

رمان عقاید یک دلقک تفاوت نگرشی انسان‌ها به مسائل مختلف زندگی را بیان می‌کند. نویسنده توانسته است چالش‌های فراوانی را که هر شخصی به نوعی با آن مقابله می‌کند را در قالب یک شخصیت دلقک با قلمی فوق‌العاده بیان کند.

در این کتاب به مسائلی مانند مشکلات خانوادگی، حمایت خانواد از علاقه فرزندان به یک شغل و عدم توانایی گفتگو در بین اعضای خانواده می‌پردازد.

معرفی و بررسی کتاب ثروتمندترین مرد بابل

کتاب ثروتمند ترین مرد بابل نوشته جورج ساموئل کلاسون است.

این کتاب جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه ثروت به شمار می‌رود؛ همچنین با اینکه کتابی قدیمی است؛ اما حاوی راهنمایی‌های علمی و ارزشمندی است.

این کتاب به دلیل اصول بی زمانی خود، در هر مقطعی تازگی دارد.

بیشتر بخوانید:  دفتر کار افراد مشهور؛ از مرکل و کلینتون تا ایلان ماسک و وارن بافت (+عکس)

در این بخش از ملوبوک قصد داریم به معرفی این کتاب بپردازیم.

داستان کتاب ثروتمند ترین مرد بابل

در داستان این کتاب پسر جوانی از یک فرد ثروتمند می‌خواهد او را برای کسب ثروت راهنمایی کند. این مرد ثروتمند قوانینی را به او می‌آموزد که در هر زمانی به کار می‌آید و هر کسی می‌تواند به آنها عمل کند.

درباره کتاب ثروتمند ترین مرد بابل

ثروتمند ترین مرد بابل تا امروز مطرح بوده و شهرت و کارایی بسیاری نیز داشته است. این کتاب برای رفع کمبودها و مشکلات مالی نوشته شده است. هدف اصلی آن ایجاد بینشی است که به علاقه‌مندان به موفقیت‌های مالی کمک شود و از ثروت خود نگهداری کنند.

این کتاب در گذشته به بسیاری از زبان‌ها ترجمه شده است و بسیاری از خوانندگان آن در سراسر دنیا با اجرای تمرینات این کتاب توانستند به موفقیت‌های بزرگی دست یابند.

علت نام  گذاری کتاب

نویسنده برای انتخاب این نام، دو دلیل دارد. اولین دلیل آن بخاطر شهرت مردمان بابل در ثروت اندوزی است. درواقع بابل نماد ثروت و عظمت به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:  مرکز تعمیرات تبلت و مانیتور سامسونگ

دومین دلیل آن، وجود لوحه‌های گلی بوده است. در برخی از این لوح‌های گلی خاطرات یک جوان بدهکار و راهکارهای او برای جذب ثروت حک شده است که این موضوع به شخصیت اصلی کتاب اشاره دارد.

نویسنده

جورج ساموئل کلاسون متولد 7 نوامبر 1874 بوده است. وی در 7 آوریل 1957 درگذشت. کتاب معروف او ثروتمند ترین مرد بابل در سال 1926 منتشر شده است. او دارای دو کمپانی به نام‌های کمپانی نقشه کلاسون و شرکت انتشارات کلاسون بوده است.

برای خواندن ادامه این مطالب و مشاهده مطالب مرتبط با کتاب و موسیقی به سایت ملوبوک مراجعه کنید.

ملوبوک؛ سایت بررسی و معرفی کتاب و حواشی موسیقی

سایت ملوبوک فعالیت خود را از اواسط آبان 1400 شروع کرده‌است. این سایت مرتبط با صفحه فرهنگ، بر آن است تا به معرفی و بررسی کتاب‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله: ادبی، روانشناسی، تاریخ، اطلاعات عمومی و … بپردازد. علاوه بر آن در وجه دیگر فعالیت خود به معرفی سبک‌های موسیقی و خواننده‌های سرشناس دنیای آن می‌پردازد.

مطلب پیشنهادی

بهترین آرایشگاه زنانه خوب در زعفرانیه تهران چه ویژگی های دارد

یک آرایشگاه زنانه خوب در زعفرانیه تهران چه ویژگی هایی دارد؟ این سوال از جمله …