نحوه نگهداری ماست باید به چه صورت باشد؟

[ad_1]

نگهداری ماست,بهترین روش نگهداری ماست,روش صحیح نگهداری از ماست

نگهداری ماست

فوت و فن برای نگهداری ماست

بی تردید بهترین شیوه نگهداری ماست برای زمانه زیاد و حفظ طعم و کیفیت آن، گذاشتن آن در یخچال در دمای 5 تا 7 درجه سانتیگراد و در ظروف سفالی، شیشه‌ای یا پلاستیکی استاندارد می باشد. با اینکه ماست دیرتر از شیر تبهکار می‌شود و تا سه هفته پس از گذشت زمان انقضا هم قابل استفاده می باشد، ولی اگر با شیوه درست نگهداری ماست و کاسه مناسب برای این کار آشنا باشید.

شیوه نگهداری ماست

برای نگهداری ماست چه ماست پاستوریزه و چه ماست خانگی و چکیده، نیاز می باشد آن را قطعا داخل یخچال و در دمای ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد نگهداری کنید. در این دما سرعت رشد کپک‌ها کمتر می شود و زمانه بیشتری می‌توان ماست را نگهداری کرد. از نگهداری ماست در دمای اتاق و مقابل نور خورشید پرهیز کنید.

بهترین کاسه نگهداری ماست

بهترین کاسه برای نگهداری ماست برای مدت زمانه بیشتر و حفظ طعم و کیفیت آن، کاسه سفالی معروف به کوزه ماست می باشد. ظروف سفالی ویژگی مکندگی خیلی زیادی دارند و به علت این خاصیت سبب جذب آب اضافی ماست شده و در نهایت ماست چکیده درست می‌شود. این ماست، دارای مزه خیلی خوبی بوده و از کالری بینهایت بالایی هم بهره مند می باشد.

نکته مهم: برای تهیه ظروف سفالی برای نگهداری ماست همیشه از ظروف بی‌رنگ یا به رنگ زرد استفاده کنید، چون رنگ‌های آبی و فیروزه‌ای که در ظروف سفالی به‌کار می‌رود دارای سرب می باشد.

همینطور نگهداری ماست در ظروف شیشه‌ای و ظروف پلاستیکی استاندارد و به رنگ روشن هم اشکالی ندارد.

زمان روی ماست را ببینید و تا یک تا دو هفته پس از خرید ماست ، می توانید از آن استفاده کنید.

نکاتی برای نگهداری ماست

– یکی از موارد مهم منزل داری برای درست کردن ماست خانگی پیشگیری از ترش شدن آن می باشد ؛ اگر مایه ماست شما ترش باشد آن را داخل دستمالی قرار دهید تا آبش بچکد و – سپس آن را به شیر ولرم افزایش کنید تا ماست شیرین شود .

– برای مزه بهتر ماست آن را داخل کاسه سفالی بریزید.

– برای پیشگیری از ترش شدن ماست آن را در دمای محیط نگذارید.

نگهداری ماست,بهترین روش نگهداری ماست,روش صحیح نگهداری از ماست

شیوه نگهداری ماست

شیوه های تشخیص ماست تبهکار

کپک زدن

یکی از مهمترین علامتهای ماست تبهکار پیدا شدن نقطه‌های سبز و قهوه‌ای رنگ روی ماست می باشد که نشان رشد کپک‌هاست. کپک‌ها در دمای ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتیگراد بیشترین رشد را دارند؛ بعد از نگهداری ماست در بیرون از یخچال پرهیز کنید.

نکته: از استفاده از ماست کپک زده پرهیز کنید و تمرکزفکر داشته باشید چنانچه ماستی کپک زده، باید پایان آن را دور بزیرید، چون گرچه امکان دارد در بعضی اقبال‌ها نقاط تبدیل رنگ یافته را نبینید اما کپک‌ها در همه جای کاسه وجود دارد.

بوی شیر ترش

تبدیل بو یکی از اولین نشان های تشخیص تبهکار شدن مواد غذایی می باشد. در مورد ماست هم چنانچه بوی نامطبوعی مشابه بوی شیر ترش را حس کردید، اعتماد پیدا کنید ماست شما تبهکار شده می باشد.

عوض شدن طعم آن

ماست به خاطر تبهکار شدن طعم تلخی می‌گیرد. این امر به علت واکنش‌های شیمیایی و هیدورلیز پروتئین‌های ماست و تجزیه به اسید‌های آمینه تلخ‌مزه می باشد. به همن علت از استفاده از ماست تلخ حودداری کنید، اما چنانچه ماست شما تنها ترش شده تبهکار نیست، ولی بها غذایی قبل را نیز ندارد.

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

پلانتین چیست؟ خواص و مضرات پلانتین

[ad_1] میوه پلانتین پلانتین چیست و اختلاف پلانتین با موز پلانتین یا موز پختنی از …