آیا مصرف قرص های تقویت مو و مکمل های ضد ریزش مو مؤثر است؟

بسیاری از افراد با مراجعه به داروخانه ها در جست‌ و جوی بهترین مکمل های تقویت مو و ضد ریزش هستند. به دلیل تقاضای بالا برای خرید این محصولات، شرکت های دارویی در ایران و خارج از آن دست به تولید مکمل های تقویتی مخصوص مو زده اند‌.

این مکمل ها به دلیل برخورداری از انواع ویتامین ها، مواد معدنی و سایر ریز مغذی ها به تقویت فولیکول های مو کمک می کنند و مانع از ریزش آن می شوند. برای آشنایی با مکمل های ضد ریزش مو تا ادامه این مقاله همراه ما باشید.

نقش ترکیبات موجود در مکمل های تقویت مو روی سلامت موها

بدون شک هر مکملی دارای ترکیبات مفیدی است که خواص آن محصول را مشخص می کند. مکمل های مخصوص مو نیز با ترکیبات بی نظیر خود مانع از ریزش موها می شوند و در رشد موهای ریخته شده نیز تاثیر فوق العاده ای دارند.

ویتامین ها و مواد معدنی ترکیبات بسیاری از مولتی ویتامین های مخصوص مو را تشکیل می دهند و تامین کننده نیاز بدن به این مواد هستند. اما میزان ترکیبات استفاده شده در هر کدام از مکمل های تقویت مو با دیگری متفاوت است. از این رو برای یافتن دوز مناسب این مکمل ها کافی است از میزان کمبودهای بدن خود اطلاع داشته باشید.

برای این کار تنها کافی است به پزشک مراجعه کنید و با انجام آزمایش خون، بهترین مکمل برای تقویت موهای خود را از داروخانه ها بخرید. در ادامه برخی از مهمترین ترکیبات موجود در این مکمل ها را بررسی می کنیم.

تاثیر ویتامین های B کمپلکس روی مو

بدون شک در محتویات تمامی مکمل های مخصوص پوست و مو، ویتامین های B کمپلکس به کار می روند. زیرا این ویتامین ها ممکن است از طریق مواد غذایی در بدن تامین نشوند. همچنین به دلیل محلول بودن در آب باید به صورت روزانه از آنها استفاده کرد.

این ویتامین ها به سرعت از بدن خارج می شوند و احتمال کمبود آنها در بدن بسیار زیاد است. ویتامین های گروه B نقش مهمی در متابولیسم بدن دارند و انرژی مورد نیاز آن را تامین می کنند.

بیشتر بخوانید:  انواع مدل موی خرگوشی

این مواد با افزایش سرعت خونرسانی، اکسیژن و ریزمغذی ها را به فولیکول‌ های مو می رسانند و موجب تقویت و افزایش استحکام آنها می شوند. مکمل های تقویت مو و ضد ریزش حاوی ویتامین های گروه B با تحریک ریشه مو به رشد مجدد آن کمک می کنند و در جلوگیری از ریزش موها نیز نقش مهمی را ایفا می کنند.

زینک و خواص بی نظیر آن در سلامت مو

فولیکول های مو برای تقویت خود علاوه بر ویتامین ها به مواد معدنی نیز نیاز دارند. زینک یکی از مهمترین مواد معدنی مورد نیاز بدن است که تاثیر فوق العاده ای روی سلامت موها به خصوص قطع ریزش آنها دارد‌.

این ماده علاوه بر تقویت موها مانع از ریزش آنها نیز می شوند. زینک در بسیاری از واکنش های آنزیمی بدن نقش دارد و با تنظیم ترشح هورمون ها از ریزش موی ناشی از فعالیت بیش از حد هورمون ها نیز جلوگیری می کند. از زینک تقریبا در تولید تمامی مکمل های تقویت مو استفاده می‌شود. این ماده در سلامت پوست و ناخن ها نیز تاثیرات فوق العاده ای دارد.

فواید ویتامین C برای مو

موها برای طراوت و شادابی خود به انواع ویتامین ها به خصوص ویتامین C نیاز دارند. این ماده دارای خواص آنتی اکسیدانی است و با تقویت سیستم ایمنی مانع از آسیب‌ رادیکال های آزاد به مو می شود.

موها از جمله اجزای صورت هستند که زیبایی آن را چندین برابر نشان می دهند. سلامت موها نیز تا حدود زیادی به مواد مغذی که از بدن دریافت می‌کنند، بستگی دارد. از این رو با مصرف مکمل های تقویت مو، فولیکول‌ ها تقویت می شوند و از ریزش موها نیز جلوگیری به عمل می‌ آید.

زیرا ویتامین C یکی از مواد موجود در این مکمل ها است که علاوه بر خواص بی نظیر خود در حفظ سلامت مو به جذب بهتر زینک و آهن در بدن کمک می کند. از این رو با مصرف مکمل های ضد ریزش مو تمامی کمبودهای بدن به این ریزمغذی ها برطرف می شوند و زیبایی موها در کوتاهترین زمان ممکن خود را نشان می دهند.

بیشتر بخوانید:  ژلیش ناخن چیست ؟ آموزش زدن ژلیش ناخن

دسته بندی مهمترین مکمل های ایرانی و خارجی تقویت کننده و ضد ریزش مو

مکمل های تقویت مو بر اساس ترکیبات و میزان آنها در دسته بندی های متفاوتی قرار می گیرند. هر کدام از این دسته بندی ها خود دارای محصولاتی با برندهای متفاوت هستند که در بازار به فروش می رسند.

اگر تمامی این مکمل ها به صورت روزانه و در دوره ای مشخص مصرف شوند، نتیجه ای یکسان روی تقویت موها و جلوگیری از ریزش آنها دارند. با این حال برای خرید آسان تر و سریع تر این فرآورده ها در ادامه‌ مهمترین آنها را مورد بررسی قرار می‌ دهیم.

کپسول هیرتامین

یکی از دلایل بسیار مهم ریزش موها، عدم تغذیه رسانی به آنها است. به همین دلیل با مصرف کپسول هیرتامین تمامی نیازهای مو رفع می شود و از ریزش مو جلوگیری به عمل می آید. این مکمل برای خانم ها و آقایان تولید می شود و ترکیبات آن عبارت اند از: ویتامین‌ های گروه B، ویتامین D3، ویتامین A، عصاره آلوئه ورا، فلفل و زردچوبه.

تمامی این مواد سرعت خونرسانی به کف سر را افزایش می دهند و مواد مغذی را به فولیکول های مو می رسانند. در این صورت شاهد رشد مجدد موهای ریخته شده خود خواهید بود. برای دریافت نتیجه مطلوب از این نوع مکمل های تقویت مو مصرف روزانه آن در مدت حداقل 3 ماه توصیه می شود.

مکمل یونی زینک

این مکمل به صورت قرص و کپسول به تولید می‌ رسد و برای رفع مشکلات مو کارایی بالایی دارد. در ترکیبات این محصول از ویتامین های گروه B، زینک و ویتامین C استفاده شده است. این مواد به تقویت فولیکول‌ های مو کمک می کنند و در درمان ریزش موی ناشی از کمبود زینک یا سایر مواد دیگر در بدن تاثیرگذار هستند.

مکمل بیوتین

ریزش موی ناشی از کمبود مواد مغذی در بدن به راحتی با مصرف روزانه مکمل های حاوی بیوتین درمان می شود‌. این محصول به صورت قرص، کپسول، آمپول و شربت به فروش می رسد و دارای دوزها و برندهای متفاوتی است. همچنین علاوه بر بیوتین یا ویتامین B7، ویتامین C و سایر ویتامین های گروه B نیز در ترکیبات این نوع از مکمل های تقویت مو به کار می رود.

بیشتر بخوانید:  آموزش گریم و میکاپ ابرو

قرص هیر ویت

با مصرف قرص هیر ویت رشد موها سرعت پیدا می کند و از ریزش آنها نیز جلوگیری می شود‌. این قرص برای بانوان بسیار مناسب است و با تقویت تارهای مو به سلامت آن کمک می‌ کند. مهمترین ترکیبات این محصول شامل: ویتامین های گروه B، ویتامین C، روی و مس می شوند.

مکمل زینک پلاس

یکی از بهترین مکمل های مخصوص مو، زینک پلاس است. این محصول موجب افزایش ضخامت تارهای نازک مو و حفظ سلامت آنها می شود. به دلیل وجود انواع ویتامین های گروه B، زینک و ویتامین C و در ترکیبات زینک پلاس رشد موها نیز افزایش پیدا می کند.

خرید قرص تقویت مو و مکمل های ضد ریزش مو از داروهوم

در زمان خرید این مکمل ها باید به ویژگی ها، ترکیبات و موارد مصرف آنها توجه کنید. خرید این قرص ها باید از مراکز معتبر و دارای مجوزهای استاندارد بهداشتی انجام شوند که امکان تقلبی بودن آنها کاهش پیدا کند. بهترین و باکیفیت ترین برندهای این محصولات در بسیاری از داروخانه های حضوری و آنلاین یا مراکز مجاز مکمل های تغذیه ای به فروش می رسد (خرید انواع قرص و مکمل های ضد ریزش مو). در زمان خرید این محصولات باید به موارد زیر توجه کنید:

  • بارکد و برچسب اصالت کالا
  • قیمت مکمل
  • نوع و فرم مکمل مورد نظر
  • تعداد موجود در هر بسته
  • شرکت تولید کننده محصول
  • ویژگی ها و موارد مصرف
  • ترکیبات و دوز آنها

در نتیجه…

برای دسترسی به بهترین مکمل های تقویت مو و ضد ریزش مو باید با ترکیبات آنها آشنا شوید. زیرا هر مکمل دارای مواد تشکیل دهنده با دوزهای متفاوتی است که برای تقویت موها فرموله شده‌ اند.

در ترکیبات اغلب مکمل های ضد ریزش مو از ویتامین های گروه B، زینک، ویتامین C و ویتامین A استفاده می شود. این مواد کمبود ریزمغذی های بدن را برطرف می کنند و با تقویت فولیکول‌ های مو مانع از ریزش آن می شوند.

مطلب پیشنهادی

روشهای خانگی پاک کردن رنگ مو

[ad_1] روشهای پاک کردن رنگ مو روش سریع و درست پاک کردن رنگ مو در …