کشف یکی از قدیمی‌ترین آثار جنس طلا در آلمان

[ad_1]

قدیمی‌ترین آثار جنس طلا در آلمان،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

باستان‌شناسان پیروز به کشف اثری تاریخی شده‌اند که به عنوان قدیمی‌ترین تاثیر تاریخی از جنس طلا که تاکنون در جنوب غربی آلمان کشف شده می باشد شناخته می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از لایو ساینس، باستان‌شناسان در آلمان قبر ۳۸۰۰ ساله یک زن حدودا ۲۰ ساله را کشف کرده‌اند.

باستان‌شناسان در مقبره این زن تنها یک تاثیر تاریخی را کشف کرده‌اند: یک شی‌ء مارپیچ از جنس طلا که احیانا به عنوان وسیله‌ای برای تزئین مو استفاده می‌شده می باشد.

بیشتر بخوانید:  درآمد دلاری با خرید دستگاه‌‌های ماینر

کارشناسان این تاثیر را به عنوان قدیمی‌ترین تاثیر تاریخی از جنس طلا در جنوب غربی آلمان شناسایی کرده‌اند. این تاثیر تاریخی که بخش اعظمی از آن از جنس طلا می باشد ۲۰ درصد نقره و کمتر از ۲ درصد مس و مقادیر ناچیزی پلاتین و قلع را حاوی می‌شود. به گفته کارشناسان، کشف فلزهای گرانبها متعلق به این دوران از زمان در جنوب آلمان بینهایت نادر می باشد.

بیشتر بخوانید:  طراحی و اجرای صفر تا صد استخر سونا جکوزی

باستان‌شناسان هیچ شواهدی از جراحت و یا بیماری در بقایای این زن کشف نکرده‌اند بنابراین دلیل مرگ او مشخص نیست. با این حال کشف این تاثیر تاریخی در قبر این احتمال را به وجود می‌آورد که این زن به طبقه بالایی در اجتماع تعلق داشته می باشد.

با کمک معین‌کردن قدمت رادیوکربنی، زمانه مرگ این زن بین ۱۸۵۰ پیش از میلاد تا ۱۷۰۰ پیش از میلاد تخمین زده شده می باشد. در آن زمانه هنوز سیستم نوشتاری در جنوب غربی آلمان رواج پیدا نکرده بود در عاقبت هیچ جمله‌ای که حاوی اطلاعاتی درباره هویت این زن باشد کشف نشده می باشد.

بیشتر بخوانید:  شرکت احسان کمپرسور
[ad_2]

مطلب پیشنهادی

دانه چیا برای لاغری بخوریم یا نه؟

در سال‌های اخیر دانه چیا و فوایدش را زیاد شنیده‌ایم. ماده‌ای که حتی به عنوان …