طرز تهیه مرغ کنتاکی یا همان مرغ KFC

در این مقاله قرار است که طرز تهیه مرغ کنتاکی یا همان مرغ KFC را یاد بگیریم. در فست فود کیلویی کیلویی‌لند مرغ کنتاکی KFC را با روشی پخت میکنند که امتحان کردن آن ضرر ندارد.

مرغ KFC یکی از محبوب ترین و محبوب ترین غذاهای مرغ در سراسر جهان است. مرغ سرخ شده ترد، آبدار و خوش طعم است. این دستور پخت مرغ سرخ شده اصلی KFC با اضافه کردن مخلوط ادویه مخفی آسان است. من نکات و ترفندهایی را برای نزدیک شدن به مرغ سرخ شده اصلی که در KFC موجود است به اشتراک گذاشته ام.

درباره مرغ کی اف سی KFC (همچنین به عنوان مرغ سرخ شده کنتاکی شناخته می شود) یک رستوران زنجیره ای فست فود آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در لوئیزویل، کنتاکی قرار دارد و در مرغ سرخ شده تخصص دارد. این دومین رستوران زنجیره ای بزرگ جهان (بر اساس میزان فروش) پس از مک دونالد است که تا دسامبر 2019 دارای 22621 مکان در سراسر جهان در 150 کشور جهان است. KFC توسط سرهنگ هارلند سندرز، کارآفرینی که فروش مرغ سوخاری را از رستوران کنار جاده خود در کوربین، کنتاکی در دوران رکود بزرگ آغاز کرد، تاسیس شد.

بیشتر بخوانید:  اقدام شجاعانه مرد جوان برای نجات یک پرنده از میان کوسه‌ها

محصول اصلی KFC تکه های مرغ سرخ شده تحت فشار است که با دستور ساندرز از 11 گیاه و ادویه چاشنی شده است. مواد تشکیل دهنده دستور العمل یک راز تجاری است. بخش‌های بزرگ‌تری از مرغ سرخ‌شده در یک «سطل» مقوایی سرو می‌شود که از زمانی که برای اولین بار توسط Pete Harman در سال 1957 معرفی شد، به یکی از ویژگی‌های این زنجیره تبدیل شده است.

مواد لازم برای تهیه مرغ کنتاکی رستورانی در خانه

  •  ادویه‌ به مقدار لازم شامل: خردل خشک، پودر کرفس، فلفل سیاه، فلفل سفید، پونه کوهی، پودر سیر، پودر آویشن، پاپریکا، نمک، پودر ریحان و زنجبیل
  • مرغ 6 تکه(ران یا سینه)
  • شیر 1 پیمانه
  • تخم مرغ دو عدد
  • آرد سفید 2 پیمانه

مرحله اول
در ابتدا برای تهیه مرغ کنتاکی رستورانی پوست مرغ را کاملا جدا کنید و تکه‌های مرغ را با دقت بشویید. سپس 4 لیوان آب را در قابلمه‌ای ریخته و اجازه دهید بجوش بیاید.

مرحله دوم
پس از بجوش آمدن آب، مرغ‌ها را درون قابلمه قرار دهید. پس از این کار، آب کمی از جوشیدن می‌افتد. اجازه دهید تا دوباره شروع به جوشیدن کند. در این حین کف‌هایی که بر روی سطح آب جمع می‌شوند را به کمک یک قاشق یا ملاقه از درون قابلمه خارج نمایید.

بیشتر بخوانید:  چرا باید از شوینده صورت استفاده کنیم؟

مرحله سوم
بعد از جمع کردن کف‌ها، یک پیاز متوسط را خورد کرده و در قابلمه مرغ‌ها بریزید. درب قابلمه را گذاشته همچنین چوب دارچین و سیر را نیز به محتویات درون قابلمه اضافه کنید. سپس 20 دقیقه با حرارت متوسط زمان می‌دهید تا تکه‌های مرغ به حالت نیمه پخته در آیند.

مرحله چهارم
بعد از نیم پز شدن مرغ‌ها، آن‌ها را از آب خارج کرده و اجازه دهید تا به صورت کامل سرد شوند. سپس مرغ‌ها در طرف مورد نظر قرار داده و یک حبه سیر ریز خرد شده و یک پیاز رنده شده(رنده درشت) روی تکه‌های مرغ بریزید. همچنین آب لیموترش و زعفران دم کرده را نیز به مواد اضافه کرده و به خوبی مخلوط نمایید. در این مرحله درب ظرف را بسته و اجازه دهید مواد به مدت یک ساعت در یخچال استراحت کنند.

بیشتر بخوانید:  کشف سنگ‌نگاره‌های چندهزارساله در اسکاتلند

مرحله پنجم
در یک ظرف مخلوط آرد سفید و ادویه‌های گفته شده را ریخته و در ظرف دیگری تخم مرغ‌ها را بریزید. سپس به تخم مرغ‌ها شیر را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

مرحله ششم
در این مرحله، در ظرفی مناسب، روغن ریخته و اجازه دهید تا کاملا داغ شود. میزان روغن باید به گونه‌ای باشد که تکه‌های مرغ مزه‌دار شده در آن شناور شوند. تا داغ شدن روغن به سراغ مرغ‌ها بروید.

مرحله هفتم
ابتدا مرغ را در آرد سفید و ادویه‌ها به خوبی بغلتانید و سپس به مخلوط تخم مرغ و شیر آغشته کنید. در آخر مجدد به ترکیب آرد سفید آغشته کنید. در این مرحله بهتر است به مرغ‌ها حدود 15 دقیقه زمان دهید.

مرحله آخر
پس از اینکه مرغ‌ها به خوبی با مواد مزه‌دار شدند، آن‌ها را به آرامی در روغن کاملا داغ شده قرار دهید و با حرارت متوسط اجازه دهید تا کاملا سرخ شوند. برای سرخ کردن تکه‌های مرغ تقریبا 10 دقیقه زمان لازم است.
پس از سرخ شدن، مرغ سوخاری KFC شما آماده است.

پایان رپورتاژ آگهی

مطلب پیشنهادی

بهترین آرایشگاه زنانه خوب در زعفرانیه تهران چه ویژگی های دارد

یک آرایشگاه زنانه خوب در زعفرانیه تهران چه ویژگی هایی دارد؟ این سوال از جمله …