صفر تا صد خرید سرور HP براساس کانفینگ

صفر تا صد خرید سرور HP براساس کانفینگ

اگر به دنبال خرید یک سرور با کیفیت، کارا و امن هستید سرور hp را انتخاب کنید. شرکت اچ پی این امکان را به شما می‌دهد که با توجه به نیاز کاری و بودجه‌ای که دارید سرور مورد نظرتان را خریداری نمایید. حال اینکه شما می‌توانید با شناخت این نوع سرور و دریافت راهنمایی از مشاورین متخصص سرور خط سبز، بهترین سرور را برای خرید برگزینید. ما در اینجا سرور اچ پی را به شما معرفی می‌کنیم تا در زمان خرید اطلاعات مناسبی در مورد آن داشته باشید.

سرور HP چیست؟

در حالت کلی سرور دستگاهی شبیه کامپیوتر است که داده‌های مورد نیاز دیگر کامپیوترها روی آن ذخیره می‌شود. تمام این کامپیوترها در یک شبکه کامپیوتری قرار دارند و سرور در این شبکه نقش مدیر را بازی می‌کند. دیگر کامپیوترها که از آنها تحت عنوان کلاینت یاد می‌شود هر درخواستی داشته باشند آن را برای سرور ارسال می‌کنند. سرور نیز درخواست را بررسی کرده و به آن پاسخ می‌دهد. در واقع داده‌هایی را که کلاینت مورد نیاز دارد در اختیار وی می‌گذارد. سرور ممکن است متعلق به یک شبکه بزرگ و جهانی مانند WAN باشد و درخواست‌ها را از طریق اینترنت پاسخ دهد. از طرفی ممکن است متعلق به یک شبکه محلی (LAN) باشد که از تعداد انگشت شماری کامپیوتر تشکیل شده است.

هر شرکت یا سازمان که دارای یک شبکه کامپیوتری است ممکن است یک یا چند سرور داشته باشد و خدمات مختلفی را از طریق آنها به کاربران خود ارائه دهد. این خدمات موارد مختلفی مانند ایمیل، خدمات وب، خدمات پایگاه‌ داده، ذخیره‌سازی فایل و… را شامل می‌شود. در نتیجه سرور باید با کیفیت، کارار و امن باشد. به همین دلیل است که خرید سرور hp پیشنهاد می‌شود.

بیشتر بخوانید:  چرا باید نسبت به اجاره خودرو اقدام کنیم؟

مهم‌ترین ویژگی‌های سرور اچ پی

طی چند سال گذشته سرورهای HP به یکی از پرطرفدارترین سرورها در تمام دنیا تبدیل شد‌ه‌اند. دلایل زیادی برای این امر وجود دارد که مهم‌ترین آنها تنوع زیاد سرورهاست. در واقع هر کاربری می‌تواند متناسب با نیاز خود، نوع خاصی از سرور اچ پی را خریداری کند. از دیگر دلایل برتر بودن سرورهای اچ پی، ویژگی‌های خاص آن است که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است:

  • سرور اچ پی امکان ارتباط از راه دور را با استفاده از نرم افزار مدیریت iLO برای کاربر فراهم می‌کند. بدین ترتیب فرد می‌تواند سرور را از راه دور مدیریت کند.
  • سرورهای اچ پی بسیار دیر و البته به سختی خراب می‌شوند. زیرا با استفاده از تکنولوژی Array ساخته شده‌اند.
  • سرورهای اچ پی ماندگاری بالایی دارند. به این معنا که با ورود یک نسل جدید از سرورها به بازار، نسل‌های قبلی از رده خارج نمی‌شوند و همچنان کارایی دارند. چون با استفاده از نرم‌افزارهای روز می‌توان آنها را ارتقا داد.
  • سرور اچ پی بسیار انعطاف‌پذیر، امن و کاراست و عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد.

خرید سرور اچ پی براساس کانفینگ

لازمه خرید سرور HPE ProLiant DL380 G1 0 به عنوان یک سرور نسل جدید در نظر گرفتن چند قطعه در بین اجزای پیکربندی سرور است. قطعه اول شاسی سرور است. این قطعه باید با توجه به نوع تجهیزات استفاده شده در شبکه یا فضای خالی رک‌مونت سرور انتخاب شود. با توجه به نوع تجهیزات و فضای خالی رک‌مونت، سرور انتخابی شما می‌تواند یک، دو یا چهار یونیتی باشد.

قطعه دوم CPU سرور است. هر چه پردازنده قوی‌تر باشد قدرت بیشتری برای پردازش دارد. اما قیمت سرور hp را به نسبت بالا می‌برد. در نتیجه باید با توجه به سرعت پردازشی که مورد نیاز دارید پردازنده سرور را انتخاب کنید. از طرفی، تعداد پردازنده به تعداد یونیت‌های سرور بستگی دارد. به این معنا که معمولا در سرورهای یک یا دو یونیتی از دو پردازنده و در سرورهای ۴ یونیتی از ۴ پردازنده استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) پادشاه زولوها درگذشت

قطعه بعدی رم سرور HP است که باید با توجه به حجم و سرعت مورد نیاز برای انتقال داده‌ها در شبکه انتخاب شود. هر چه رم بیشتر باشد داده‌ها را با سرعت بیشتری انتقال می‌دهد.

قطعه بعدی رید کنترلر است. البته خرید این قطعه تنها در صورتی که به ارتباط سرور با استوریج یا دیگر دستگاه‌های ذخیره سازی نیاز داشته باشید ضرورت دارد. در این میان پیشنهاد می‌شود ریدکنترلرهایی که دارای پورت اکسترنال هستند را برای خرید انتخاب کنید. قبل از خرید ریدکنترلر، علاوه بر پورت خارجی، به میزان حافظه  پنهان (Cache) نیز توجه کنید. هر چه میزان حافظه پنهان بیشتر باشد، خواندن و نوشتن داده‌ها بهتر انجام می‌شود.

قطعه مهم بعدی هارد سرور اچ پی است. این قطعه باید با توجه به مقدار فضای مورد نیاز برای ذخیره سازی داده‌ها، نوع اینترفیس درایور ریدکنترلر و نوع و تعداد درایو‌ها تعیین شود.

قطعه آخر منبع تغذیه (Power) است. با استفاده از نرم‌افزار Power Advisor می‌توانید مقدار برق موردنیاز برای سرور خود را تشخیص دهید تا بر اساس آن power را خریداری کنید. در واقع باید پاوری را انتخاب نمایید که بتواند برق مورد نیاز سرور را برای شما تامین کند. نرم افزار Power Advisor توسط شرکت اچ پی و دقیقا برای این منظور توسعه یافته است.

نکات مهم در مورد تعیین قیمت سرور اچ پی

سرورهای اچ پی مختلف قیمت‌های متفاوتی دارند. قیمت بهترین سرور hp با توجه به نحوه کانفینگ (انتخاب قطعات مختلف برای سرور)، مدل سرور و اینکه از چه نسلی است تعیین می‌شود. دقت داشته باشید همیشه به خرید یک سرور گران قیمت نیاز ندارید. در واقع شما باید ابتدا نیازهای خود را تشخیص دهید و با توجه به آن سرور مناسب برای خرید را انتخاب کنید. حتی لازم نیست آخرین نسل از سرورهای اچ پی را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید:  با راههای مختلف طلاق گرفتن زن از مرد آشنا شوید

با اینکه سرور اچ پی نسل ۱۰ وارد بازار شده و کارایی مناسبی دارد اما هنوز هم سرور نسل ۵ توسط کاربران استفاده می‌شود و نیاز خیلی‌ها را برطرف می‌کند. نکته مهم دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد هزینه‌های جانبی مانند هزینه راه‌اندازی، نگه‌داری، لایسنس، ارتقاء و خرید تجهیزات اضافی برای سرور است.

در نهایت می‌توان به این موضوع اشاره کرد که استوک یا آکبند بودن سرور و تجهیزات آن تاثیر زیادی بر قیمت دارد. مثلا اگر به سروری از نسل ۵، ۶، ۷ یا حتی ۸ نیاز دارید می‌توانید گزینه استوک را انتخاب کنید. این در حالی است که مثلا قیمت سرور hp dl380 g10بالاتر است چون جدیدتر بوده و معمولا به صورت آکبند در بازار یافت می‌شود. شما می‌توانید سرور مورد نظر خود را از یک نمایندگی سرور اچ پی در ایران خریداری کنید.

شرکت رایانه افزار خط سبز یکی از بهترین نمایندگی‌ سرور hp در ایران است. رایانه افزار خط سبز خدمات فروش آنلاین سرور hp را هم فراهم کرده و شما می‌توانید با مشاهده انواع سرور hp و لیست قیمت سرور و در نهایت دریافت مشاوره سرور مناسب خود را تهیه کنید.

پایان رپورتاژ اگهی

مطلب پیشنهادی

بهترین آرایشگاه زنانه خوب در زعفرانیه تهران چه ویژگی های دارد

یک آرایشگاه زنانه خوب در زعفرانیه تهران چه ویژگی هایی دارد؟ این سوال از جمله …