با خرید کفش مناسب دردهای ناشی از کف پای صاف را تسکین دهید!

استفاده از کفش مناسب یکی از راهکارهای تسکین درد ناشی از کف پای صاف می باشد. کفش طبی می تواند مشکلات کف پای صاف را کاهش دهد اما نمی تواند آن را درمان کند. برای خرید کفش مناسب به فروشگاه های مطمئن مثل فروشگاه کفش یرماز مراجعه نمائید.

در کودکانی که به طور مادرزادی مشکل کف پای صاف وجود دارد، سعی شود در محیط های امن پابرهنه راه بروند. تحقیقات نشان داده که این مشکل در جوامعی که افراد پابرهنه راه می روند، بسیار کمتر دیده می شود. به همین دلیل احتمال ایجاد قوس کف پای انعطاف پذیر و قدرتمند در کودکان پابرهنه بیشتر است. در زمانی که در محیط های بیرون و ناامن کودکان باید کفش بپوشند، سعی شود از کفی های انعطاف پذیر ارتوتیک برایشان استفاده شود.

بیشتر بخوانید:  ادکلن، باعث مرگ ناپلئون بناپارت شده است!

علت ایجاد کف پای صاف

1-مادرزادی

به دلیل ضعف و شلی لیگامانها (رباط اسپرینگ یا کالکانئو ناویکولار) در کف پا و یا به دلیل ترکیب و شکل استخوانهای کف پا به طور مادرزادی ایجاد می شود.

2-دلایل اکتسابی

1-اضافه وزن

2-استفاده از کفش های نامناسب در طولانی مدت مثل کفش های پاشنه بلند و تنگ

3-ورزش بیش از حد

4-بیماریها مثل روماتیسم و دیابت

5- حمل بارهای سنگین برای طولانی مدت

6- بارداری

7-افزایش سن و پیری

عوارض کف پای صاف

1-ایجاد درد در قسمت کف پا به خصوص در قوس و پاشنه پا

2-احساس خستگی زود هنگام در پاها

بیشتر بخوانید:  همه چیز درباره کباب پز اتوماتیک

3-مشکلات حرکت پا به خصوص در حالت ایستاده روی کف پا

4-درد در قسمت ساق پا

5-ایجاد خار پاشنه

6-کمردرد

راهکارهای کاهش مشکلات ناشی از صافی کف پا

برای تسکین درد و مشکلات آن می توانید تمرینات مناسب طبق تجویز پزشک را به صورت روزانه انجام دهید و همچنین کفش های پشتیبان قوس پا بپوشید.

با این دو عمل ساده می توانید بسیار به خودتان کمک کنید و قوس افتاده کف پا را به طور طبیعی بالا ببرید. قوس های کف پا به عنوان جاذب ضربه طبیعی بدن ما عمل می کنند و فشار ناشی از فعالیت های روزانه ما را جذب می کنند.

یکی دیگر از راه کار ساده پا برهنه راه رفتن می باشد. یعنی افرادی که این مشکل را دارند سعی کنند که در تمام روز پاهای خود را در کفش نامناسب نگه ندارند. در مکان های امن و یا در منزل حتما پا برهنه راه بروند.

بیشتر بخوانید:  پرسه ببر در خیابان های هیوستون +تصاویر

لازم به ذکر است که تمام این راهکارها می توانند مشکلات پا صاف را کاهش دهند، اما نمی توانند آن را درمان کنند.

کفش های طبی

این کفش های طبی توسط پزشکان تجویز می شود. کفش های طبی ارتوپدی برای اصلاح تغییر شکل پا و کمک به راه رفتن بیمار تجویز می شود. برای ساخت کفش طبی توسط پزشک مربوطه، از پا فرد قالب گرفته می شود. طبق قالب پای هر فرد کفش طبی مناسب برای او ساخته می شود.

مطلب پیشنهادی

بهترین آرایشگاه زنانه خوب در زعفرانیه تهران چه ویژگی های دارد

یک آرایشگاه زنانه خوب در زعفرانیه تهران چه ویژگی هایی دارد؟ این سوال از جمله …