بیوگرافی کوروش تهامی

کروش تهامی متولد 13 اردیبهشت 1360 هنرمند ایرانی است. او در خانواده ای 5 نفره به دنیا آمد و 2 خواهر دارد. او تا کلاس اول دبیرستان در منطقه پامنار تهران و سپس در منطقه توسعه یافته سعادت و شهرک غرب زندگی می کرد و اکنون اهل غرب تهران است. کوروش تهامی دارای لیسانس طراحی گرافیک و لیسانس بازیگری تئاتر از دانشگاه آزاد است.

کوروش تهامی کارشناس تئاتر از دانشگاه آزاد است و در تئاترهای مختلفی بازی کرده است. او اولین حضور سینمایی خود را در 25 سالگی در اولین فیلم بلند خود به نام سینما سینما انجام داد. در بین هنرمندان خارجی آل پاچینو، جانی دپ و نیکول کیدمن و سبک بازیگری آنها را دوست دارد.

بازیگری برای من یک ضرورت و یکی از آرزوهای کودکی ام بود، وقتی فیلم را دیدم سریع با آن ارتباط برقرار کردم و خودم را جای شخصیت های این فیلم گذاشتم یا حتی وقتی رمان را خواندم این اتفاق افتاد. سعی کردم دوباره دیالوگ را به خاطر بسپارم. برای تحصیلات اول دبیرستان، گرایش تجربی را انتخاب کردم.سال اول هم درس خواندم اما از احساس درونی ام ناراضی بودمسردفتر مدرسه به من پیشنهاد داد که در دبیرستان گرافیک بخوانم تا بتوانم راحتتر در کنکور هنرهای زیبا در دروس خاص قبول شوم.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی لیلا حاتمی

همسر سابقش شبنم طلوعی سینماگر بود که بعد از مدتی طلاق گرفت و بعد با پونه یزدانی ازدواج کرد دوستی ما فوق العاده هنری بود. همسرم برای خرید سی دی موزیک به فروشگاه رفت و من هم آن را خریدم و به آن موسیقی علاقه زیادی داشتم. وقتی دیدم داره توضیح میده و فروشنده حواسش نیست دعوا کردم و با توضیحاتم که کمی خاص بود به فروشنده فهماندم کی موزیک و خواننده این آلبوم کیه.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی نازلی رجب پور

پونه یزدانی: خیلی جالب بود. کوروش عینک بزرگی داشت و من او را نشناختم. نزدیک شد و گفت کمکت کنم. فکر کنم شکسته بود چون هرچی توضیح دادم فروشنده اصلا متوجه نشد. به هر حال کوروش آمد و بخشی از آن را خواند و من با شما گوش دادم. بالاخره فروشنده متوجه شد که مربوط به کدام آلبوم و خواننده است. این روز را فراموش نمی کنم، اتفاق بسیار جالبی بود. اولین جرقه دوستی ما بود و بعد رفت و آمدهای معمولی که منجر به ازدواج شد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی بهنوش طباطبایی

کروش تهامی عضو افتخاری کانون ادبی نفس و از سفیران انجمن اهدای عضو ایران است.از جمله کارهای او در زمینه موسیقی و ترانه، آهنگی را که در سریال روزی روزگاری فرهاد فخرالدینی خوانده است را می‌توان نام برد. همچنین عنوان مجموعه تلویزیونی «فصل پاییز» که بازخوانی ترانه ای قدیمی به آهنگسازی عطاءالله خرم و تنظیم مجدد نیکان ابراهیمی به نام «پاییز» بود. او همراه با دافا در سرود ملی ایران که توسط برخی از هنرمندان خوانده می شود می خواند. در مراسمی که به مناسبت شانزدهمین سالگرد حافظ برگزار شد، وی به همراه رضا یزدانی تکه چیریک اثر علی کمرجی را دو صدایی اجرا کرد.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …