تماشای آنلاین و رایگان فیلم سینمایی منصور

فیلم سینمایی منصور به کارگردانی سیاوش سرمدی و تهیه کنندگی جلیل شعبانی که در بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر سال 99 قرار دارد با محوریت زندگی شهید منصور ستاری ساخته شده است. به نظر تهیه کننده فیلم منصور، این فیلم قدرت رقابت با فیلم های روز جهان را دارد.

شهید ستاری در زمان جنگ تحمیلی به دنبال ساخت و تولید هواپیمای اف 5 بوده است. در فیلم منصور ، تیمسار ستاری با جدیت به دنبال هواپیماهای جنگی است تا بتواند رزمنده‌ ها را تجهیز کند. در ابتدا آن‌ ها با کارخانه ساخت هواپیما همکاری می‌ کردند و صرفا قطعات وارد شده از خارج از کشور را مونتاژ می‌ کردند. اما این کارخانه با کارشکنی‌ هایش باعث کند شدن و حتی توقف کار آن‌ ها و نرسیدن هواپیماها به خلبانان ارتش شده‌ بود. تیمسار ستاری و تیمش ابتدا برای وارد کردن چند هواپیمای جنگی اقدام کردند که به خاطر حمله آمریکایی‌ ها به هواپیماها و بمباران آن‌ ها، با شکست مواجه شد. تیمسار ستاری به تیمش دستور داد که با داشته‌ ها و دانش خودشان قطعات مورد نیاز هواپیماها را در یکی از سوله‌ های ارتش، تولید کنند. در ابتدا هیچ‌ کس به تصمیم او اطمینان نداشت و آن‌ ها این کار را غیرممکن می‌ دانستند. تمام طول فیلم تماشاگر شاهد تلاش‌ های ستاری برای پیدا کردن راه خودکفایی است.

بیشتر بخوانید:  عجیب ترین عادت های استقبال از نوزاد در جهان

نیروی هوایی ارتش ایران در زمان قبل از انقلاب یکی از مجهزترین نیروها بود و خلبانان حاذقی در آن حضور داشتند. همانطور که به درستی خود فیلم اشاره می‌کند، برخی از این خلبانان به خاطر سیاست‌های غلط عده‌ای از سران کشور، ایران را ترک گفتند. با این وجود باید اعتراف کرد که ستاری توانست تا حد زیادی نیروی هوایی را سر و سامان دهد و فیلم هم دقیقا نمایشگر همین تلاش است. این تلاش به کمک «سیاوش سرمدی» مستندساز انجام شده؛ مردی که پیش‌تر مستندهای سیاسی خوبی ساخته و گزینه مناسبی برای ساخت فیلم بیوگرافی ستاری به نظر می‌آید.

بیشتر بخوانید:  انواع مانتو جدید و ترند بهار 1402 کدامند + تصویر

فیلم سینمایی منصور در قهرمان سازی شخصیت اصلی خود خوب عمل می‌کند. محسن قصابیان که به عنوان بازیگر اصلی فیلم در نظر گرفته شده، تقریبا در همه دقایق و سکانس‌های فیلم حضور دارد و شاید نهایتا در پنج دقیقه از فیلم او را نبینیم. این حجم حضور قهرمان در پرده نقره‌ای، بالاخره جواب داده و کاری کرده که بتوانیم ستاری را بیشتر بشناسیم. فیلمساز به درستی این قهرمان را یک سوپرمن معرفی نمی‌کند و ضعف‌های او را نیز نشانمان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) راهکار عجیب یک زوج برای جلوگیری از طلاق

ما با یک فرمانده نیروی هوایی طرف هستیم که از زنش حرف حساب می‌برد و مرد خانه است. او در فیلم هم یک فرمانده با ابهت است که پلمپ دادستانی کشور را با یک میله می‌شکند و از آن به عنوان «یک مشکل ساده» یاد می‌کند و هم مردی میانسال است که در خانه مانند یک پسربچه پرشور و هیجان عاشق ماکت‌های هوایپمایش است و با آنها سرگرم می‌شود. نشان دادن انواع خصوصیات اخلاقی ستاری و شادی‌ها و غصه‌هایش و حتی کل‌کل‌هایش در گفتگو با مردم عادی، کاری کرده که این قهرمان قابل لمس باشد.

برای تماشای آنلاین و رایگان فیلم سینمایی منصور می توانید از لینک زیر وارد شوید:

https://www.fam.ir/vod/show/11599/

مطلب پیشنهادی

بهترین آرایشگاه زنانه خوب در زعفرانیه تهران چه ویژگی های دارد

یک آرایشگاه زنانه خوب در زعفرانیه تهران چه ویژگی هایی دارد؟ این سوال از جمله …