درمان خال گوشتی روش های (سنتی، پزشکی و خانگی)

خال گوشتی، زائده های بی ضرر و خوش خیمی هستند که به نظر می رسد در ناخوشایندترین نواحی بدن شما مانند گردن، زیر بغل و پلک ها ظاهر می شوند. اگرچه آنها معمولاً خطرناک نیستند، اما ممکن است به دلایل زیبایی یا به دلیل ناراحتی شما را آزار دهند، به خصوص اگر به راحتی روی لباس یا جواهرات مالیده شوند که سوزش بدی به همراه خواهند داشت. با استفاده از انواع  محصولات بهداشتی نیروان می توانید به راحتی این مشکل را رفع کنید. اما در ادامه با ما همراه باشید تا درباره انواع خال گوشتی و راه کار های رفع آن آشنا شوید.

دلایل ایجاد خال گوشتی روی پوست و بدن

علت بروز خال های گوشتی کاملاً مشخص نیست. با این حال، یک مطالعه خال گوشتی را به چاقی و دیابت نوع 2 مرتبط می کند. مطالعه دیگری ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) را با ایجاد خال گوشتی مرتبط می کند. بارداری و سایر تغییرات هورمونی نیز ممکن است به رشد خال گوشتی کمک کند.

خال گوشتی یک تومور خوش خیم بر روی پوست می باشد ممکن است در این نواحی  مشاهده  شود:

  • اطراف پلک
  • در نواحی زیر بغل
  • اطراف سینه ها یا زیر پستان
  • اطراف ران پا
  • روی شکم
  • دور گردن

درمان خال گوشتی در طب سنتی

اگر خال گوشتی دارید که شما را آزار می دهد، دکتر جانی سرانو ، جراح با تجربه در  گلندیل، آریزونا، عمل، جراحی دقیق و درمان ورید پیشرفته ، راه حل های ساده ای را ارائه می دهد. دکتر سرانو به راحتی خال گوشتی را در مطب خود برمی دارد تا بتوانید با زمان کم یا بدون استراحت به روال روزانه خود بازگردید.

بیشتر بخوانید:  تهویه مطبوع یعنی انجام عملیاتی روی هوا تا بتوان شرایط هوای محل مورد نظر را برای زیستن، کار کردن یا عملیات صنعتی معین، راحت و بهداشتی کرد و به حد مطلوب برسانیم. تهویه مطبوع باعث می‌شود شرایط هوا طبق روش خاصی به صورت اتوماتیک ثابت بماند یا تغییر کند. تهویه مطبوع یا هوارسانی دلپذیر یا هوایش دلپذیر شاخه‌ای از مهندسی مکانیک است. وظیفه آن تأمین شرایطی است که موجب رفاه انسان شود و برای نگهداری محصول یا فرایند خاصی مورد نیاز باشد.

در اینجا برخی از بهترین روش ها برای از بین بردن این خال های گوشتی های مزاحم پوست، از جمله درمان های خانگی و روش های جراحی جزئی آورده شده است.

درمان خانگی خال های گوشتی

اگر به دنبال حذف فوری خال گوشتی مزاحم هستید، احتمالاً راه حل های خانگی برای شما مناسب نیستند. خشک شدن یا شکستن بافت خال گوشتی – که عمدتاً فیبرهای کلاژن از بین رفته اند – زمان می برد تا خال گوشتی از بین برود. ممکن است چند هفته طول بکشد تا نتایج را ببینید، اما اگر می‌خواهید از  روش های پزشکی برای درمان خال گوشتی اجتناب کنید، بهتر است یکی از این روش‌های گیاهی زیر را امتحان کنید.

روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای خواص ضد قارچی و ضد ویروسی است و برای پوست شما بی خطر است. روغن درخت چای را روی پوست بمالید و با باند بپوشانید. این کار را هر شب تکرار کنید تا پوست خشک شود و از بین برود.

سرکه سیب

یک تکه پنبه را در سرکه سیب آغشته کنید و آن را روی پوست قرار دهید. بانداژی را روی توپ پنبه ای قرار دهید تا به مدت 15 تا 30 دقیقه در جای خود بماند. سپس آن را بردارید و بشویید. این کار را روزانه تا زمانی که خال گوشتی از بین برود انجام دهید. ممکن است چند هفته طول بکشد تا اسید موجود در سرکه بافت خال گوشتی را تجزیه کند.

سیر تازه

این روش کمی بد بو است، اما استفاده از سیر له‌شده روی خال گوشتی و بستن آن با بانداژ در طول شب ممکن است باعث کوچک شدن زائده شود. اگر بتوانید هر شب بوی سیر را در اتاق خواب خود تحمل کنید، با گذشت زمان، خال گوشتی ممکن است ناپدید شود.

بیشتر بخوانید:  قیمت مبل راحتی ارزان در یافت آباد

ویتامین E

ویتامین E یک آنتی اکسیدان است. وقتی ویتامین E مایع را به خال گوشتی می‌زنید، ممکن است به ناپدید شدن رشد در طول مدت چند روز کمک کند.

داروهای بدون نسخه

اگر مایل به استفاده از راه حل های طبیعی و گیاهی برای از بین بردن لکه های مزاحم پوستی مثل انواع خال های گوشتی نیستید، ممکن است یک محصول بدون نسخه را امتحان کنید. این محصولات معمولاً چند روز طول می  کشد تا از یک مایع یا پماد قبل از افتادن خال گوشتی استفاده کنید.

توصیه ایمنی و مراقبتی

ما اکیداً توصیه نمی کنیم که یک تکه نخ دندان یا نخ را به دور خال گوشتی ببندید، زیرا در خطر عفونت خواهید بود. اگر علاقه ای به درمان های خانگی ندارید، بهتر است به یک پزشک جراح و با تجربه ی پوست اجازه دهید خال گوشتی شما را با خیال راحت در مطب خود جدا کند. این امر مخصوصاً زمانی مهم تر است که در اطراف چشم ‌ها یا اندام تناسلی‌ تان لک ‌های پوستی وجود داشته باشد، یا خال گوشتی پوستی برای درمان در خانه خیلی بزرگ باشد.

انواع روش های پزشکی برای درمان خال گوشتی و زائده های پوستی

راه‌ های مختلفی وجود دارد که پزشکان را قادر می سازد که حذف خال گوشتی شما را در طی یک روش سریع و در مطب انجام دهند. این روش ‌ها نتایج تقریباً فوری را ارائه می ‌دهند، و می‌دانید که در یک محیط امن و استریل قرار دارید و خطر عفونت یا عوارض را به حداقل می ‌رساند. روش های پزشکی فراوانی برای رفع و درمان خال گوشتی وجود دارد اما ما قصد داریم 3 تا از بهترین روش های درمان خال های گوشتی صورت و بدن را به شما معرفی نمائیم:

بیشتر بخوانید:  تجربه اقامت در هتل‌های متفاوت شهر مشهد

●      سوزاندن

پزشکان خال گوشتی را می سوزانند و باعث می شود که تنها پس از یک یا دو جلسه درمان این ضایعه پوستی از بین برود.

●      برداشتن

اکثر پزشکان با یک عمل جراحی ساده، ضایعات پوستی و خال های گوشتی را از بین می برند. در این روش خال گوشتی کنده می شود.

●      سرما درمانی

این روش شامل انجماد خال گوشتی با نیتروژن مایع می باشد که باعث می‌شود آن از بین برود.

در هر یک از این راه حل های  خال گوشتی، دکتر سرانو احتمال ایجاد جای زخم را به حداقل می رساند و نحوه مراقبت از ناحیه را تا بهبود کامل توضیح می دهد. در واقع، تکنیک های داخل دفتر بهترین گزینه برای از بین بردن ایمن خال گوشتی هستند.

بهترین روش برای درمان خال های گوشتی

بهترین روش درمان خال گوشتی نیاز مند دریافت مشاوره از پزشکان و متخصصان می باشد و باید تحت نظر پزشک قرار بگیرید. اما در صورتی که قصد دارید خودتان در طی مدتی مراقبت مشکل را رفع کنید بهتر است “مراقبت از پوست نیروان” را در گوگل جستجو کنید و وارد سایت Nir-one.com  شوید.

مطلب پیشنهادی

بهترین آرایشگاه زنانه خوب در زعفرانیه تهران چه ویژگی های دارد

یک آرایشگاه زنانه خوب در زعفرانیه تهران چه ویژگی هایی دارد؟ این سوال از جمله …