چگونه در خانه طراح لباس شویم؟

نحوه پوشش، مدل لباس، نوع استایل، ترکیب رنگ‌ها و … مفاهیمی هستند که امروزه بسیار مورد توجه واقع می‌شوند. زنان و مردان بیش از پیش به تیپ خود اهمیت می‌دهند. به همین دلیل دنیای مد و فشن روز به روز در حال پیشرفت و تغییر و تحول است. افراد بسیاری تنها به عنوان مصرف‌کننده، از مدل‌های به روز استقبال می‌کنند. اما در این میان کسانی هم دوست دارند وارد فعالیت در حوزه‌های مختلف آن شوند. یکی از محبوب‌ترین رشته‌ها طراحی لباس است که امروزه به عنوان یک شغل تخصصی در دنیای مد و فشن شناخته می‌شود. این رشته هم اکنون در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود. اما همه افراد علاقه‌مند امکان حضور در دانشگاه را ندارند. از این رو مؤسسه‌های معتبر همچون ساعت مد با برگزاری کلاس‌های آنلاین تلاش می‌کنند افراد علاقه‌مند مانند شما در خانه تبدیل به یک طراح لباس ماهر و حرفه‌ای شوند.

طراحی لباس چیست؟

طراحی لباس هنری بسیار جذاب است که شامل مراحل خلق یک لباس جدید در دنیای مد می‌شود. این کار توسط طراح لباس انجام می‌شود و از ایده پردازی‌های ذهن هنرمند و الهام گرفتن از عناصر گوناگون گرفته تا به‌کارگیری ابزار مختلف جهت پیاده‌سازی طرح اولیه لباس بر روی کاغذ و همچنین دوخت آن لباس با متریال‌های مورد نظر طراح را شامل می‌شود. این هنر می‌تواند به یک شغل حرفه‌ای و منبع درآمدی فوق‌العاده برای علاقه‌مندان شود. اما به خاطر داشته باشید که تنها استعداد ذاتی در ایده پردازی و مهارت در طراحی نمی‌تواند کافی باشد. بلکه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای باید با شرکت در کلاس های طراحی لباس و بهره‌گیری از تجارب استادان، اصول و قواعد کار را بیاموزید.

بازار کار طراحی لباس

شاید هنوز نگران این هستید که پس از کسب مهارت‌های لازم و شرکت در کلاس‌های آموزش طراحی مد و لباس و صرف هزینه و زمان، چه اتفاقی خواهد افتاد. باید بگوییم که خوشبختانه امروزه بازار کار برای طراحان لباس در ایران و جهان در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. کافی است حیطه فعالیت خود را مشخص کنید و مسیر شغلی طراحی لباس را به‌درستی در پیش بگیرید. با توجه به علایق فردی و در نظر گرفتن انتظارتان از شغلی که می‌خواهید داشته باشید می‌توانید حیطه‌های فعالیت مختلفی را انتخاب کنید. به‌عنوان‌مثال ممکن است بخواهید به‌صورت کاملاً مستقل به فعالیت بپردازید. طرح‌های جدید خلق کنید و به‌تنهایی از طریق تبلیغات در فضای مجازی و دنیای واقعی آن‌ها را به فروش رسانده و به‌نوعی به خلق یک برند جدید بپردازید.

بیشتر بخوانید:  درخواست تلفنی آمبولانس خصوصی اورژانس امداد نیکان

کار کردن برای برندهای دیگر و شرکت‌های پوشاک، مسیر دیگری است که می‌توانید انتخاب کنید. یا هر روش دیگری که بتواند رضایت شما را جلب نماید. در هر صورت، بازار کار هیچ محدودیتی برای ایجاد نمی‌کند و شما می‌توانید با توجه به میزان مهارت، سرمایه و تجربه خود دست به کار شوید و فعالیت خود را آغاز نمایید.

آموزش مجازی طراحی لباس

شما به عنوان یک طراح لباس هر مسیر شغلی را که انتخاب کنید نیاز به مدرک معتبر و البته گذراندن دوره‌های آموزشی و کسب مهارت‌های لازم در این زمینه را خواهید داشت. در واقع هیچ شرکتی حاضر نیست شما را صرفاً به این دلیل که یک ایده پرداز یا طراحی و نقاش خوبی هستید به عنوان طراح لباس‌های برند خود استخدام نماید. اگر جزو هنرجویانی هستید که عاشق این حرفه هستید اما زمان کافی برای شرکت در کلاس‌های حضوری را ندارید و یا به هر دلیلی تمایل دارید در خانه به یک طراح ماهر تبدیل شوید می‌توانید در کلاس‌های آموزش طراحی لباس آنلاین شرکت کرده و بدون نیاز به حضور در محیط خاصی، آموزش‌ها را دریافت نمایید.

سرفصل‌های آموزشی رشته طراحی لباس

برخی از سرفصل‌های اصلی و اساسی رشته طراحی لباس که هنرجویان چه در دوره‌های مجازی و چه در کلاس‌های حضوری فرا می‌گیرند به شرح زیر می‌باشند:

  • طراحی اندام و آناتومی :اولین گام و اساسی ترین کاری که باید نجام بدهید آموزش طراحی آناتومی به صورت کاملاً تخصصی و اصولی است.
  • طراحی فیگورهای مختلف (نیم رخ، تمام رخ، سه رخ)
  • نحوه طراحی مانکن زن، مانکن مرد و مانکن کودک
  • طراحی اسکلت و ماهیچه‌های بدن
  • اصول و مبانی طراحی لباس
  • نحوه طراحی لباس متناسب با اندام و پوشاندن ایرادهای اندامی
  • شناخت رنگ‌ها، آشنایی با دایره رنگ و نحوه استفاده از هارمونی رنگ‌ها
  • جنسیت سازی لباس و آشنایی با نحوه به تصویر کشیدن بافت انواع پارچه‌ها
  • آشنایی با عناصر بصری و طراحی خطی لباس
  • اصول ست کردن لباس‌ها
  • آشنایی با انواع سبک‌ها در طراحی لباس
  • اصول خلاقیت در طراحی لباس
  • استایلینگ تخصصی
  • و …
بیشتر بخوانید:  با معروف ترین ورزش جزایر قناری آشنا شوید/تصاویر

مزایای آموزش مجازی طراحی لباس

امروزه فناوری و تکنولوژی حرف اول را در زندگی بشر می‌زند. چرا که با وجود آن، تمام کارها با سرعت بیشتر و البته هزینه کمتر انجام می‌شوند. بسیاری از کلاس‌ها از جمله طراحی لباس، به‌صورت آنلاین برگزار می‌شوند. این امر موجب می‌شود تنها با داشتن برنامه‌های کامپیوتری لازم یا اپلیکیشن‌های کاربردی مختلف بتوانید در بهترین دوره‌های آموزشی شرکت کرده و از تجربه اساتید بهره‌مند شوید. بدون آنکه نگران بعد مسافت یا ساعات طولانی رفت و آمد در خیابان‌های پرترافیک باشید. و این بزرگترین مزیت آموزش مجازی طراحی لباس است. اما علاوه بر آن، فرصت ضبط فیلم‌های آموزشی و مشاهده دوباره و سه باره آن‌ها، ارتباط بیست و چهار ساعته  و حمایت اساتید در بازه‌های زمانی مشخص، مدیریت زمان و مشاهده فیلم‌ها در ساعات مختلف و .. از مزایای دیگر آموزش مجازی طراحی لباس به شمار می‌روند.

آموزش طراحی لباس مناسب چه کسانی است؟

هر فردی می‌تواند طراح لباس شود. اما برای آنکه یک طراح موفق شوید لازم است پیش‌زمینه‌هایی را داشته باشید. به طور کلی بهتر است افرادی وارد این عرصه شوند که اولاً عشق و علاقه کافی برای خلق لباس‌های شیک و جدید را داشته باشند. و دیگر اینکه مهارت‌هایی از قبیل توانایی ایده پردازی، خلاقیت هنری، قدرت تجسم بالا، جزئی‌نگری، روحیه رقابت و روحیه انجام کارهای تیمی را داشته باشد. سپس با حضور در دوره‌های تخصصی طراحی لباس، اصول کار را فرا گرفته و به‌صورت کاملاً حرفه‌ای و آگاهانه فعالیت خود را شروع کند.

بیشتر بخوانید:  مشاوره حقوقی با وکیل آنلاین
S

نکات مهمی که در آموزش آنلاین طراحی لباس نباید غافل شویم

همان‌طور که می‌دانید دنیای مد و فشن همواره در حال تغییر و تحول است. بنابراین اگر در دوره آموزش مجازی طراحی لباس شرکت می‌کنید باید همواره نکاتی را مورد توجه قرار دهید. اول ‌از همه اینکه مطمئن شوید که درک درستی از صنعت مد به دست آورده‌اید و هدف نهایی خود از ثبت نام آموزش طراحی لباس می‌دانید. دوم اینکه همواره باید علم خود را به روز کنید و مطابق با مد روز پیش بروید. همه ساله ترندهای جدید لباس و اکسسوری وارد دنیای مد می‌شوند. بنابراین لازم است به دنبال سبک‌های جدید بروید و طرح‌های موردپسند مشتریان خود را ارائه دهید. آموزش طراحی لباس ساده اولین گامی است که در راه تبدیل شدن به طراح لباس حرفه‌ای بر می‌دارید. اما هرگز به کمترین‌ها قانع نباشید و سعی کنید تمام تخصص‌ها را فرا گرفته و از آن‌ها بر در بیاورید.

به دنبال آموزش طراحی لباس مردانه و یا آموزش طراحی لباس زنانه جدید و به روز باشید. طراحی استایل‌های مختلف را فرا بگیرید و به اقتضای بازار کار، حیطه فعالیتی خود را انتخاب کنید. آکادمی ساعت مد saatemode.com با برگزاری آموزش طراحی مد و در نظر گرفتن آموزش‌های تخصصی تلاش می‌کند بهترین متخصصان و طراحان مد را وارد دنیای مد ایران و جهان کند.

مطلب پیشنهادی

بهترین آرایشگاه زنانه خوب در زعفرانیه تهران چه ویژگی های دارد

یک آرایشگاه زنانه خوب در زعفرانیه تهران چه ویژگی هایی دارد؟ این سوال از جمله …