بهترین بازیکنانی که لباس تیم پرتغال را به تن کردند

قرار است ببینیم بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال پرتغال چه کسانی هستند.

ما تعداد زیادی از ستاره های بزرگ فوتبال پرتغال را دیده ایم. اما آیا می دانید چه کسی در صدر فهرست برترین های تمام دوران قرار دارد؟ خوب، خیلی ها هستند که می توان آنها را بهترین بازیکنان فوتبال پرتغال تمام دوران دانست.

اما، در اینجا ما یازده نام داریم. پرتغال در چند سال گذشته بازیکنان بسیار با استعدادی را در سراسر جهان به وجود آورده است.

توجه: شما می‌توانید برای خرید لباس پرتغال از فروشگاه سرخابی شاپ بر روی لینک آن کلیک کنید.

یکی از آنها کریستیانو رونالدو است که شاهد بوده ایم ریکاردو کوارشما دوران حرفه ای خود را به خوبی با او رقم زده است. در بسیاری از موارد، بازیکنان پرتغال در سطح عالی بازی کرده اند، چه برای کشورشان و چه برای باشگاه.

حقیقت این است که هیچ کس هرگز به آنچه کریستیانو رونالدو در طول این سال ها به دست آورده نزدیک نشده است. او نه تنها بهترین بازیکن فعلی است، بلکه بهترین بازیکن تاریخ فوتبال نیز هست.

اما بیایید دریابیم که چه کسی به 11 بازیکن برتر فوتبال پرتغالی ما راه پیدا می کند.

 بنفیکا 

با حضور در 525 بازی رسمی و به ثمر رساندن 127 گل.

او 19 عنوان بزرگ را با باشگاه اصلی خود به دست آورد، از جمله ده لیگ ملی و دو جام اروپایی، به نام O Monstro Sagrado (هیولا مقدس).

در جام جهانی 1966، کولونا نماینده پرتغال بود و در مجموع 57 بازی ملی انجام داد.

او یکی از بهترین هافبک های نسل خود به حساب می آمد و اغلب به عنوان یکی از بهترین بازیکنان پرتغال تمام دوران دیده می شد.

کولونا برای تیم ملی پرتغال 57 بار بازی کرد و 8 گل به ثمر رساند.

اولین حضور او در 4 می 1955 در یک بازی دوستانه با اسکاتلند  (باخت 0-3)، و آخرین باخت او در باخت 4-2 در 11 دسامبر 1968 در یونان برای مسابقات مقدماتی جام جهانی 1970.

در طول رقابت‌های قهرمانی در جام جهانی 1966 در انگلستان، کولونا کاپیتان تیم ماگریکو در تمام مسابقات به جز یک مسابقه بود.

فرناندو پیروتئو

Fernando Baptista de Seixas Peyroteo de Vasconcelos (زاده ۱۰ مارس ۱۹۱۸ – درگذشته ۲۸ نوامبر ۱۹۷۸) بازیکن فوتبال پرتغالی بود که در پست مهاجم بازی می‌کرد و یکی از بازیکنان بود.

بیشتر بخوانید:  راهنمای درمان افتادگی پلک

و تمام دوران حرفه‌ای خود را با اسپورتینگ گذراند، با زدن 544 گل در تمامی رقابت‌ها، کسب 11 عنوان قهرمانی و شش بار برترین گلزن کشورش در 6 نوبت.

پیروتئو که در هومپاتا، استان هویلا، آنگولای پرتغالی به دنیا آمد، در 26 ژوئن 1937 به اسپورتینگ سی پی آمد.

او به عنوان بخشی از خط حمله باشگاهی که شامل آلبانو، خسوس کوریا، خوزه تراواسوس و مانوئل واسکز بود، لقب گرفت و به ویولینوس سینکو ملقب شد و در اولین سالش تنها در 30 بازی، 57 گل به ثمر رساند و قهرمان لیسبون شد و قهرمان لیسبون شد. تاکا د پرتغال، سپس قهرمانی پرتغال نامگذاری شد.

او یکی از بهترین بازیکنان فوتبال پرتغال بود.

Peyroteo پنج جمع آوری کرد لیگ برتر جام ها، پنج جام داخلی و اولین نسخه سوپرتاکا کاندیدو د اولیویرا در ورزشگاه جدید ناسیونال، دو گلزنی در تورنمنت دوم برای پیروزی 3-2 در وقت اضافه بر بنفیکا.

او 9 بار در یک بازی مقابل لکا اف سی و هشت بار مقابل بواویستا گلزنی کرد و نسبت گل به هر بازی او با 1.68 ضربه موفق در هر بازی بهترین در فوتبال پرتغال بود.

لوئیس فیگو

Luis Filipe Madeira Caeiro Figo OIH (زاده 4 نوامبر 1972) یک فوتبالیست حرفه ای سابق از پرتغال است که تا زمان بازنشستگی در 31 مه 2009 به عنوان هافبک برای اسپورتینگ سی پی، بارسلونا، رئال مادرید و اینترمیلان

او برای تیم ملی پرتغال 127 بازی ملی انجام داد که در آن زمان یک رکورد بود اما بعدا توسط کریستیانو رونالدو شکسته شد.

فیگو که به دلیل نوآوری و مهارت خود به عنوان یک وینگر برای عبور از مدافعان مشهور است، به عنوان یکی از بهترین بازیکنان نسل خود شناخته می شود.

پس از لیونل مسی، 106 پاس گل او دومین پاس گل در تاریخ لالیگا است.

او برنده توپ طلای 2000، بهترین بازیکن سال فیفا در سال 2001 شد و پله در سال 2004 در لیست 100 فیفا به عنوان یکی از بهترین بازیکنان زنده جهان انتخاب کرد.

فیگو یکی از معدود بازیکنان فوتبالی است که برای بارسلونا و رئال مادرید، هر دو باشگاه رقیب اسپانیایی بازی کرده است.

به عنوان یکی از بهترین بازیکنان پرتغالی تمام دوران، با انتقال جنجالی او از بارسلونا به رقیب سرسخت رئال مادرید در سال 2000، رکورد جهانی 62 میلیون یورویی را ثبت کرد.

بیشتر بخوانید:  ادمین اینستاگرام معتمد از کجا پیدا کنم؟!

فیگو دوران حرفه ای خوبی داشت که با قهرمانی های متعدد از جمله جام حذفی پرتغال، چهار قهرمانی لالیگا، دو جام اسپانیا، سه سوپرکاپ اسپانیا، یک عنوان لیگ قهرمانان اروپا، یک جام برندگان یوفا، دو سوپرکاپ یوفا، یک جام بین قاره ای برجسته شد. ، چهار قهرمانی سری آ، یک جام ایتالیا و سه سوپرکاپ ایتالیا.

او 32 گل برای پرتغال در سطح بین‌المللی به ثمر رساند که نماینده این کشور در سه دوره قهرمانی اروپا و دو جام جهانی بود و به آنها کمک کرد تا به فینال برسند اما نایب قهرمان یورو 2004 شوند.

اوسبیو

یک فوتبالیست پرتغالی که به عنوان مهاجم بازی می کرد، Eusebio da Silva Ferreira GCIH GCM (25 ژانویه 1942 – 5 ژانویه 2014) بود.Eusebio به عنوان یکی از بهترین بازیکنان پرتغالی تاریخ او در طول دوران حرفه ای خود در 745 بازی 733 گل به ثمر رساند (41 گل در 64 بازی برای پرتغال).

او به دلیل سرعت، تکنیک، ورزشکاری و شوت مهیب پای راستش، به نام پلنگ سیاه، مروارید سیاه، یا او ری (پادشاه)، شهرت داشت که او را به یک گلزن برجسته تبدیل کرد.

او به عنوان بهترین بازیکن اس ال بنفیکا، بهترین تیم ملی پرتغال و یکی از اولین بازیکنان آفریقایی الاصل در جهان شناخته می شود.

در جام جهانی 1966، اوزبیو به پرتغال کمک کرد تا به مقام سوم دست یابد، با 9 گل (شامل چهار گل در یک بازی مقابل کره شمالی) و برنده جایزه توپ برنز، بهترین گلزن مسابقات شد.

او در سال 1965 جایزه توپ طلای سال فوتبال اروپا را دریافت کرد و در سال های 1962 و 1966 نایب قهرمان شد.

او 15 سال از 22 سال خود را به عنوان فوتبالیست برای بنفیکا بازی کرد، بنابراین اساساً به باشگاه پرتغالی پیوند خورد و با 473 گل در 440 بازی رقابتی بهترین گلزن تاریخ این تیم است.

او قطعا یکی از بهترین بازیکنان فوتبال پرتغال تمام دوران است.

او یازده عنوان قهرمانی لیگ برتر، پنج قهرمانی تاکا د پرتغال، یک جام اروپا (1961-1962) را به دست آورد و به آنها کمک کرد تا به سه فینال جام اروپایی دیگر (1963، 1965، 1968) برسند.

او با 48 گل پس از آلفردو دی استفانو، هشتمین گلزن برتر تاریخ جام ملت‌های اروپا و دومین گلزن برتر در دوران پیش از لیگ قهرمانان اروپا است.

بیشتر بخوانید:  بهترین نژاد های پرندگان

در سال‌های 1964–65، 1965–66 و 1967–68، بهترین گلزن جام‌های اروپا بود.

او همچنین هفت بار با جایزه بولا د پراتا (جایزه بهترین گلزن لیگ برتر) موفق به کسب رکورد شد. در سال 1968، شاهکاری که در سال 1973 تکرار کرد، او اولین بازیکنی بود که کفش طلای اروپا را برد و یکی از بهترین بازیکنان پرتغالی تمام دوران بود.

کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو GOIH ComM (زاده ۵ فوریه ۱۹۸۵) یک فوتبالیست حرفه‌ای پرتغالی است که برای باشگاه سری آ بازی می‌کند. یوونتوس به عنوان مهاجم و کاپیتان تیم ملی پرتغال.

رونالدو برنده پنج جایزه توپ طلا و چهار کفش طلای اروپا شده است که همگی رکوردهای یک بازیکن اروپایی هستند و اغلب به عنوان یکی از بازیکنان اروپایی شناخته می شوند.

بهترین بازیکنان فوتبال پرتغال تمام دوران و به طور کلی یکی از بهترین بازیکنان تمام دوران محسوب می شود.

او در دوران حرفه ای خود 31 جام مهم از جمله هفت عنوان در لیگ، پنج قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، یک قهرمانی اروپا و یک عنوان لیگ ملت های یوفا را به دست آورده است.

در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، رونالدو دارای رکورد بیشترین گل (134) و پاس گل (41) است.

او یکی از معدود بازیکنانی است که بیش از 1000 بازی حرفه ای انجام داده است و بیش از 780 گل حرفه ای برای باشگاه و کشور به ثمر رسانده است.

او همچنین دومین مردی است که 100 گل بین المللی به ثمر رسانده و اولین مرد اروپایی است که به این موفقیت دست یافته است.

او یکی از بهترین بازیکنان پرتغالی تاریخ است.

قبل از امضای قرارداد در مادیرا متولد و بزرگ شده است منچستر یونایتد در سال 2003 در سن 18 سالگی، رونالدو حرفه باشگاهی خود را با بازی برای اسپورتینگ سی پی آغاز کرد.

او به یونایتد کمک کرد تا پس از قهرمانی در جام حذفی در اولین فصل حضور خود، سه عنوان متوالی لیگ برتر، لیگ قهرمانان اروپا و جام باشگاه‌های جهان را به دست آورد.

او در سن 23 سالگی اولین توپ طلای خود را به دست آورد. در سال 2009، رونالدو در زمان امضای قرارداد با رئال مادرید در انتقالی به ارزش 94 میلیون یورو (80 میلیون پوند)، موضوع گران‌ترین انتقال فوتبال در آن زمان بود.

مطلب پیشنهادی

بهترین آرایشگاه زنانه خوب در زعفرانیه تهران چه ویژگی های دارد

یک آرایشگاه زنانه خوب در زعفرانیه تهران چه ویژگی هایی دارد؟ این سوال از جمله …