مهاجرت تحصیلی به آمریکا | راهی برای رسیدن به اوج موفقیت در مسیر تحصیل

مهاجرت تحصیلی به آمریکا برای تحقق رویاها

دانشجویان بسیاری برای ادامه تحصیلات خود به کشور آمریکا مهاجرت می کنند. بسیاری از بهترین دانشگاه‌های دنیا در این کشور قرار دارند و با تحصیل در آمریکا می‌توانید به موقعیت‌های بزرگی در زندگی دست یابید. با دریافت مدرک تحصیلی از دانشگاه‌های معتبر آمریکا فرصت‌های شغلی بسیار زیادی در این کشور و همچنین در دیگر نقاط دنیا برای شما فراهم می‌شود. برای آشنایی با مهاجرت تحصیلی به آمریکا و دانشگاه‌های معتبر این کشور این مطلب را از دست ندهید.

شرایط مهاجرت به آمریکا

هر کدام از روش‌های مهاجرت شرایط خاص خود را دارند. این شرایط شامل میزان تحصیلات، سن، مدرک زبان، رزومه کاری و کشور متقاضی است. در هر صورت و از هر طریقی که برای گرفتن ویزای آمریکا اقدام کنید باید مدرک زبان معتبر آیلتس، دولینگو یا تافل را داشته باشید و این مدارک را سفارت آمریکا باید تایید کند. مورد بعدی داشتن تمکن مالی است. برای ویزای تحصیلی و کاری باید ثابت کنید که از تمکن مالی خوبی برخوردار هستید. البته روش های زیادی برای اثبات این مورد وجود دارد.

مهاجرت به آمریکا به روش تحصیلی

کشور آمریکا دارای معتبرترین دانشگاه‌ها بوده و رتبه علمی بالایی در دنیا دارد. بهترین و آسان‌ترین روش مهاجرت به این کشور گرفتن ویزای تحصیلی آمریکا است. اغلب دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای این ویزا اقدام می‌کنند. البته افراد دیپلم هم با شرایط خاص می‌توانند در آمریکا ادامه تحصیل دهند.

سه نوع ویزای تحصیلی برای متقضیان صادر می‌شود. ویزای F برای تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه‌ها است. ویزای M برای شرکت در دوره‌های فنی‌حرفه‌ای بوده و ویزای J مخصوص دوره‌های آموزشی کوتاه مدت صادر می‌شود. برای پذیرش تحصیلی نمره آیلتس باید بین 6 تا 6.5 و نمره تافل باید 80 باشد. همچنین باید مدارک ریزنمرات، تحصیلی و شناسایی خود را ترجمه و به سفارت تحویل دهید.

بیشتر بخوانید:  عجیب ترین عادت های استقبال از نوزاد در جهان

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های ایالات متحده

اخذ فاند تحصیلی مناسب‌ترین و عالی‌ترین روش گرفتن ویزای تحصیلی آمریکا است. طی این فاند تحصیلی شما برای چهار سال متوالی هزینه کمک تحصیلی دریافت می‌کنید و نیازی به ارائه مدرک تمکن مالی ندارید. اما اگر از دانشگاه‌های آمریکا که خصوصی هستند پذیرش بگیرید باید مبلغی بین 15000 تا 20000 دلار برای هزینه تحصیل کنار بگذارید.

سایر هزینه‌های تحصیلی در آمریکا

سایر هزینه‌ها مانند خرید کتاب، لباس، خوابگاه، رفت و آمد و هزینه درمان هم به مبلغ گفته شده اضافه کنید. بنابراین اینکه از چه دانشگاهی فاند تحصیلی بگیرید مهم است. به عنوان مثال اگر قصد شما گرفتن فاند تحصیلی برای مقطع دکتری است دانشگاه‌های دولتی بسیاری هستند که هزینه تحصیل شما را از 70 تا 100 درصد پوشش می‌دهند.

برترین دانشگاه‌های آمریکا

اساتید مجرب، فضای آموزشی عالی، داشتن امکانات تحصیلی و آموزشی بی‌نظیر، رتبه‌های بالای دانشگاه‌ها و موقعیت‌های شغلی مناسب از دلایل عمده مهاجرت تحصیلی به آمریکا هستند. در ادامه برخی از دانشگاه‌های معتبر آمریکا معرفی شده‌اند و توضیح مختصری در رابطه با هر کدام ارائه می‌دهیم:

  • California Institute of Technology
  • Princeton University
  • Stanford University
  • Massachusetts Institute of Technology
  • Harvard University
  • University of California, Berkeley
  • Columbia University

پژوهشکده فناوری کالیفرنیا (California Institute of Technology)

موسسه فناوری کالیفرنیا یک دانشگاه خصوصی است که در سال 1891 تاسیس شده و در شهر پاسادنا در ایالت کالیفرنیا قرار دارد. California Institute of Technology رتبه علمی بالایی دارد و تا به امروز 32 جازه نوبل را دریافت کرده است. فرایند پذیرش این دانشگاه اوایل زمستان شروع می‌شود و برای هر مقطع تحصیلی زمان مخصوصی دارد.

بیشتر بخوانید:  نجات پرنده در حال مرگ با انجام CPR

دانشگاه Princeton University

بیشتر فعالیت دانشگاه پرینستون در حوضه تحصیلات تکمیلی است که اکثر رشته‌ها را در بر می‌گیرد. البته  دانشجویان مقاطع کارشناسی هم می‌توانند در این دانشگاه تحصیل کرده و از مزایای آن استفاده کنند. زمان پذیرش این دانشگاه هر سال از نیمه دی با سال نو میلادی شروع شده و سال بعدی تمام می‌شود.

دانشگاه Stanford University

دانشگاه استنفورد جزو ده دانشگاه برتر آمریکا است که در سال 1891 تاسیس شده و در سانفرانسیسکو قرار دارد. همین‌طور Stanford University معروفترین دانشگاه در آمریکا و دنیا، و همین‌طور دلیل تحصیل در آمریکا برای مهاجران است. افراد معروفی فارغ‌التحصیل این دانشگاه هستند. زمان پذیرش دانشگاه از فصل پاییز شروع می‌شود و در بسیاری از رشته‌ها پذیرش دارد.

موسسه فناوری ماساچوست (Massachusetts Institute of Technology)

این دانشگاه با نام ام آی تی شناخته می‌شود که در سال 1861 به دنبال انقلاب صنعتی آمریکا تاسیس شده و در کمبریج، ماساچوست قرار دارد. همچنین این موسسه یک دانشگاه خصوصی است و پذیرش از این دانشگاه هزینه زیادی خواهد داشت و نیاز به تمکن مالی خوبی دارد. Massachusetts Institute of Technology در اکثر رشته‌ها دانشچو می‌پذیرد.

دانشگاه Harvard University

هاروارد قدیمی‌ترین دانشگاه در ماساچوست بوده که در سال 1636 تاسیس شده و از سال 1900 عضو انجمن دانشگاه‌های آمریکایی است. قدرت، نفوذ و ثروت فراوان Harvard University را به برترین دانشگاه آمریکا تبدیل کرده است. زمان پذیرش این دانشگاه همزمان با سال نو میلادی در هر سال است.

بیشتر بخوانید:  جراح بینی با قیمت مناسب در تهران

دانشگاه University of California, Berkeley

دانشگاه برکلی در سال 1868 بهترین دانشگاه کالیفرنیا شد و در حال حاضر با کسب جایزه‌های علمی فراوان از رتبه علمی خوبی برخوردار است. این دانشگاه در تمامی مقاطع تحصیلی و اکثر رشته‌ها دانشجو می‌پذیرد. برای دانشجویان کارشناسی زمان پذیرش از ماه اکتبر شروع و در ماه نوامبر تمام شده و برای سایر مقاطع نیز از دسامبر شروع می‌شود.

دانشگاه Columbia University

این دانشگاه بعد از هاروارد قدیمی‌ترین دانشگاه است که در سال 1754 تاسیس شده و در نزدیکی منهتن قرار دارد. دانشگاه کلمبیا دانشکده‌های مختلفی داشته و در تمامی مقاطع در ماه دسامبر دانشجو می‌پذیرد. Columbia University هم مانند سایر دانشگاه‌های معرفی شده از رتبه علمی مناسبی برخوردار بوده به همین دلیل اعتبار خوبی دارد.

مهاجرت تحصیلی به آمریکا؛ رویایی شیرین برای دانشجویان برتر

شرایط مهاجرت تحصیلی به آمریکا در قدم اول آسان به نظر می‌رسد اما اینکه از چه دانشگاهی و در چه مقطعی به دنبال فاند برای تحصیل باشید اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین برای این کار قبل از اقدام و تهیه مدارک لازم حتما با کارشناسان، وکیل‌های کار کشته در امور پذیرش تحصیلی و آژانس‌های معتبر مهاجرتی مشورت کنید. شرایط ویژه کشور آمریکا برای تحصیل و آسان بودن پیدا کردن شغل مرتبط باعث شده است که بسیاری از افراد، این کشور را برای ادامه زندگی و بهبود شرایط انتخاب کنند.

مطلب پیشنهادی

بهترین آرایشگاه زنانه خوب در زعفرانیه تهران چه ویژگی های دارد

یک آرایشگاه زنانه خوب در زعفرانیه تهران چه ویژگی هایی دارد؟ این سوال از جمله …