محمدعلی دهقان ، برنامه نویس و توسعه دهنده

محمدعلی دهقان ، برنامه نویس و توسعه دهنده

سلام امروز قرار بر مصاحبه با برنامه نویس و توسعه دهنده وب ، جناب آقای محمدعلی دهقان داشته باشیم تا با چالش ها این مسیر و تجربیات ایشون داشته باشیم.

خوب جناب دهقان بیشتر در مورد خودتون بگین که از کجا شروع شد و چطور وارد این مسیر شدین؟

به نام و یاد خدا سلام عرض میکنم خدمت شما و کاربران محترم سایتتون. من محمدعلی دهقان هستم متولد بهمن ۱۳۷۶ در کرمان , متاهلم و الحمدلله یک فرزند پسر هم دارم. در حال حاضر مدیرعامل هلدینگ تجاری کارمانیا توسعه بین الملل پارس هستم و به عنوان برنامه نویس و توسعه دهنده کسب و کار به همراه تیمی متعهد در حال خدمت هستیم که تا امروز بالا ۳۰۰ پروژه سنگین در سطوح ملی و منطقه ای و بین المللی انجام دادیم.

از تخصص خودتون بیشتر بگین

بنده برنامه نویس فول استک وب و موبایل هستم. فول استک یعنی اینکه در زبان های برنامه نویسی توسعه تحت وب و موبایل به تمام این زبان ها مسلط کامل هستم و بیشتر پروژه های برنامه نویسی که انجام میدم در زمینه ی Laravel,react,flutter و… هستند چون فریم ورک های به روز و به شدت محبوبی هستند و سعی در به روز بودن دایمی در این زمینه دارم.

بیشتر بخوانید:  4 ایده طراحی باغ با چمن مصنوعی در سال 1400

دلیل موفق بودن تیمتون رو در چی میدونید؟

آموزش تمام تیمم توسط خودم انجام شده و برای اولین بار در ایران در یک شرکت چند منظوره بخش آموزش راه اندازی کردیم و همه ی بچه های تیم از صفر صفر بدون هیچ پیش زمینه ای وارد شدند و با خودم به روز میشن. عملا ما یک مغزیم در چندین بدن با یک هدف و الگوی مشخص که این راه رو برای ما هموار تر میکنه.

جذب تیم از چه طریقی بوده؟

ما سعی کردیم از طریق پلتفرم های اینترنتی و سیستم سازی که داشتیم جذب نیرو انجام بدیم و هیچ رده بنده سنی نداریم. تیم ما متشکل از بچه های ۱۵ ساله تا ۴۵ ساله در داخل و خارج کشور هست که به صورت حضوری و غیر حضوری، تمام وقت و نیمه وقت با ما همکاری میکنند.

بیشتر بخوانید:  آهنگ ترسناک بیکلام - دانلود آهنگ بیکلام ترسناک

برنامه نویسی رو از چه زمانی و چطور شروع کردین؟

شروع برنامه نویسی من از ۱۴ سالگی شروع شد به صورت کاملا خودجوش و با اینترنت Dialup بود که دوست داشتم هرجور که شده یک کار بین المللی انجام بدم و بتونم از شروع کار یک مرجع بین المللی در حوزه دفاع مقدس راه اندازی کنم. شروع این داستان برای بنده برکات بسیاری به همراه داشت و کم کم از محیط وبلاگ و ادیت قالب وبلاگ به خرید هاست و دامنه ، وردپرس ، html , css , php و… رسید و به لطف خدا امروز به عنوان برنامه نویس فول استک وب و موبایل در خدمت شما هستم. تجربیات بالای ۱۲ سال به صورت یادگیری شخصی ( self study ) و شرکت در دوره های داخلی و بین المللی و بعد از امتحاناتی که معمولا به زبان انگلیسی بودند، نتیجه به لطف خداوند این شد که بتونیم با اشخاص و شرکت های داخلی و خارجی بسیاری کار کنیم و پروژه های قیمت پایین یا به قول خودم کف کار یا قیمت بالا بگیریم.

بیشتر بخوانید:  بررسی مهمترین دلایل اجاره ماشین

لطفا در مورد تحصیلات خودتون هم بفرمایید

بنده دانشجو رشته تحصیلات تکمیلی مهندسی نرم افزار هستم و همزمان هم از سال ۱۳۹۴ بعد از گذراندن آزمون های ورودی در صنعت هوانوردی بعد از اتمام دوره های زمینی و پروازی به عنوان خلبان دوم ( first officer )‌ و همچنین استاد خلبان مشغول به کار هستم.

آینده رو چطور میبینید؟

آینده روشنه ، قطعا قطعا قطعا آینده روشنه ، مقداری زمان میبره ولی قطعا به هر چیزی که بخوایم میرسیم ولی نیاز به زمان و تلاش داره. البته هدف مهترین چیزه توی این مسیر. صبر خیلی سخته ولی هدف داشتن باعث میشه تلاشمون بیشتر بشه و زمان هم کوتاهتر بشه.

سخن نهایی به هم نسلی ها و کسانی که میخوان توی این سیستم کار کنن دارید؟

اینکه هدف داشته باشید و تلاش کنید، شاید شکست بخورید ولی شکست مقدمه ی تمام پیروزی هاست!

نکته دوم اینکه سعی کنید چهره ی موجه باشید. این مهمترین چیزی بود که توی این سیستم یادگرفتم!

پایان رپورتاژ آگهی

مطلب پیشنهادی

راهنمای درمان افتادگی پلک

راهنمای درمان افتادگی پلک مقدمه: گذری بر آغاز یک سفر به سوی زیبایی و بهداشت …