دلیل محبوبیت بالای تور ترکیه ارزان بین ایرانیان چیست؟

یکی از بهترین تورهای خارجی که در بین ایرانیان محبوبیت و طرفداران بسیار زیادی دارد، انواع تور ترکیه ارزان است و در کنار تورهایی مثل تور ارمنستان ارزان و زمینی و تور آذربایجان ارزان و زمینی و سایر کشورهای همسایه در رتبه های بعد قرار دارند. این تور توسط شرکت های داخلی مختلف و با شرایط و خدمات گوناگون اجرا می شود. دلایل زیادی وجود دارد که هر ساله به افرادی که قصد شرکت در تورهای ترکیه را دارند، اضافه می کند. در ادامه به بررسی چند مورد از شرایطی که باعث شده انواع تورهای ترکیه مخاطبان بالایی داشته باشد، اشاره خواهیم کرد.

موقعیت جغرافیایی کشور ترکیه

کشور ترکیه از قسمت شمال غرب کشور با ایران دارای مرز است و در واقع یکی از همسایه های نزدیک ایران به شمار می آید. شرایط آب و هوایی و فرهنگ موجود در این کشور از بسیاری جهات با کشور ما یکی است. همان طور که در کشور ما تنوع آب و هوایی مختلف وجود دارد، در ترکیه نیز شاهد این تنوع هستیم. کشور ترکیه تنها کشور در جهان است که از لحاظ جغرافیایی بین دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد. این امر در ارتباطات این کشور با قاره اروپا نیز تاثیر بسیار زیادی دارد.

تنوع آب و هوایی بالا و موقعیت جغرافیایی این کشور باعث شده تا در تمام طول سال امکان شرکت در تورهای ترکیه وجود داشته باشد. در هر کدام از فصل های سال که قصد شرکت در یک تور ترکیه را داشته باشید، قطعا می توانید از جاذبه های این کشور نهایت استفاده را کنید.

جاذبه های گردشگری در ترکیه

بیشتر بخوانید:  آشنایی با موزه رترو/ موزه دائمی ماشین های کلاسیک

کشور ترکیه دارای یک تاریخچه قدیمی و اصیل است که مردمی با فرهنگ و عقاید مختلف را در خود جای داده است. تمام این موارد دست به دست هم داده اند و باعث ایجاد جاذبه های گردشگری شگفت انگیزی در این کشور شده است. اگرچه بسیاری از تورهای داخلی فقط روی شهرهایی مثل استانبول و آنتالیا تبلیغات خود را انجام می دهند، ولی تعداد شهرها و مکان های دیدنی این کشور بسیار زیاد است. مجاورت این کشور با دریای سیاه و مدیترانه باعث ایجاد جاذبه های دیدنی فوق العاده ای در شهرهای نزدیک به این دریاها شده است.

تور استانبول ارزان و زمینی به عنوان جذاب ترین تورهای خارجی ترکیه است که به دلیل محبوبیت این شهر، سالیانه افراد زیادی را به سمت خود جذب می کند. استانبول تنها شهر ترکیه است که نیمی از مساحت آن در قاره اروپا قرار گرفته است و همین امر یکی از جاذبه های این شهر به شمار می آید.

نزدیک بودن فرهنگ این کشور با ایران

همان طور که اشاره کردیم، کشور ترکیه یکی از همسایه های مرز مشترک با ایران است. نزدیکی مسافت با کشور ایران باعث می شود تا در بسیاری از فرهنگ ها و اعتقادات دو ملت موارد مشترکی وجود داشته باشد. این شرایط باعث می شود تا بتوان ارتباطات بهتری با مردم کشور ترکیه برقرار کرد.

بسیاری از افرادی که در شهرهای نزدیک به مرز ایران زندگی می کنند با زبان و عقاید ایرانیان آشنا هستند. این امر باعث می شود تا بتوان ارتباطات بهتری در هنگام سفر و رفت و آمد به این کشور با مردمان آن برقرار کرد.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با انواع سوغات یزد

به صرفه بودن هزینه های تور نسبت به سایر کشورهای خارجی

با توجه به ارتباطات مختلفی که ترکیه با کشور ما دارد، رفت و آمد افراد بین مرزهای ترکیه و ایران بدون ویزا انجام می شود. این امر تاثیر بسیار زیادی در راحتی سفر به این کشور و کاهش هزینه های مسافران دارد. از لحاظ سایر هزینه ها نیز اگر بخواهیم بررسی کنیم، کشور ترکیه شرایط مشابهی با ایران دارد. این امر باعث می شود تا بتوان با کمترین هزینه یک سفر خارجی مناسب را به این کشور تجربه کرد.

هر کدام از تورهایی که توسط شرکت های گردشگری به شهرهای مختلف این کشور انجام می شود دارای شرایط و خدمات مخصوص به خود است. متناسب با خدماتی که در تور عرضه می شود نیز قیمت و هزینه تور متفاوت خواهد بود.

معمولا انواع تور استانبول ارزان با خدمات مناسب دارای بهترین شرایط هستند و تعداد بالایی مخاطب نیز دارند. ولی در حالت کلی قیمت های تورهای ترکیه نسبت به سایر کشورهای خارجی به ویژه اروپا دارای قیمت های مناسب و به صرفه ای می باشد.

تنوع بالا در برگزاری تورهای ترکیه توسط شرکت های گردشگری

با توجه به شرایط مساعد برای برگزاری تورهای ترکیه توسط شرکت های مختلف، تعداد و تنوع این تورها بسیار زیاد است. متناسب با جاذبه هایی که در شهرهای بزرگ این کشور وجود دارد، تعداد بالایی تورهای متنوع توسط شرکت های مختلف برگزار می شود. از جمله شهرهای مهم برای برگزاری تو های ترکیه می توان به تور آنتالیا ارزان و زمینی، بودروم، تور وان ارزان و زمینی، ازمیر، چشمه، شهرهای کناری ساحل دریای سیاه و استانبول اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با خانه ملاباشی زیباترین خانه اصفهان

هنگام سفر به کشور ترکیه، افرادی که اطلاعات لازم در مورد شهرهای این شهر را دارند، می توانند به راحتی تور ترکیه مورد علاقه خود را انتخاب کنند. ولی در صورتی که تا حالا به این کشور سفر نکرده اید و اطلاعاتی در این زمینه ندارید، حتما از کارشناسان تور برای راهنمایی در این زمینه کمک بگیرید. علاوه بر برگزاری تور در شهرهای مختلف ترکیه، امکانات و خدمات متنوع تورها نیز یکی دیگر از مواردی است که باعث ایجاد تنوع بالا در این تورها می شود.

برگزاری انواع تور ترکیه ارزان توسط فلات پارس گیتی

فلات پارس گیتی یکی از برگزار کننده های انواع تورهای خارجی از جمله تور اروپا ارزان به کشورهای مختلف و تورهای ترکیه است. تنوع در امکانات و خدماتی که در هر کدام از تورهای این مرکز ارائه می شود، باعث جلب رضایت بسیاری از مخاطبان ایرانی شده است.

افرادی که قصد سفر از طریق تور به هر کدام از شهرهای ترکیه را دارند، می توانند از تورهای مختلف این شرکت استفاده کنند. در صفحه مخصوص به هر کدام از تورها، تمام اطلاعات لازم مربوط به تاریخ شروع و پایان تور، خدمات ارائه شده در تور و مدارک لازم ارائه شده است. سایت فلات پارس گیتی با امکان دسترسی راحت باعث شده تا بدون محدودیت زمانی و مکانی نسبت به شرکت در هر کدام از تورهای ترکیه اقدام کنید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر کدام از تورها نیز می توانید از قسمت پشتیبانی سایت اطلاعات لازم را کسب کنید.

مطلب پیشنهادی

بوهول جزیره ای با ساحل سفید و تپه های شکلاتی

[ad_1]   جزیره بوهول فیلیپین راهنمای سفر به جزیره بوهول در فیلیپین سواحل سفید و …