بهترین روش تمیز کردن چدن گاز + با چربی زدا و موتور شوی نانوسان

بهترین روش تمیز کردن چدن گاز + با چربی زدا و موتور شوی نانوسان

یکی از سخت‌ترین مراحل تمیز کردن اجاق گاز، از بین بردن چربی‌های روی میله‌های چدنی آن است. چربی زدا و موتورشوی نانوسان ازجمله پاک کننده‌های موثر در تمیز کردن میله‌های چدنی اجاق گاز است. تمیزی گاز برای خانم‌ها اهمیت زیادی دارد. اما تعدادی از خانم‌ها هنگام تمیز کردن اجاق گاز، فقط لکه‌ها و چربی‌ها را از روی صفحه آن پاک کرده و از تمیز کردن شبکه چدنی چشم‌پوشی می‌کنند. درحالیکه روغن و مواد غذایی علاوه بر صفحه گاز روی شبکه‌های چدنی نیز می‌ریزد و باعث کثیف شدن آن می‌شود.

درصورتی که در هربار تمیز کردن گاز، میله‌ها را تمیز نکنید چربی روی آن به مرور سخت‌تر شده و دچار سوختگی می‌شود. درنتیجه تغییر رنگ داده و تمیز کردن آن دشوار خواهد بود. در این شرایط استفاده از چربی زدا و موتورشوی نانوسان مانند معجزه است و میله‌های چدنی را مثل روز اول و تمیز به شما تحویل می‌دهد.

چربی زدا و موتورشوی نانوسان اصل

هر چند وقت یکبار باید اجاق گاز را تمیز کنیم؟

در این مورد نمی‌توان برای همه توصیه یکسانی داشت. بعضی از خانم‌ها شاید در طول هفته دو سه بار از اجاق گاز استفاده کنند. اما تعدادی از خانم‌ها که به پخت و پز علاقه دارند در طول روز چندین بار غذاهای متنوع می‌پزند و این کاملا طبیعی است که روی گاز بیشتر کثیف شود. اگر جزو دسته اول هستید اجاق گاز شما زیاد در معرض کثیف شدن قرار ندارد و می‌توانید هرچند روز یکبار روی آن را تمیز کنید. اما چنانچه جزو گروه دوم هستید و به آشپزی علاقه دارید توصیه می‌کنیم بعد از هر بار پخت و پز یا در پایان روز روی اجاق گاز را تمیز کنید.چربی زدا و موتورشوی نانوسان جزو محصولات شوینده و پاک کننده نانوسان است که عملکرد بسیار خوبی در از بین بردن لکه‌ها و چربی‌ها دارد و حتی چربی‌های قدیمی و سرسخت را نیز بطور کامل از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید:  نان تست ، بوم‌نقاشی زن سرشناس ژاپنی!

چگونه میله‌های چدنی گاز را تمیز کنیم؟

در حال حاضر روش‌های متنوعی برای تمیز کردن اجاق گاز و شبکه چدنی روی آن وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از مواد طبیعی موجود در خانه و یا پاک کننده‌های شیمیایی روی گاز را تمیز کنید. اما اگر می‌خواهید به تمیزی خیلی زیادی دست پیدا کنید مِی‌توانید از چربی زدا و موتورشوی نانوسان استفاده کنید. این تمیز کننده فاقد فرمالین که یک ماده سرطان زا بوده است و استفاده از آن برای سلامتی خودتان و سطوح ضرری ندارد. همچنین در کنار قدرت پاک کنندگی بسیار بالا هیچگونه آسیبی به سطوح چدنی وارد نمی‌کند.

درصورتی که به دنبال راهکارهای ساده برای تمیز کردن میله‌های چدنی گاز هستید می‌توانید از موادی همچون مایع ظرفشویی، جوش شیرین، سرکه و آمونیاک استفاده کنید. اما اگر چربی‌های روی چدن گاز با این مواد از بین نرفتند استفاده از چربی زدا و موتورشوی نانوسان شما را به نتیجه مطلوب خواهد رساند.

Dirty Gas Stove Image & Photo (Free Trial) | Bigstock

بهترین روش تمیز کردن چدن گاز

در بخش قبلی راهکارها و مواد خانگی برای تمیز کردن چدن گاز را معرفی کردیم. موادی ازجمله سرکه، جوش شیرین و گاز آمونیاک شاید چربی‌ها و آلودگی‌های تازه ایجاد شده را از بین ببرند اما در پاکسازی چربی‌های قدیمی به همان اندازه خوب عمل نمی‌کنند. چنانچه می‌خواهید با سرعت بیشتری شبکه‌های چدنی گاز را تمیز کرده و آلودگی‌ها را بطور کامل از بین ببرید بهترین روش استفاده از چربی زدا و موتورشوی نانوسان است.

بیشتر بخوانید:  پرنده ای شبیه به شبح +عکس

زمانی که از این پاک کننده استفاده می‌کنید نیازی به سایش سطوح با اسکاچ زبر و سیم ظرفشویی ندارید و با اسپری کردن چربی زدا نانوسان روی میله‌های چدنی گاز، کافی است 5 دقیقه صبر کرده و سپس سطح را با فشار آب بشویید. خواهید دید که چربی‌های سوخته چگونه در کمترین زمان بطور کامل از روی سطوح پاک می‌شوند. مهمترین مزیتی که برای این محصول عنوان می‌شود قدرت تمیزکنندگی فوق‌العاده آن است.

همچنین در ترکیبات چربی زدا و موتورشوی نانوسان از مواد شیمیایی مضر و موادی همچون فرمالین استفاده نشده است. از این رو با خیال راحت می‌توانید از این چربی‌زدا بجای جرمگیرهای شیمیایی استفاده کنید. چربی زدا نانوسان قابلیت تمیز کردن چربیها و آلودگی‌های سخت از روی میله‌های چدنی گاز را دارد و بدون اینکه انرژی زیادی صرف کنید چربی‌ها به راحتی پاک می‌شوند. حتی اگر به مدت طولانی شبکه چدنی گاز را تمیز نکرده‌اید و چربی و سوختگی قدیمی روی آن وجود دارد بهترین راهکار بکارگیری چربی زدا و موتورشوی نانوسان است.

چگونگی مراقبت و نگهداری از اجاق گاز

حتی اگر بهترین اجاق گاز را بخرید اما به درستی از آن مراقبت نکنید در کمترین زمان کیفیت خود را از دست خواهد داد. مهمترین راهکارهای نگهداری از اجاق گاز عبارتند از:

  • بعد از هربار پختن غذا روی اجاق گاز را با اسفنج مرطوب تمیز کنید. علاوه بر آن، هرچند وقت یکبار باید تمامی قسمت‌های گاز را بطور کامل تمیز کنید. برای پاکسازی میله‌های چدنی گاز می‌توانید از محصولات قوی مانند چربی زدا و موتورشوی نانوسان استفاده کنید.
  • استفاده از قابلمه‌های عمیق تا حد زیادی از جوش زدن غذا و ریختن آن روی گاز جلوگیری کرده و با کاهش نیاز به تمیزکاری، طول عمر گاز را افزایش می‌دهد.
  • پخت غذا روی مشعل‌های پشتی مانع از سوختگی دستگیره‌ها و ولوم‌ها در اثر حرارت زیاد می‌شود.
بیشتر بخوانید:  (تصاویر) پشت بام دنیا

How to Clean Stove Grates: Step by Step with Pictures | Apartment Therapy

  • درصورتی که صفحه گاز از جنس سرامیک و شیشه است از ظروف سنگین و دارای ناهمواری خشن بر روی آن استفاده نکنید.
  • سرویس دوره‌ای و تعمیر به موقع علاوه بر افزایش ماندگاری گاز، از بروز حوادث خطرناک جلوگیری می‌کند.

جمع‌بندی

شبکه‌های چدنی گاز همواره در معرض چربی و آلودگی‌های ناشی از سرریز شدن غذا قرار دارند و اگر تمیز کردن آن‌ها را به وقت دیگری موکول کنید کثیفی‌ها و جرم‌ها سنگین‌تر شده و پاکسازی آن دشوار خواهد بود. اما جای نگرانی وجود ندارد. حتی اگر از قبل، چربی روی میله‌های چدنی گاز باقی مانده، چربی زدا و موتورشوی نانوسان در کوتاه‌ترین زمان و بدون نیاز به فشار و سایش بطور کامل چربی‌ها را از بین خواهد برد.

این محصول با کیفیت بالا و قیمت مناسب در فروشگاه سان سلام عرضه می‌شود و با استفاده از آن علاوه بر تمیز کردن شبکه چدنی گاز می‌توانید فیلتر هود و پشت قابلمه‌های سوخته را نیز از چربی‌ها و آلودگی‌های قدیمی پاکسازی کنید. چربی زدا و موتورشوی نانوسان باتوجه به کیفیت و قدرتی که در پاکسازی چربی‌ها دارد به عنوان یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین محصول در بین خانم‌های خانه‌دار شناخته شده است.

واحد تحقیق و توسعه فروشگاه سان سلام

پایان رپورتاژ آگهی

مطلب پیشنهادی

بهترین آرایشگاه زنانه خوب در زعفرانیه تهران چه ویژگی های دارد

یک آرایشگاه زنانه خوب در زعفرانیه تهران چه ویژگی هایی دارد؟ این سوال از جمله …